Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Melyik biztosító fizet mindenre?

Melyik biztosító fizet mindenre?

2020. április 28.

Sokaknak megnyugtató gondolat, hogy ha kár érné az autóját, történne valami a lakással, ott a biztosítás. Felmerülhet a kérdés, hogy létezik olyan biztosító, ami mindenre fizet?

A válasz talán nem is olyan meglepő: nincs. Ehelyett sok biztosító kínál biztosításokat, azoknak viszont rengeteg módozatuk van. Ezek között részben természetesen vannak átfedések, de kettő teljesen ugyanolyan nincs. Ha másban nem is, a biztosítási díjban biztosan különbözni fognak. Maradva a casco és a lakásbiztosítások területén, a bennünket ért káresemény csak akkor fogja a biztosító fizetési kötelezettségét eredményezni, ha biztosítási eseményről van szó.

Ennek meghatározása a szerződési feltételekben történik, és részét képezi az úgynevezett kizárás is. Tehát mondhatja azt a biztosító, hogy tűzkár esetén fizet, de kizárja azokat az eseteket, ha a tüzet szándékosan vagy súlyosan gondatlanul a biztosított okozta.

Széles körben elterjedt, hogy a biztosítók csűrik-csavarják a dolgokat, csak hogy ne kelljen fizetniük. Fontos azonban rögzíteni, hogy ennek a vélekedésnek oka az is, hogy sokan nem tanúsítanak megfelelő magatartást a biztosítási szerződés megkötésekor.

Nyilván mi sem tudhatjuk előre, hogy milyen kár ér majd bennünket a jövőben, de azt tudjuk mérlegelni, hogy minek áll fenn a legnagyobb esélye, mi jelenti számunkra a legnagyobb kockázatot, egyáltalán milyen eseményekre szeretnénk biztosítást.

Mi vagyunk azok, akik tudjuk, milyen erős az ingatlanunk védelme, milyen vagyontárgyak vannak benne. Amikor a több milliós gépkocsira, még nagyobb értéket képviselő ingatlanra kiválasztjuk a biztosítást, elkerülhetetlen lenne annak feltételeit áttanulmányozni, átgondolni, még akkor is, ha apró betűs. Ez ugyanis az első lépés a későbbi gondok elkerülése érdekében.

Ettől függetlenül sajnos valóban előfordul, hogy a biztosító akkor is elutasítja az igényünket, ha az teljesen jogosnak tűnik. Ilyen esetben szükség lehet a szerződés értelmezésére, melyben számos szabály a fogyasztó mellett áll. Más esetekben előfordulhat, hogy fel kell hívni a biztosító figyelmét arra, ha kizárásra, mentesülésre hivatkozik, az ok fennálltát neki kell tudni bizonyítani. Ilyen esetben még per esetén is a biztosítónak kell előlegeznie az esetleges szakértői költségeket, mint bizonyításra köteles félnek.

Látható tehát, hogy az elutasítások nagy része előre látható, így elkerülhető egy olyan biztosítás kiválasztásával, ami a számunkra valós kockázatot jelentő eseményekre terjed ki. Amikor megtörténik a káresemény, már sem a biztosító, de mi sem tudunk változtatni azon, hogy a szerződés alapján az egyben biztosítási esemény is lesz-e. Amennyiben az, a biztosítónak teljesítenie kell, amennyiben nem, úgy annak egyedüli oka az lehet, hogy a szerződésben nem is vállalt erre kötelezettséget. Az ezzel kapcsolatos vitára ugyan van, hogy több év pereskedés tesz pontot, de higgyük el, hogy a legtöbb esetben a kérdés valóban fekete-fehér.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Gombolai Éva
  • Kategóriák: Bank & biztosítás
  • Címkék: biztosítás, biztosító, káresemény
  • Cikktípus: Szakmai cikk
dr. Gombolai Éva fényképe

Szerző: dr. Gombolai Éva

jogtanácsos

Jogi tanulmányait az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, illetve az Europa Universität Viadrinán (Frankfurt) végezte. Minisztériumi gyakorlatot követően ügyvédi irodában helyezkedett el, majd a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítónál folytatta jogi pályafutását, ahol jelenleg is dolgozik peres- és médiaszakértőként. Munkajogi szakjogász tanulmányai mellett szenvedélye a nyelvtanulás, a cross core és a jóga.

dr. Gombolai Éva összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. április 28. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Fizetési moratórium: itt vannak a tudnivalók!
Következő bejegyzés A közlekedés egyes szabályai nem csak a járművezetőket kötik

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk 30.000,- Ft-os csekket kapott a rendőrségtől gyorshajtás miatt, a rendőrség szerint ugyanis Ügyfelünk Budapest belvárosában a megengedettnél gyorsabban, 50 km/h sebesség helyett 72 km/h sebességgel hajtott. Társaságunk megtekintette a gyorshajtásokról készített fényképeket és Ügyfelünkkel egyetértve arra a megállapításra jutottunk, hogy a bírság alapját képező fényképfelvételek nem bizonyítják minden kétséget kizáróan a gyorshajtást. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép