Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • A hűségidő ára és következményei

A hűségidő ára és következményei

2019. november 12.

Ma már bármilyen internet, kábel tv, vagy telefon előfizetést kötünk, ott lebeg a szemünk előtt a kérdés „vajon van olcsóbb megoldás?”. Általában, ha valamihez olcsóbban szeretnénk hozzájutni, annak valamilyen feltétele van, jelen esetben általában fogyasztóként vállaljuk, hogy meghatározott ideig az érintett szolgáltató ügyfelei maradunk. Ez az úgynevezett hűségidő. De mégis mi történik akkor, ha valami változás következik be?

Az olcsóbb szolgáltatás felajánlása sok esetben bevett gyakorlat és csábító ajánlat. Legalábbis első látásra! Ha valakinek például csak a szolgáltatás ára számít, akkor egy kisebb kötöttséggel (hűségidő) el is érheti. Ez a kötöttség azzal jár, hogy nem határozatlan, hanem határozott időre létesít szerződést a szolgáltatóval. Azonban ennek az is lényegében a következménye, hogy a felek vállalják, hogy felmondással ezalatt az idő alatt nem szüntetik meg a szerződést. Ha a fogyasztó él ezzel a lehetőséggel, akkor azzal kell számolnia, hogy ezt a szerződési pont „megszegése” miatt, kötbér fizetési kötelezettsége keletkezik. Ennek részleteit mindig az adott előfizetési szerződés határozza meg. A kötbér mértéke azonban nem lehet korlátlan.

Mit mond a törvény?

A hírközlési törvény esetén a határozott idejű szerződés főszabály szerint 12 hónapra szólhat. Akkor is legfeljebb 24 hónapra szólhat a határozott idejű jogviszony, ha az előfizetéshez készüléket is vásárol az előfizető. A hírközlési törvény értelmében azonban arról semmiképpen sem lehet szó, hogy az előfizetőnek minden esetben kötbért kellene fizetnie, ha a hűség idő előtt él a felmondásával. Ilyen az az eset, ha az előfizető lakcíme megváltozik és kéri a szolgáltatás az áthelyezését erre a címre, azonban a szolgáltató ezt műszaki okokból nem tudja teljesíteni. Ekkor az előfizetőnek lehetősége van arra – a törvény erejénél fogva – hogy az előbbiekről szóló értesítést követő 15 napon belül azonnali hatállyal – például a kötbérre történő kötelezés nélkül- felmondja a jogviszonyt.

És ha a szolgáltató hibázik?

De ez történik abban az esetben is, amikor a szolgáltató a kijavítási határidő elteltét követő 15 napig nem tudja a hibát kijavítani, vagy ha szolgáltató valós és saját érdekkörébe tartozó hibajelenségeket egy meghatározott kvóta felett nem képes kijavítani. Egy a lényeg! A szerződéskötéskor valóban célszerű átgondolni azt, hogy fenn tudjuk, fenn akarjuk-e egyáltalán tartani az érintett előfizetési szerződést az abban vállalt határidő végéig. Ha mégis a hűségidő adta kedvezménnyel szeretnénk leszerződni, azonban valamilyen váratlan körülmény okán kezdeményeznénk a szerződés megszüntetését, célszerű az üzletszabályzatban ennek módjáról, mentesülési esetiről és esetleges hátrányos jogkövetkezményeiről tájékozódni.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem
  • Címkék: előfizetés, hűségidő, kötbér, szerződés
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. november 12. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Kötelező-e a téli gumi használata?
Következő bejegyzés Parkolási díj és következményei

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

bírság, eljárás, lellósáv, fellebbezés

Esettanulmányok

Ügyfelünket a KRESZ 37. § (5) bekezdése alapján 100.000,- Ft közigazgatási bírsággal sújtották az autópálya leállósávjának vélelmezett szabálytalan használata miatt. Ügyfelünk a határozat kézhezvételét követően beadványt terjesztett elő, amelyben előadta a hatóság felé, hogy azért vette igénybe a leállósávot, mert a járműve hibajelzést mutatott. Részletesen kifejtette a történteket és védekezése alapjait. A hatóság Ügyfelünk érveire tekintettel a határozatot nem vonta vissza, hanem kiegészítette a határozat indoklását, de változatlanul fenntartotta, hogy a szabályszegés megvalósult.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép