Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • Ügyfélszolgálati munkatárs – Adminisztrációs osztály
    • IT Biztonsági szakember – Informatikai osztály
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Adózás
  • A digitális ügyintézés rejtelmei

A digitális ügyintézés rejtelmei

2018. január 05.

Egy nő a laptop mögött, kávéscsészével a kezében.

Valószínűleg a legtöbb olvasó rutinosan ír e-mailt, az okostelefonok elterjedésével pedig már vásárlásokat, csekkfeladást és az otthoni fűtés távolról történő bekapcsolását is végezhetjük. A hivatali ügyintézésnél sokan mégis tartózkodóbbak az elektronikus átállással kapcsolatban, pedig valljuk be őszintén, senki nem szeret órákat üldögélni az okmányirodában, vagy éppen a rendőrségen.

Az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedése, az eljárások gyorsítása és az adminisztratív terhek csökkentése, a korszerűbb és hatékonyabb közszolgáltatások nyújtása érdekében egyre több hivatalnál van mód egyes ügytípusok elektronikus intézésére. Elektronikus ügyintézés biztosítására kötelesek például az államigazgatási szervek, önkormányzatok, bíróságok, 2018. január 1. napjától pedig már lehetőség van rá a rendőrségi ügyekben is.

Elektronikus ügyintézés alatt nem azt kell érteni, hogy írunk egy egyszerű e-mailt a rendőrségnek, hiszen személyünk hiteles azonosítása ilyen esetekben elkerülhetetlen. Ahhoz tehát, hogy otthonról kérhessük, miszerint vizsgálják felül a kiszabott helyszíni bírságot, némi előkészület kell. A szükséges programokat azonban egy alkalommal kell telepítenünk, ezt követően széles körben nyílik mód az elektronikus ügyintézésre, így hosszú távon rengeteg időt, sőt, költséget is megspórolhatunk. Nem kell kérelmeinket kinyomtatni, postára adni tértivevényesen, és a formanyomtatványok miatt feltehetően hiányosak sem lesznek.

Az elektronikus ügyintézés általános feltételei a következők:

Mindenek előtt szükség van úgynevezett Ügyfélkapu létesítésére, amelyet bármely természetes személy kezdeményezhet vagy személyesen az okmányirodában, vagy elektronikusan, amennyiben 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal rendelkezik. A regisztrációhoz meg kell adni egy szabadon választott egyedi felhasználói nevet és elektronikus levélcímünket (e-mail cím), ide érkezik majd az első belépéshez szükséges egyszer használatos kód.

Az elektronikus szolgáltatásokat ezt követően az úgynevezett Központi Azonosítási Ügynökön keresztül érjük el. A rövidítve KAÜ-nek nevezett azonosítás pár másodpercet vesz igénybe, egy gombnyomással el tudjuk érni az Ügyfélkapu oldaláról. Képzeljük el egy olyan kapunak, amin keresztül beléphetünk egy egységes felületre. Innét tölthetjük fel ugyancsak egy gombnyomással a hivatalok, rendőrség vagy akár bíróság részére címzett dokumentumainkat, illetve ugyanide fognak érkezni a válaszdokumentumok is.

A feltölthető dokumentumok legtöbb esetben készen elérhető formanyomtatványok, melyeket értelemszerűen kell kitölteni. A kitöltésük és a feltöltéshez szükséges aláírás az úgynevezett ÁNYK programon (Általános Nyomtatványkitöltő Program) keresztül lehetséges, ezt tehát telepítenünk kell a számítógépünkre.

A telepítéseket és regisztrációkat segédletek, leírások teszik egyértelművé, illetve igénybe vehetünk hozzá személyes és telefonos segítséget is.

Bár első ránézésre bonyolultnak és riasztónak tűnhet az elektronikus ügyintézés, csak a kezdeti lépéseken kell átesni, hogy kényelmesebb módon intézhessünk ügyeinket. Az ügyfélkapus regisztrációt és az ÁNYK program telepítését követően a számítógépen kitöltött formanyomtatványokat egy kattintással tölthetjük fel. Ezt követően könnyűszerrel küldhetjük meg a hivatalok részére szabálysértési ügyektől kezdve az objektív felelősséggel kapcsolatos ügyeken át a polgári lőfegyver ügyintézésig.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Gombolai Éva
  • Kategóriák: Adózás, Bank & biztosítás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló
dr. Gombolai Éva fényképe

Szerző: dr. Gombolai Éva

jogtanácsos

Jogi tanulmányait az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, illetve az Europa Universität Viadrinán (Frankfurt) végezte. Minisztériumi gyakorlatot követően ügyvédi irodában helyezkedett el, majd a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítónál folytatta jogi pályafutását, ahol jelenleg is dolgozik peres- és médiaszakértőként. Munkajogi szakjogász tanulmányai mellett szenvedélye a nyelvtanulás, a cross core és a jóga.

dr. Gombolai Éva összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2018. január 05. ( 5 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Változtatások a pedagógusok előmeneteli rendszerében
Következő bejegyzés Bűncselekménnyel okozott kár

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!

Tájékoztatjuk, hogy a járványügyi készültség miatt, Ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme céljából a személyes ügyfélszolgálatunk kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap 8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy a járvány terjedésének megelőzése érdekében továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható, e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Megértésüket köszönjük!

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk bérleti szerződést kötött egy magánszeméllyel. A bérlő nem fizette a bérleti díjat, így Ügyfelünknek jelentős követelése keletkezett. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép