Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • A kárbejelentés és annak kellékei

A kárbejelentés és annak kellékei

2010. április 23.

Abban a nem várt esetben, ha valamilyen káresemény részesei lettünk, sajnos szembe kell néznünk a káreseményt követő biztosítási ügyintézés útvesztőjével. Az egyes biztosító társaságok természetesen arra törekednek, hogy minél egyszerűbben és lehetőleg gyorsabban tudjuk intézni kárügyünket, azonban károsultként az ügyintézés minden egyes napja hosszúnak tűnhet. 

A jelen cikk elsősorban a biztosítási ügyintézési eljárás első szakaszára koncentrál, azaz arra, hogy milyen adatokat és iratokat is kell benyújtanunk a biztosítók felé közvetlenül a káreseményt követően.

A káresemény bekövetkezte után az első teendő az arról való meggyőződés, hogy történt-e személyi sérülés? Ha igen, akkor azonnal értesíteni kell az illetékes segélyszolgálatokat (mentők, rendőrség, tűzoltók). A gépjárműkárok esetében a rendőrség értesítése minden esetben – tehát személyi sérülés hiányában is – ajánlott, egyrészről a baleseti szituáció pontos rögzítése és későbbi rekonstruálhatósága, másrészről a későbbi felelősségi problémák elkerülése érdekében.

Ha káreseményként tűzeset, robbanás vagy villámcsapás következik be, akkor a tűzoltókat még abban az esetben is értesíteni kell, ha sikerült időközben eloltani a tüzet. Ebben az esetben a kárrendezéshez szükség lehet a tűzesetről készült ún. hatósági bizonyítványra. A bizonyítványt a tűzoltóságtól kell kérelmezni, és annak eredeti példányát el kell juttatni a biztosítóhoz. Az okirat kiadása általában 30 napot vesz igénybe. A kérelemben meg kell jelölni a tűzeset helyét, idejét, a kérelmező adatait, és azt az indokot, amely miatt a hatósági bizonyítvány kiadására szükség van.

A káreseményt a bekövetkezése után minél előbb be kell jelenteni a biztosítókhoz az alábbiak szerint: 
– Casco kár esetében: a káresemény bekövetkezésétől számított legkésőbb 2 munkanapon belül, 
– Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén: a károsultnak a kár bekövetkezésétől számított 30 napon belül, a károkozónak pedig 5 napon belül, 
– Lakossági vagyonkár (pl. tűzeset) esetén: az észleléstől számított 2 munkanapon belül.

A kárbejelentés során a biztosítók az alábbi adatokat igénylik: 
– A biztosítási szerződés száma, 
– A biztosított, szerződő, károsult neve, címe, telefonszáma, 
– A káresemény bekövetkeztének helye, ideje és annak rövid leírása, 
– A biztosított vagyontárgy megjelölése (ingatlan esetén annak pontos címe, gépjármű esetén annak rendszáma), 
– A kár becsült összege, 
– Ha történt hatósági intézkedés, akkor annak megnevezése.

A fenti adatok megadásán kívül – amelyeket a kár bejelentése során meg tudunk adni a biztosítóknak – nem érnek véget a teendők, hanem további iratok benyújtására is szükség van a végeleges kárrendezés érdekében.

Tűz, robbanás és nagyobb elemi károk esetén tételes listát kell benyújtani a károsodott ingóságokról, ezért célszerű azokat a káreseményt követően számba venni, és rögzíteni (akár fotókkal is). Szükség van továbbá három hónapnál nem régebbi tulajdonilap-másolatra, valamint az épület helyreállítására vonatkozó árajánlatra, számlákra, esetleges alaprajzokra és fotókra, valamint a tűzrendészeti hatóság határozatára. Ha esetlegesen bontani is kell, akkor be kell nyújtani az építésügyi hatóság által kiállított bontási határozatot, valamint a régebbi engedélyezési terveket a lakásról, vagy családi házról.

Kötelező gépjármű felelősségbiztosítási kár esetén be kell nyújtani az európai baleseti bejelentő lapot (kék-sárga színű), amelyet a káresemény helyszínén kitöltöttünk. Be kell nyújtani a gépjármű forgalmi engedélyének, a gépjárművet vezető személy vezetői engedélyének, személyigazolványának és lakcímkártyájának másolatát. Ha a káreseményt követően rendőri intézkedésre is sor került, akkor az arról szóló jegyzőkönyvet, és iratokat is be kell nyújtani. Személyi sérülés esetén – a fentieken kívül – be kell nyújtani a személyi sérült kárbejelentő adatlapját, orvosi iratait, valamint a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök számláit. Szabálysértési vagy büntetőeljárás megindulása esetén a biztosítók a jogerős határozatot is kérik, ennek beérkezéséig az esetek többségében kifizetést nem teljesítenek.

Ha kárunkat casco biztosításunkra kívánjuk rendeztetni, akkor be kell nyújtani a gépjármű kárbejelentési adatlapot, a forgalmi engedély, a vezetői engedély, a személyi igazolvány és lakcímkártya, a törzskönyv, valamint a casco biztosítási kötvény másolatát. Szabálysértési, vagy büntetőeljárás esetén itt is szükség van a jogerős határozatra. Lopáskár esetén – a fentieken túl – be kell nyújtani a rendőrségi feljelentés másolatát, az ellopott jármű kulcsait, és nyomozást megszüntető határozatot, forgalmi engedélyt és rendszámtáblát visszavonó határozatokat is.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a káreseménynek a biztosítókhoz történő bejelentését a káreseményt követően akkor is meg kell tenni, ha a fenti iratok akkor még nem, vagy nem teljes terjedelemmel állnak a rendelkezésre.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Horváth Viktória
  • Kategóriák: Közlekedés, Közlekedési balesetek, Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2010. április 23. ( 13 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Pénzügyi vállalkozással szembeni közérdekű kereset
Következő bejegyzés Változnak a munkába járás költségei

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

jogellenes felmondás

Esettanulmányok

Ügyfelünk munkáltatója telefonon jelezte, hogy nem kíván a továbbiakban vele dolgozni. Néhány nappal később a pórul járt munkavállaló e-mailben kapott néhány visszadátumozott iratot: kilépő papírjait, valamint egy közös megegyezést, amely az ő aláírására várt. Ügyfélkapu adatai alapján ugyanakkor már kijelentették a munkáltatótól, annak ellenére, hogy az írásbeli munkaviszony megszüntetés nem történt meg.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép