Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Utazási irodák felelőssége

Utazási irodák felelőssége

2012. január 13.

Egy férfi kezet fog egy nővel egy a falon lévő sárgás térkép előtt.

Vége az év végi hajtásnak és sokan döntenek úgy, hogy a fáradalmakat egy külföldi utazás során pihenik ki.

Nincs annál kellemetlenebb, amikor nem olyan szobába kerülünk, mint amilyet az utazási irodában ígértek, vagy a katalógusban leírt szálloda mégsem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyeket olvastunk.Először is fontos tudni, hogy az utazási iroda azon szolgáltatásokért felel, amelyet a szerződésben vállalt. Persze érthető, ha a pihenésre történő készüléskor nem szívesen olvasgatjuk a sokszor apró betűkkel írt és unalmasnak tűnő utazási szerződést. Amennyiben azonban felkészültek szeretnénk lenni, érdemes mégis elolvasni. Az utazási szerződésünkben vannak tehát rögzítve azok az alapvető fontosságú kérdések, amelyek az utazásunk feltételeire, az általunk igénybe vett szolgáltatásokra vonatkoznak.Az utazási szerződést kötelezően írásba kell foglalni, aláírni mindkét fél részéről és egy példányát oda kell adni az utasnak. Ezt érdemes az utazás végéig megtartanunk, hiszen ezzel tudjuk majd később igazolni, hogy milyen szolgáltatásra is fizettünk be.Az utazási iroda tehát köteles az utazási szerződésnek megfelelően teljesíteni az általa vállalt szolgáltatást. Abban az esetben, ha mégsem azt a szolgáltatást kapjuk, amit az utazási iroda a szerződésben vállalt, vagy az utazási iroda a vállalt szolgáltatást csak részben teljesíti, akkor az alábbiakat tudjuk tenni:Először is azonnal jeleznünk kell a problémánkat az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak, például a szálloda vezetőségének. Erről kötelesek jegyzőkönyvet kiállítani és ennek egy példányát átadni nekünk.A jegyzőkönyvet nagyon fontos kiállítatni, hiszen ez igazolja, hogy már a helyszínen jeleztük a problémát és a későbbiekben igényünket ezen keresztül tudjuk érvényesíteni.Utaskísérő hiányában és amennyiben a helyi szolgáltató a panaszunkat nem tudta orvosolni, az utazási irodát kell tájékoztatnunk. Érdemes ezt írásban megtenni és egy másolati példányát megőrizni, hiszen akkor a későbbiekben is tudjuk igazolni, hogy panaszunkat azonnal jeleztük az illetékesek felé.Abban az esetben, ha valamilyen oknál fogva a helyszínen nem került volna sor a probléma jelzésére vagy esetlegesen annak az orvoslására, hazaérkezés után a lehető legrövidebb időn belül kell írásban panasszal élnünk az utazási iroda felé, ilyenkor utólag árleszállítást kérhetünk.Ha olyan helyzetbe kerülnénk, hogy a helyszínen utaskísérő nincs, vagy a szállodai személyzet nem segít nekünk a problémánkat orvosolni, érdemes a velünk utazó pár másik utas címét, telefonszámát elkérni, hogy a későbbiekben esetleg tanúként hivatkozhassunk rájuk.Fontos információ még, hogy az utazási iroda köteles az utazási szerződés megkötése előtt egy úgynevezett tájékoztatót bocsátani az utas rendelkezésére, amely tartalmazza az utazást szervező cég nevét, elérhetőségét, az úti célt, az útvonalat, a szálláshely helyét, típusát, leírását, a részvételi díj összegét és annak felsorolását, hogy ez mit foglal magába, a befizetendő előleget és a fennmaradó díj megfizetésének módját, rendjét, azt a legalacsonyabb létszámot, amely az utazás elindításának feltétele, továbbá azt a határidőt, ameddig az utazási iroda értesíteni köteles az utast, ha ezt a legalacsonyabb létszámot a csoport nem érte el, továbbá az útiokmány-és vízumelőírásokat, valamint az utazással összefüggő egészségügyi előírásokat.Ezen tájékoztatóban foglaltaktól az utazási iroda csak abban az esetben térhet el, ha erről az utassal az utazási szerződésben kifejezetten megállapodott, vagy kifejezetten fenntartotta magának azt a jogot, hogy a tájékoztatótól eltérhet, és a változásokat az utazási szerződés megkötése előtt az utassal igazolható módon közölte.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Tóth Hajnalka
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Garancia, Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. január 13. ( 11 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Érdekességek az új oktatási törvényből - állami köznevelés
Következő bejegyzés Itt a hó, hol a hó?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

munkajog, vállalkozó, jogvédelem

Esettanulmányok

Ügyfelünk Jogtárs jogvédelmi biztosítással rendelkező vállalkozás, amely egy szerződés alapján megfelelően teljesített mindent, és a teljesítést a megrendelő is elismerte. Ezt követően azonban nem volt hajlandó a számlát kifizetni. Ügyfelünk képviseletében felszólítottuk a teljesítésre a megrendelőt, de választ nem kaptunk.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép