Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Mit tegyünk, ha lopás áldozatává váltunk?

Mit tegyünk, ha lopás áldozatává váltunk?

2019. december 06.

Az adventi időszakban egyre nagyobb a tömeg a bevásárlóközpontok és a karácsonyi vásárok környékén. Ilyenkor sajnos nem csak jószándékú emberek vásárolnak boldogan karácsonyi ajándékokat, hanem megjelennek a tömegben a zsebtolvajok is. Általános tanácsként elmondható, hogy bevásárlások alkalmával csak a legszükségesebb iratokat, tárgyakat vigyük magunkkal, és lehetőleg csak annyi készpénzt, amennyire valóban szükségünk van. Tekintsük át röviden, mit lehet tenni, ha mégis megtörténik a baj és lopás áldozatává válunk.

Az első és legfontosabb, hogy minél hamarabb észleljük értékeink eltulajdonítását, annál jobbak az esélyeink megtalálni a tettest.

A keresést érdemes azon a helyen kezdeni, ahol emlékeink szerint utoljára megvoltak értékeink, kérdezősködni, hogy esetleg szemtanúja volt-e az esetnek. A mai modern technikának köszönhetően lépten-nyomon találkozhatunk térfigyelő kamerákkal, melyek rögzíthették az eseményeket. Amennyiben lopás áldozatává váltunk, mihamarabb célszerű ezt jelezni a bevásárlóközpont vagy karácsonyi vásár biztonsági szolgálatának. Érdemes továbbá nekünk is nyitott szemmel járni, szabadtéri helyszínek esetében segítségünkre lehetnek a közterületi kamerák is. Ugyan a felvételeket magánszemélyeknek nem adják ki, a hatóságoknak azonban igen, így a rendőrségi feljelentés mielőbbi megtétele szintén nagyon fontos. Feljelentést ilyen helyzetben ismeretlen személlyel szemben tudunk tenni. Amennyiben már rendelkezünk információval az esetleges kamerás felvételekről, vagy azok hiányáról, úgy ezt is feltétlenül közöljük a hatósággal.

Mindennél fontosabb azonban, hogy átgondoljuk, pontosan milyen értékeket tulajdonítottak el tőlünk, táskánkban, pénztárcánkban milyen iratok, bankkártyák voltak.

A bankkártyák tiltásáról első teendőink között gondoskodjunk, ma már rendkívül egyszerű azokkal visszaélni.

Ellopott tárgyainkról egyébként részletes leírást kell majd adnunk a rendőrségen is.

Jó tudni továbbá, hogy amennyiben lopott irataink kapcsán rendelkezünk írásbeli rendőrségi feljelentéssel, úgy ezek pótlása plusz költséget nem fog számunkra jelenteni. Amennyiben pedig tetten értük a tolvajt és akár mi, akár a környezetünkben lévők fel tudják tartóztatni, úgy a rendőrök kiérkezéséig a tolvaj személyi szabadsága korlátozható akár általunk is.

Vigyázzunk értékinkre, ám ha megtörtént a baj és lopás áldozataivá váltunk, mindig tegyünk feljelentést, valamint mi magunk is tudjuk segíteni az eljáró hatóságok munkáját szemtanúk és kamerák felkutatásával.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bálint Boglárka
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: érték, felelentés, iratok, lopás, rendőrség
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. december 06. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Nem ment simán
Következő bejegyzés Utazási szerződések módosítása

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy autópályán kamion halad.

Esettanulmányok

Egyéni vállalkozó ügyfelünk üzemeltetésében lévő tehergépkocsit Ausztriában ellenőrzés alá vonták.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép