Ügyfélbeszámolók

Több százezres tartozás? Biztos ez?

Ügyfelünktől egy behajtó cég több százezer forintos távközlési szolgáltatási díjtartozást követelt. Ügyfelünk a megrendelt szolgáltatást szerette volna a bérleményéből való költözés okán módosítani, amit a szolgáltató nem tudott biztosítani.

A teljes történet

Esettanulmányok

Nyerjen a D.A.S.-sel!

Ügyfelünk vásárolt egy márkás matracot, melyre az eladó 15 év jótállást vállalt.

A teljes történet


Megválni a karácsonyi ajándéktól

2017. november 13.

Itt van már a karácsony előszele. Sokan már novemberben elkezdik a karácsony ajándékok megvásárlását. Mások fejében azonban nem tisztázott, hogy a terméket mikor köteles cserélni az eladó és mikor van lehetőségünk elsőre elállni a szerződéstől, az adásvételtől. Ezeknek a szabályait részletezzük most. 

Első ízben le kell szögezni, hogy a mostani cikk kizárólag a fogyasztói szerződésekből eredően a fogyasztó jogait tisztázza. Tehát, amennyiben például egy vállalkozás vásárol egy terméket (mondjuk számla alapján), akkor nem irányadók a lenti szabályok.

Másodsorban pedig különbséget kell tenni aközött, hogy a vásárolt termék hibás-e vagy csak nem tetszik, illetve boltban, vagy például interneten keresztül vásárolja a fogyasztó.

Többekben él az a téves felvetés, hogy a boltban vásárolt terméket, ha 3 napon belül visszaviszi, akkor annak árát a kereskedő köteles vissza is fizetni. Ez a jogszabályi előírások alapján nincs így.

A „3 napos szabály” azonban létezik, csak más esetre vonatkozik. Ugyanis a fogyasztóvédelmi szabályok azt teszik lehetővé, hogy amennyiben a termék hibás (figyelem: csak akkor, ha hibás) és a vásárlástól számított 3 napon belül a fogyasztó visszaviszi a boltba, akkor a kereskedő köteles minden kommentár nélkül a terméket kicserélni.

Közvetlenül az elállás joga a fogyasztót akkor illeti meg, amikor a szerződés, tehát az adásvétel is távollévő személyek között jött létre. Ilyen az internetes vásárlás során valósul meg.

A fogyasztó ekkor a termék átvételétől, kiszállításától számított 14 naptári napon belül, a kereskedőhöz intézett, írásbeli nyilatkozattal gyakorolhatja az elállási jogát. Ebben az esetben nincs indokolási kötelezettsége, sőt ebbe az esetbe az is belefér, ha egyszerűen valaki meggondolja magát a vásárlás kapcsán.

A fogyasztónak ebben az esetben vissza kell küldenie a terméket a kereskedő által megjelölt címre. A fogyasztó köteles a visszaszállítás költségeit viselni, kivéve, ha a kereskedő ezt kifejezetten magára vállalja.

Fontos tudnivaló azonba, hogy az internetes vásárlás esetén, amennyiben a vásárló nem kiszállítással veszi át a terméket, hanem az érintettvoltban személyesen veszi át, akkor a fenti szabályok már nem alkalmazandók. Tehát nem minősül a továbbiakban távollévők közötti szerződésnek a vásárlás.

Természetesen a kereskedők minden esetben a fogyasztók javára eltérhetnek kedvezőbb szabályokkal, azonban, ha jogvita merülne fel, akkor a fenti rendelkezések az irányadók. 


dr. Burján Zsuzsanna

Kategóriák: Fogyasztóvédelem

Címkék: Fogyasztóvédelem, internetes vásárlás, fogyasztók védelme, fogyasztói szerződés

Vissza

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. november 13., (9 napja).

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!



Hírlevél

Havonta friss hírek, hasznos információk a jog és a jogvédelem világából - nem csak ügyfeleinknek.
Önt is érdekli?

Feliratkozás

06-1/486-3600

E-mail: info@das.hu

Ügyféltér

belép