Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Szabálysértési egyveleg

Szabálysértési egyveleg

2012. január 03.

Egy stop tábla.

Bár nem lehetünk mindannyian jogászok, és nem ismerhetjük valamennyi eljárás menetét, azonban a közlekedési szabálysértési eljárások mégis olyan gyakorisággal fordulnak elő, hogy nem árt tisztában lenni a hétköznapi embernek az eljárás menetével és az eljárásban szereplő határidőkkel.

A leggyakoribb szabálysértések tipikusan a közlekedési balesetek kapcsán merülnek fel, így jelen esetben is a közlekedési szabálysértési eljárás szabályait veszem górcső alá. A szabálysértési eljárással első ízben az érintett a határozat kézhezvétele során szembesül igazán. Ekkor válik ténylegessé és valóssá az, hogy az eljárás alá vont személy valamely szabályt megsértett, és ekkor szembesül ennek következményeivel is. A közlekedési szabálysértések esetén a leggyakrabban alkalmazott marasztalás a szabálysértési bírság, valamint a járművezetéstől való eltiltás. Mindkét jogkövetkezménynek komoly súlya lehet, főleg, ha a nagymértékű a pénzbírság, vagy ha több hónapi járművezetéstől való eltiltást állapított meg a hatóság.Az első lényeges jogorvoslati határidő, az első, vagyis az alaphatározathoz kötődik. Ugyanis a szabálysértési határozattal szemben csupán 8 naptári napos határidőn belül lehetséges kifogást, azaz jogorvoslatot előterjeszteni. Fontos, hogy a határidőt a határozat kézbesítésétől kell számítani, mely a tértivevénnyel ellátott, hivatalos küldemény átvételének időpontjához igazodik. Ebbe a határidőbe beleszámít mind a hétvége, mind pedig az ünnepnap is, így fontos, hogy az átvétel időpontjáról valós információkkal rendelkezzünk és a kifogásra nyitva álló határidőt megfelelően számítsuk.A szabálysértési törvény alapján lehetőség nyílik az érintett számára arra, hogy amennyiben a határidőt például önhibáján kívül elmulasztotta, akkor igazolási kérelemmel éljen a hatóság irányába. Ezt az elmulasztott határnaptól számított 8 naptári napon belül kell megtennie és indokolással ellátnia. Az igazolási kérelemről a hatóság dönt.Abban az esetben, ha az eljárás alá vont személy, vagy annak jogi képviselője kifogást terjesztett elő, akkor annak elbírálásáról – a közlekedési szabálysértések esetében – a végső soron bíróság dönt. Ekkor a helyi bíróság az iratok alapján hozza meg döntését, és vizsgálja azt, hogy az előterjesztett kifogás alapján megalapozottak-e a szabálysértési határozatban foglaltak? Amennyiben igen, úgy hatályában tartja a határozatot, amennyiben nem, akkor lehetősége van azt megváltoztatni, vagy egyéb megoldást nyújtani (pl. eljárás megszűntetése).A lényeg azonban az, hogy a bíróság végzésével szemben szintén 8 naptári napos határidőn belül – az előbbiekhez hasonlóan – tárgyalás tartását lehetséges kérni. Ekkor a bíróság tárgyalást tűz ki, és ott fogja végső során elbírálni az ügyet. A bíró egyesbíróként jár el, és lehetősége van arra is, hogy indítványra szakértőt vonjon be, illetve tanúkat hallgasson meg.Fontos szabály, hogy ha az eljárás alá vont személy a szabályszerű értesítésre nem jelent meg és elmaradását alapos indokkal előzetesen nem mentette ki, úgy kell tekinteni, mint aki a kérelmét visszavonta. A bíróság a döntését végzésben hozza meg, mellyel szemben már további jogorvoslattal élni a tárgyalás megtartását követően nem lehetséges.Reméljük, hogy a fenti kis eligazítással hasznos információkkal tudtunk Olvasóink számára szolgálni a közlekedési szabálysértési eljárásokkal kapcsolatosan. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Közlekedés, Közlekedési szabálysértés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. január 03. ( 11 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Új szabályok a korhatár előtti nyugellátásoknál
Következő bejegyzés Tömegközlekedés során elszenvedett károk

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

kilakoltatás

Esettanulmányok

Ügyfelünk bérlőként aláírt egy határozott idejű lakásbérleti szerződést, és a szerződéses határidő idén március elején lejárt. A bérbeadó jelezte, hogy az ügyféllel felmerült kommunikációs problémák, és időszakos (bár ritka) fizetési késedelmek miatt nem kívánja a továbbiakban fenntartani a jogviszonyt, és felszólította az ügyfelet arra, hogy hagyja el az ingatlant a határozott idő lejártával. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép