Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Segít a D.A.S.: Téli vakáció – álom vagy rémálom?

Segít a D.A.S.: Téli vakáció – álom vagy rémálom?

2008. január 25.

Megjelent a Pénzcentrum.hu weboldalon

 

A gondtalan téli kikacsolódás titkai

 

 

Egy ismerősöm egy országos hálózattal rendelkező, nemzetközileg is elismert utazási irodában befizetett 2 fő részére egy síutat. A katalógus szerint, a választott szállás a sílifttől mindössze 150 m távolságra található. 

A szállásra megérkezve azonban azt tapasztalták, hogy a szállás és a sílift távolsága majdnem 2 km, amit minden nap saját gépjárművükkel kellett megtenniük, mivel síbusz ezen a szakaszon nem közlekedett.

Ismerősöm panaszával a hazaérkezést követően azonnal megkereste az utazási irodát, ahol a szervezők elismerték a hibájukat és összesen 6.000 Ft díjvisszatérítést ajánlottak fel. Ezt a barátom nem fogadta el, mert az utazás értékéhez képest (150.000 Ft volt 2 főre) méltánytalanul alacsonynak találta.

Mivel volt szerződése Európa első számú jogvédelmi specialistájával, így a D.A.S.-hez fordult segítségért. A D.A.S. jogásza a hibás teljesítésből fakadó szavatossági igényt peren kívül érvényesítette az utazási irodával szemben. A többszöri egyeztetés eredményeként az utazási iroda az utazási díj 30%-át visszafizette, ami mindenki számára elfogadható volt.

Itt a téli vakáció ideje. Van, aki a hófedte hegycsúcsokra vágyik; van, akinek délre húz a szíve, hogy maga mögött hagyja a fagyos évszakot. Egy valami mindenkiben közös: utazásunk során szeretnénk a fentiekhez hasonló kellemetlen meglepetéseket elkerülni. Ahhoz, hogy ez tényleg így legyen, a D.A.S. Jogszolgálat szeretne a következőkben néhány jó tanáccsal hozzájárulni.

A problémák sajnos már az utazási irodákban kezdődhetnek. Ezek általában a tájékozatlanságra vezethetők vissza, hiszen senki sem szeret apró betűs bekezdéseket böngészni a különböző utazási katalógusokban. Pedig az ördög itt is a részletekben rejlik.

Az utazási és utazást közvetítő szerződésre vonatkozó szabályokat kormányrendelet tartalmazza (214/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet az utazási és utazást közvetítő szerződésről).

Ez a rendelet pontosan meghatározza a felek (utazási vállalkozó és utas) jogait és kötelezettségeit.

Ahhoz, hogy megspóroljunk magunknak egy-két bosszúságot, segíthet, ha tisztában vagyunk néhány fontos szabállyal.

Az utazási vállalkozó az általa meghirdetett utazások feltételeit és programját általában egy tájékoztatóban teszi közzé. Az ebben foglaltaktól csak akkor térhet el – kivételesen és csak indokolt esetben – ha ezt a lehetőséget kifejezetten fenntartotta és a változásokat a szerződés megkötése előtt az utassal közölte. Az utazási szerződést írásban kell megkötni, méghozzá két példányban, amelyből az egyik az utast illeti. Tanácsos az utazás befejezéséig megőrizni a szerződést, hiszen ez alapján tudjuk csak probléma esetén igazolni, hogy nem megfelelő szolgáltatást kaptunk.

Az utazási szerződésben meghatározott díjak nem emelhetők, kivéve, ha a díjemelés lehetőségéről a szerződés rendelkezik. A díj emelésére kizárólag a közlekedési költségek nemzetközi egyezményen alapuló díjszabási vagy hatósági árának változása miatt, továbbá egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték, valamint a szolgáltatóval kötött szerződésben szereplő deviza forintárfolyamának időközi változása miatt kerülhet sor. A díjemelés mértékének arányosnak kell lennie a költségek emelkedésének mértékével. Az utazási vállalkozónak írásban közölnie kell a díjemelés indokát az utassal.

Az indulást megelőző 20 napon belül a díjak összege a fent említett kivételek esetén sem módosítható már.

Az utazási szerződés megkötésekor előleg címén a díj legfeljebb 40 százalékának befizetése követelhető. Ettől csak abban az esetben lehet eltérni, ha a külföldi közreműködővel kötött szerződés ennél szigorúbb kötelezettséget ró az utazási vállalkozóra.

A díj teljes összegének megfizetését az utazási vállalkozó legkorábban az utazás megkezdése előtt 30 nappal igényelheti, kivéve, ha a külföldi közreműködővel kötött szerződés miatt korábbi idő indokolt.

