Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Néhány szó az internetes vásárlásokról

Néhány szó az internetes vásárlásokról

2021. szeptember 06.

fogyasztó, internet, vásárlás, elállás
Talán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a világjárvány egyik maradandó következménye, hogy az emberek „rászoktak” az internetes vásárlásokra. Az ilyenfajta vásárlás azonban nagymértékben eltér attól, mint amikor egy boltba belépve, az adott terméket megtekintve, megfogva, felpróbálva, kipróbálva vagy éppen megszagolva döntünk úgy, hogy megvásárlunk valamit. Éppen ezért a jogszabályaink is másképpen viszonyulnak ezen vásárlásokhoz, ám nem árt nekünk sem résen lennünk a vásárlás során.

Mindig nézzük meg kitől vásárolunk!

Mielőtt rányomunk a megrendelés gombra mindig érdemes leellenőrizni, hogy az adott weboldal mögött valójában ki vagy mi áll. Gyakran előfordul ugyanis, hogy egy-egy magyar nyelvű weboldalt nem Magyarországon bejegyzett cég üzemeltet, így az adásvételi szerződés valójában egy külföldi személlyel vagy céggel jönne létre. Ezekben az esetekben bármilyen reklamáció, panasz vagy ügyintézés során nehézségekbe ütközhetünk. Lássuk be, sokszor még a magyar cégeket sem egyszerű utolérni egy-egy problémával. Ez pedig hatványozottan igaz külföldi cégek esetén.

Lehetőség szerint utólag fizessünk!

Sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat, hogyha utánvétes fizetési lehetőséget választunk. Bár ez a fizetési mód általában drágább, a termék átvételekor lehetőségünk van a csomagolást kibontani és legalább nagy vonalakban megvizsgálni, hogy a termékkel minden rendben. Bár jogszabály alapján a fogyasztóknak a termék átvételekor nincs megvizsgálási kötelezettsége, ám saját életünket könnyíthetjük meg, ha megadjuk annak a lehetőségét, hogy ténylegesen csak a termék átvételét követően fizessünk azért.

Figyeljünk a tájékoztatásokra!

Internetes vásárlás során számtalan dologról kell, hogy tájékoztasson minket az eladó. Tájékoztatást kell kapnunk többek között az adott termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, az eladó vállalkozás fontosabb adatairól, a termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről. Tájékoztatni kell minket továbbá arról, hogy a termék visszaküldésének költségét a nekünk, fogyasztóknak kell viselnünk. Kivéve, ha azt a vállalkozás átvállalja. Tájékoztatást kell kapnunk továbbá az ügyfélszolgálat elérhetőségéről, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről. Ezen túlmenően pedig tájékoztatni kell a fogyasztót az őt megillető felmondási és elállási jogról, illetve annak korlátairól is.

A tájékoztatás elmaradásának akár súlyos következménye is lehet a vállalkozás számára. Ha például nem tájékoztatják a fogyasztót arról, hogy termék visszaküldésének költsége őt terheli, akkor ezt a költséget nem is lehet rá terhelni. A vállalkozások ezen tájékoztatási kötelezettségünknek általában a honlapon található Általános Szerződési Feltételekben  (ÁSZF) tesznek eleget. Így nem árt ezen dokumentumot is áttanulmányozni vásárlás előtt.

Elállási jog – mikor és hogyan?

Az egyik leglényegesebb különbség a bolti és az internetes vásárlások között, hogy ez utóbbi úgynevezett távollévők között kötött szerződésnek minősül. Ebből kifolyólag a fogyasztót megilleti az a jog, hogy az interneten keresztül bonyolított adásvételi szerződéstől indoklás nélkül, 14 napon belül elálljon. Ezen jogáról is tájékoztatni kell a fogyasztót, ellenkező esetben a 14 napos határidő kitolódik 12 hónapra. Fontos, hogy ez a jog csak a fogyasztónak minősülő vásárlókat illeti meg a jogszabály alapján, tehát ha vállalkozásunk nevére vásárolunk meg egy terméket, úgy a 14 napos szabály nem lesz alkalmazható!

A fogyasztónak ebben az esetben annyi a dolga, hogy az elállásra vonatkozó kifejezett nyilatkozatát közölje az eladóval. Ezek után a fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A fogyasztó ebben az esetben kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, feltéve, hogy azt a vállalkozás nem vállalta magára. Kiemelendő ugyanakkor, hogy amennyiben a fogyasztó a terméket a kipróbáláson túl másra is használta, az ebből eredő értékcsökkenést követelheti tőle a vállalkozás.

Elállás esetén a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül téríti vissza a fogyasztó számára az által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

Vannak azonban olyan esetek is, amikor a fogyasztót nem illeti meg az elállás joga, internetes vásárlás esetén sem. Ide tartozik például az az eset, hogyha az adásvétel tárgya kifejezetten olyan termék, amit a fogyasztó utasítása alapján vagy az ő kérésére állítottak elő, vagy ha romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékről van szó.

Összegzés

Fogyasztóként tehát érdemes körültekintően vásárolnunk az interneten keresztül is, kerülve a kétes, nem megbízható eladókat. Ezen túlmenően érdemes minden tájékoztatást figyelmesen elolvasni, hiszen ezek segítenek bennünket abban, hogy tisztában legyünk jogainkkal. Elállás esetén pedig figyeljünk a határidőkre, illetve tegyünk meg minden tőlünk tehetőt a gördülékeny ügyintézés érdekében.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bálint Boglárka
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: elállás, fogyasztó, internet, vásárlás
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. szeptember 06. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Örökölhet-e halálom esetén az élettársam?
Következő bejegyzés Napelemesek elszámolása megoldva!

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk lakástakarékkal kombinált kölcsönszerződést kötött lakásvásárlás céljából.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép