Ugyanakkor Ügyfelünk jelezte, hogy később már nem kívánja és nem is tudja igénybe venni a kupont, mert májusban gyermeket fog a világra hozni és sem 9 hónapos várandós kismamaként, sem pedig egy hónapos kisbabával nem tudja igénybe venni a szálloda szolgáltatását.
A szálloda ekkor nem csak, hogy elutasítóan reagált, hanem azt is közölte, hogy egyáltalán nincs is mód vagy jogi lehetőség a visszatérítésre. Ez természetesen nem igaz.
Akármennyire is érthető a szállodák helyzete, a tény mégis az, hogy külső, elháríthatatlan okból (vis maior) a vállalt időben nem tudtak szolgáltatni Ügyfelünk számára. A szolgáltatás a jogszabályi tiltás miatt lehetetlenült. Márpedig a későbbi szolgáltatást a jogosult nem köteles elfogadni.
Hangsúlyozzuk, hogy a felajánlás a későbbi szolgáltatás igénybevételére önmagában teljesen jogszerű volt, de a jogosult nem köteles elfogadni, hogy a kötelezett később teljesítsen főként akkor, ha az számára aránytalan sérelemmel járna.
Tehát az méltányos volt a szállodától, hogy meghosszabbította a kupon felhasználhatóságát, de az már nem volt sem korrekt, sem pedig jogszerű, hogy amennyiben a jogosult nem tudja (vagy nem akarja) később igénybe venni a szolgáltatást, akkor nem biztosított lehetőséget a visszatérítésre.
A Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései alapján, amennyiben a szolgáltatás lehetetlenüléséért egyik fél sem feleős, akkor a kapott szolgáltatás visszajár.
Ez alapján felszólítottuk a szállodát a megfizetett díj visszatérítésére, akik már másnap elismerték a követelés jogosságát, és visszautalták a pénz Ügyfelünk számlájára.