Az új típusú vizsgarendszer 2008 ősze óta már ismerős az autóbuszvezetők számára, a tehergépkocsi-vezetők vonatkozásában 2009 szeptemberével változnak az előírások.Az új szabályozás a korábbi belföldi és nemzetközi árufuvarozói képesítéseket fogja felváltani felmenő rendszerben.Új típusú szakmai alapképesítést kell szereznie annak, aki C kategóriás vezetői engedélyét 2009. szeptember 9-e után szerzi meg. A gépkocsivezetőknek az alapképesítés megszerzését követő öt éven belül, majd ezután ötévente ismét továbbképzésen kell részt venniük. Továbbképzésre kötelezettek a tehergépkocsi-vezetők a régi igazolvány érvényességének lejárta, de legkésőbb 2014. szeptember 10-e után.Az európai szintű vizsga követelményei rendkívül összetettek, többek között veszélyhelyzetek létrehozására alkalmas tanpályán vagy szimulátor berendezésen történő vezetést is tartalmaznak.A korábbiakhoz képest újabb típusú, szigorúbb vizsgák teljesítésével a gépkocsivezetők az Európai Unió egész területén érvényes vezetői engedélyt kapnak, megszűnik tehát a korábbi különbségtétel a belföldi és a nemzetközi fuvarozást végző sofőrök között.
Szigorítások a tehergépkocsi-vezetők számára

Európai uniós szabályozás alapján jelentősen bővített elméleti és gyakorlati követelményeknek kell megfelelnie a jövőben a tehergépkocsi-vezetőknek.