Az utazási vállalkozó legkésőbb az utazás megkezdése előtt 15 nappal írásban tett nyilatkozatával állhat el az utazási szerződéstől. Ha nem az utasra visszavezethető okkal indokolható az utazás elmaradása, akkor az utast a következő jogok illetik meg:

  • az eredetivel azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt,
  • ha ennek nyújtására az utazási vállalkozó nem képes vagy az utas a felkínált szolgáltatást nem fogadja el, akkor az utas kérheti a teljes befizetett összeg azonnali visszafizetését és a díj után évi 20% mértékű kamat megfizetését.

Amennyiben a felkínált helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, az utazási vállalkozó köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni.

A fentieken túlmenően az utazási vállalkozó köteles az utasnak az elállás következtében felmerült kárát is megtéríteni, kivéve, ha emberi életet és egészséget és/vagy vagyonbiztonságot veszélyeztető külső körülmény merül fel, amely nem volt előre látható és elhárítható; illetve a jelentkezők létszáma a meghirdetett legalacsonyabb résztvevőszámot nem éri el és az utazás ebből az okból hiúsul meg. Ugyanezek a jogok illetik meg az utast, ha ő áll el az utazástól, mert például jogszerűen 10%-ot meghaladóan megemelték a részvételi díjat vagy a program lényegesen változott.

Ellenben, ha az utas elhatározása miatt nem valósul meg az utazás, akkor ő maximum a részvételi díj teljes összegét köteles az utazási vállalkozó részére megfizetni. Ez is csak akkor érvényes, ha az utas az utazás megkezdése előtt 35 nappal korábban nem jelzi, hogy nem kívánja igénybe venni a szolgáltatást, illetve, ha kicsúszik a szerződésben erre a célra meghatározott időtartamból.

Ha az utazásszervező az utazást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a díjat arányosan leszállítani. Ez természetesen nem követelhető, ha az utas saját elhatározásából nem vett igénybe valamely szolgáltatást.

Ha bármilyen hibát fedeznénk fel az utazás alatt nyújtott szolgáltatásban, akkor fontos, hogy azt haladéktalanul közöljük az utaskísérővel, illetve az úti célunkon kijelölt szolgáltatóval. A bejelentést az utaskísérő köteles jegyzőkönyvbe foglalni és ennek egyik példányát az utasnak átadni. Utaskísérő hiányában azt az utazási irodát kell panaszunkról tájékoztatni, amelyet az utazási vállalkozó az általa kiadott részvételi jegyen megjelölt.

Nem tartozik felelősséggel az utazási iroda azért a hibáért, illetve nem teljesítésért, amelyre sem az ő, sem az általa igénybe vett közreműködő magatartására nem vezethető vissza. Ez tipikusan az az eset, amiért vagy az utas vagy egy – a szolgáltatás teljesítése tekintetében – kívülállónak számító személy felelős. Ezen kívül ide tartozik még a vis maior (például a háború, természeti katasztrófa…) is, azaz olyan körülmény, amely nem előrelátható és az utazási vállalkozó akaratán kívül áll, s amelynek következményeit a legkörültekintőbb gondosság mellett se lehet elhárítani. Amennyiben a Külügyminisztérium nem ajánl egy úti célt vagy egy területet, amelyet az úti cél elérése érdekében érintenünk kellene (a híradásokban értesülhetünk erről vagy közvetlenül a Külügyminisztériumnál), akkor következmények nélkül elállhatunk az utazástól, azaz kérhetünk helyettesítő szolgáltatást vagy részvételi díjunk visszafizetését.

Tekintettel arra, hogy az utazás nemcsak megérdemelt pihenésünket jelképezi, hanem jelentős anyagi ráfordítást is igényel, hasznos, ha tisztában vagyunk jogainkkal. Legyen szó sílécről vagy napernyőről, az Alpokról vagy a Bahamákról; a D.A.S.-re az utazásai során is biztosan számíthat.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: DASadmin
  • Kategóriák: Külföldi utazás, Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: hibás teljesítés, utazás, utazási iroda, vakáció

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2008. január 25. ( 15 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A kötelező kötelező - ami a biztosítók kampányából kimarad
Következő bejegyzés Május 1-jétől élesben

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy kéz egy felmondási papírt ad, egy az asztalánál ülő férfinek.

Esettanulmányok

A Társaságunk egyik biztosítottja fiatal munkavállaló, aki az első munkahelyén kezdett dolgozni. Az alkalmazására határozott 2 éves idejű munkaszerződés mellett került sor. Néhány hónappal a belépését követően, amikor már lejárt a próbaidő, a közvetlen felettesével szóváltásba keveredett, ami miatt a munkaviszonyát megszüntette a cég. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép