Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Adózás
  • Behajtási felszólítás esetén mit tehetünk?

Behajtási felszólítás esetén mit tehetünk?

2014. május 18.

Öt papírpénzen egy bírói kalapács.

Szinte mindenki esett már késedelembe önhibájából vagy azon kívül valamilyen közműszámla vagy parkolási díj kiegyenlítésével. Ebből csak akkor adódik komolyabb probléma, ha a tartozás időben elhúzódik vagy tetemesen felhalmozódik. 

Ilyenkor a szolgáltató jogi lépést kezdeményez, a követelés nagyságától függően fizetési meghagyás vagy per formájában. A szolgáltatói követelés jogszerűségét és összegét megállapító közjegyzői vagy bírósági döntést követően – legalábbis, ha továbbra sem fizetjük meg a tartozást – a szolgáltatónak végrehajtási eljárást kell kezdeményeznie ahhoz, hogy a követelését érvényesíthesse velünk szemben. Márpedig egyes tartozás típusok esetén erre viszonylag rövid határidő áll a szolgáltató rendelkezésére. Ha ugyanis ezen törvényi határidőn belül nem kezdeményezi a végrehajtási eljárást velünk szemben, akkor a végrehajtási jog elévül. A parkolási díj és pótdíj tartozás esetén egy éven belül van csak helye eljárás indításának, és ha megszületett a marasztaló döntés, annak napjától számítottan szintén egy éven belül kell végrehajtást kérni. Ugyanez a helyzet a távközlési (telefon, internet stb.) szolgáltatásból eredő tartozás esetén is. A gázszolgáltatással kapcsolatosan két év az elévülés törvényi határideje.

Az elévülés beállta azt jelenti, hogy a szolgáltató elkésett, és az adóssal szemben az eredeti követelés behajtása érdekében már nem léphet fel törvényes keretek között, illetve nem léphetne fel. A gyakorlatban ugyanis azt tapasztalni, hogy a szolgáltatók az elévült követeléseiket is igyekeznek végrehajtás útján érvényesíteni. Mindezt tehetik azért, mert egyfelől a legtöbben sajnos nincsenek tisztában a fenti határidőkkel, nem is tudják, hogy elévülési kifogással élhetnének. Másfelől a végrehajtási eljárásban sem a bíróság, sem a végrehajtónak nem kell saját magától észlelnie vagy vizsgálnia a követelés elévültségét, arra mindig az adósnak kell felhívnia a figyelmet. Az elévülésre, ha észleljük, jobb minél előbb hivatkozni a velünk szemben indított eljárásban. Amennyiben ugyanis már csak bírósági végrehajtó előtt tesszük ezt, akkor „csak” a követeléstől tudunk megszabadulni, de az addigi eljárási költségek nagy részétől sajnos nem. Egy hétköznapi, egyszeri parkolási díj meg nem fizetéséből indult eljárásban, még ha csak a végrehajtás során kapunk is észbe az elévülést illetően, akkor is legalább húszezer forintot tudunk lefaragni a végösszegből. Ha még a végrehajtás előtt kifogással élünk, akár dupla ennyit is spórolhatunk.

Felvetődik a kérdés, mi van akkor, ha a követelés teljes megfizetését követően vettük észre, hogy elévült követelést hajtottak be rajtunk? Sajnos ebben az esetben már nem tehetünk semmit, emiatt nem támaszthatunk viszontkövetelést a szolgáltatóval szemben. A szolgáltatók tartozásainak behajtásával megbízott szervezetek természetesen tökéletesen tisztában vannak a határidőkkel, de kommunikációjuk során erről természetesen szót sem ejtenek, sőt, arra is akadt példa, hogy az elévülés lehetőségét is letagadták az ügyfél előtt. Érdemes és kifizetődő lehet tehát a határidőkre figyelnünk, ha pedig bizonytalanok vagyunk az elévülést illetően, kérjünk felvilágosítást fogyasztóvédelmi szervezettől vagy jogi képviselőtől.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Adózás, Illetékfizetés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. május 18. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Tudta, hogy az államra bízhatja, ha panasza van?!
Következő bejegyzés Középiskolások közösségi munkája

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

szemüvegjavítás, törött szemüveg, optika

Esettanulmányok

Ügyfelünk vásárolt egy prémium márkájú, viszonylag drága szemüveget, amelyben a csavar fél év alatt kilazult, a menet tönkre ment. Az üzletben közölték, hogy biztos nem megfelelően használta, ezért nem javítják meg jótállás keretében. Ügyfelünk ekkor panaszt tett, és szakértői vizsgálatot kért. A szakértő nem állapította meg, hogy Ügyfelünk nem rendeltetésszerűen használta a szemüveget, de álláspontja az volt, hogy nem terheli jótállási kötelezettség a vállalkozást.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép