Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Mire figyeljünk webshopból történő rendelés esetén?

Mire figyeljünk webshopból történő rendelés esetén?

2020. augusztus 13.

Nem érkezik meg az ajándéknak szánt rendelés időben, eltűnik az eladó, nem elérhető az ügyfélszolgálat, nehézkes az igényérvényesítés? Ezekkel mind találkozhat a gyanútlan megrendelő, aki az interneten vásárol. Bejegyzésünkben néhány kapaszkodót kívánunk adni, amit ellenőrizni érdemes a rendelés leadása előtt.

Ki az eladó?

Nulladik lépésként ellenőrizze, hogy a webáruház mögött egy létező cég áll! A honlapon sokféle menüpontban előfordulhat a cég adatainak megjelölése, így érdemes a kapcsolat menüpont alatt, vagy az általános szerződési feltételekben, esetleg az adatvédelmi tájékoztatóban konkrét cégnevet keresni, amely az oldal üzemeltetését, fenntartását végzi. Amennyiben külföldi cégről, vállalkozásról van szó, számolni kell azzal, hogy az esetleges jogviták rendezése külföldi joghatóság, vagy nemzetközi elem okán sokkal nehézkesebb, költségesebb és időigényesebb lehet.

Magyar cég esetén érdemes ellenőrizni a cégjegyzékben, hogy a társaság megfelelően működik-e, nem áll-e felszámolási vagy egyéb eljárás alatt. A cégjegyzékben az is feltüntetésre kerül, ha a céggel szemben végrehajtási eljárás van folyamatban. Ez értelemszerűen utal arra, hogy valamilyen ki nem elégített, végrehajtható követelésének nem tudott vagy nem akart eleget tenni a társaság. Ha a webáruházat egyéni vállalkozó üzemeltetni, szintén ellenőrizhető az egyéni vállalkozók nyilvántartásában, hogy megfelelően bejegyzésre került-e a vállalkozás, nem szünetel esetleg a tevékenység.

ÁSZF, teljesítési határidő

Ha működő cég webáruházáról van szó, javasolt pontosan áttekinteni az általános szerződési feltételeket. Hiszen a vállalkozástól való rendeléssel az általános szerződési feltételeknek megfelelő tartalommal jön létre a szerződés. Így magától értetődő, hogy ha az oldalon ÁSZF nem elérhető, nem pontosan meghatározható, hogy miben állapodtak meg a felek, továbbá a szabályszerű működési feltételeknek nem tesz eleget a honlap.

Ezzel kapcsolatosan tehát fontos tisztán látni, hogy a rendelés során hiába tünteti fel a webáruház, hogy akár „1 napon belül az Öné lehet”, az ÁSZF-ben foglalt teljesítési határidő fogja kötni az eladót. Ha tehát az szerződéses feltételekben hosszabb határidőt vállal a kiszállításra és teljesítésre a cég, addig nem beszélhetünk a szerződésszegéséről és késedelméről, amíg az általános feltételekben meghatározott határidő el nem telt.

Biztonságos fizetés

A megfelelően működő webáruházakból való rendelés során nagy általánosságban a biztonságos fizetést szolgáló megoldások kerültek beépítésre. Ezt az jelenti, hogy a honlap a legtöbbször átvezet egy bank internetes fizetésére szolgáló felületére. Amennyiben ez nem történik meg, vagy a honlap felületén közvetlenül, akár üzenetként, vagy más módon kéri el a bankkártya adatokat a webáruház, érdemes résen lenni! Ha a biztonságos fizetés feltételei nem állnak fenn, és úgy tűnik, hogy közvetlenül a honlapon, a vállalkozónak visszaidézhető módon kell beírni a bankkártya adatokat, fennállhat a veszélye annak, hogy a bankkártya adatokkal visszaél a későbbiekben cég.

Hihetetlen ajánlatok!

Végezetül, de nem utolsó sorban, ha rendkívül kedvező ajánlatokkal, hihetetlen leárazásokkal találkozunk a honlapon, amelyek a kereskedelmi forgalomban nem elérhetők és túlságosan olcsónak tűnnek, fokozottan érdemes ellenőrizni a honlapot. Sok esetben ugyanis, ami túl szépnek látszik ahhoz, hogy igaz legyen, az sajnos nem is az, így ez is egy módszere lehet a csalásokra kiépített webáruházaknak.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Varga Júlia
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem
  • Címkék: ÁSZF, internetes vásárlás, online rendelés, webáruház
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. augusztus 13. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Várandós vagyok. Elmondjam a munkáltatómnak?
Következő bejegyzés Mi jár az utasnak, ha a járvány miatt törölték a járatát?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

7 év munkaviszony

Esettanulmányok

Ügyfelünk 2010 óta állt alkalmazásban egy nagy multinacionális vállalatnál. Munkájára soha nem volt panasz, azonban a cég átszervezte tevékenységét, és a továbbiakban nem tudta foglalkoztatni Ügyfelünket, ezért felmondott neki.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép