Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Mi a teendőnk nyaralás előtt?

Mi a teendőnk nyaralás előtt?

2018. június 15.

Egy mosolygós fiatal pár ül egy sárga autóban, és nyaralni készülnek. A férfi vezet.
Ismét itt van az aktualitása annak, hogy a nyaralás előtt – különösen, ha külföldre utaznak – számba vegyék, hogy milyen teendőik vannak. Érdemes kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy az utazásuknak megfelelő típusú biztosítási szerződést kössenek. Ennek kapcsán adunk most eligazítást Olvasóink számára.

Sajnos még mindig jellemző, hogy sokan nem kötnek külföldi utazásuk esetére biztosítási szerződést. Vannak, akik arra hagyatkoznak, hogy a folyószámlájuk mellé „jár” utasbiztosítás, és olyanok is vannak, akik nem a megfelelő terméket választják ki. Pedig ezen nem érdemes spórolni, ugyanis előfordulhat az, hogy adott esetben egy hegyi túrára nem lesz irányadó egy olcsóbb, városnézésre megkötött utasbiztosítási szerződés.

Éppen ezért a biztosítási szerződéskötéskor különösen tekintettel kell lenni arra, hogy valóban megfelelő lesz-e számunkra az adott biztosítási szerződés. Amikor azonban már megkötésre került a szerződés, akkor is bizonyos kötelezettségek terhelik a biztosítottat annak érdekében, hogy megelőzze, elkerülje az érintett biztosítási esemény bekövetkeztét.

A legtöbb utasbiztosítási szerződés szolgáltatást nyújt kórházi ellátásra, poggyászkárra, lopáskárra, de van, amelyik jogvédelemre és segítségnyújtásra is.

Hogy az egyes biztosítási események kapcsán, pontosan mire szolgáltat a biztosító, ezt a szerződési feltételeiben részletezi. Ugyanakkor az is fontos kitétel, hogy mely esetek zárják ki a biztosító szolgáltatását, helytállási kötelezettségét, illetve milyen iratokat kell számára a teljesítéshez benyújtani és mekkora összeg erejéig teljesít.

Általános mentesülési okként jelenik meg ezekben a szerződésekben, ha a biztosított személy a káreseményt maga okozta vagy szándékosan, vagy súlyos gondatlansággal. Amennyiben ez megállapítható, akkor a biztosító meg fogja tagadni a szolgáltatását. Ennek oka a biztosított személy kármegelőzési és kárenyhítési kötelezettsége. Tipikus példa erre az esetre a strandon, őrizetlenül hagyott értékek, táskák eltulajdonítása. Ebben az esetben mentesül a biztosító, mivel nagy valószínűséggel a lopás megelőzhető lett volna, ha a táskákat az illető nem hagyja őrizetlenül.

A másik biztosítás, melyre érdemes gondolni, az a sztornó biztosítási szerződés. Ha utazási irodán keresztül foglalnak nyaralást, akkor ez a biztosítási szerződés szinte minden esetben megkötésre kerül. Ennek lényege az, hogy az utazás megkezdését megelőzően a biztosítottnál felmerül valami olyan körülmény, mely miatt nem tudja igénybe venni az utazást. Ilyen lehet például egy betegség. A biztosító ekkor arra vállal kötelezettséget, hogy amennyiben a meghiúsulási ok, melyet a szerződésben rögzített, bekövetkezik, akkor az utazási díj egy részét visszafizeti. Ez a biztosítási szerződés, tehát jelentősen különbözik – a tartalmát tekintve – az utazásbiztosításoktól.

Még egy tipp a külföldön, de az Európai Unión belül nyaralók számára. Célszerű minden esetben kiváltani az Európai Uniós TB kártyát. Ezzel a kártyával tudják ugyanis azt igazolni a külföldi állami egészségügyi ellátás során, hogy rendelkeznek érvényes társadalombiztosítási szerződéssel. Ennek pedig akkor van jelentősége, ha valamilyen indokolt orvosi ellátásra volna szükségük és utasbiztosításuk esetleges nem nyújt rá szolgáltatást. A kártya kiváltása ingyenes, az egészségbiztosítási hatóság ügyfélszolgálatán, vagy ügyfélkapun keresztül igényelhető. A kártya érvényességi ideje pedig 3 év.

A fentiek miatt, tehát arra mindig figyeljenek arra, hogy megfelelő szerződést kössék meg.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Külföldi utazás, Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: biztosítás, külföldi utazás, nyaralás, társadalombiztosítás, utasbiztosítás, utazás, utazási iroda
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2018. június 15. ( 5 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Szankciók a munkaviszonyban, avagy a kötelezettségszegés ára
Következő bejegyzés A munkabér védelme – Kifizetések és levonások

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

közeli kép egy összetört autóról és egy autóbalesetről. A képen egy mentőautó is látható.

Esettanulmányok

Ügyfelünk gépjárműve elé szabálytalanul kihajtott egy szerb kamion. Ő sajnos nem tudta elkerülni a frontális ütközést, emiatt súlyos sérülést szenvedett. A kórházba szállítás után a bal lábát térdtől amputálni kellett.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép