Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Közlekedési balesetek
  • Meglepetés koccanás után

Meglepetés koccanás után

2019. november 19.

Zoltán pár hónapja vásárolta meg álmai autóját.

Előtte sokat olvasta az autós portálokat, de nem csak a bemutató írásokat, hanem más közlekedéssel kapcsolatos cikkeket is szívesen olvasott. Ennek aztán nagy hasznát vette egy szombati napon, de még így is érte meglepetés bőven.

Csak egy kis koccanás?

Történt ugyanis, hogy az autópályán éppen egy hétvégi versenyre vitte volna gyermekeit, amikor az útépítés miatti elterelésnél feltorlódott kocsisorban ő ugyan meg tudott állni, – a mögötte haladó azonban nem. A koccanás után első volt, hogy a gyermekeket ellenőrizze, majd a járműből kiszállva látta, ahogyan a beléjük csapódott járműből is kikászálódik annak vezetője. Rögtön szembetűnt neki a másik jármű külföldi rendszáma is.

Saját kocsija szenvedte el a kisebb károkat, de már így is látszódott, hogy bizony nem kicsi a sérülés, a másik járműről azonban az is lerítt, hogy ott a gazdaságos javítás szóba sem jöhet majd, azaz totálkáros. A másik jármű vezetője is külföldi volt, közös nyelvet nem találtak. Zoltánnál nem volt baleseti bejelentő, de a hátulról érkező, nem megfelelő követési távolságot tartó sofőr készségesen elővett egy nyomtatványt, kitöltötte azt pár adatot kérve Zoltántól, majd átadta a részére, hogy azt benyújthatja a biztosító felé, csak előtte írja alá.

De mi ez a nyomtatvány?

Zoltán nem értette az egynyelvű, nem magyar iratot, így nem állt kötélnek, pedig a másik fél egy kis matricát mutatva a szélvédőn lelkesen magyarázta, hogy melyik biztosítótársaság lesz illetékes. A koccanás után szinte rögtön elkezdte szervezni a további útját, nem volt kétséges, hogy siet, és még három ország áll előtte. Talán meg sem várta volna a rendőrséget, akiket Zoltán kihívott, ha a járműve nem lett volna teljesen mozgásképtelen. Emiatt Zoltánnak módja volt lefényképezni a szélvédő matricáját, illetve a károkozó jármű okmányait is.

Sűrű nap volt, hiszen mire a tréler a járművüket a szervizhez szállította, majd baráti segítséggel hazajutottak, bizony beesteledett. A rákövetkező első munkanapon megindult a kárrendezés előzetesen a casco biztosítás terhére, hiszen a külföldi érintettség miatt nyilvánvaló volt, hogy a felelősségbiztosítók lassabban lépnek működésbe.

Az első meglepetés akkor érte Zoltánt, amikor kiderült, hogy a másik fél által megnevezett biztosító, amelyet a rendőrség a baleseti jegyzőkönyvben is rögzített, már 25 éve megszűnt, és nem is abban az országban székelt, ami a károkozó jármű felségjelzése. Zoltán ezért a MABISZ-hoz fordult, ahol kérték, hogy az összes iratot küldje meg, hogy minél hamarabb kibogozható legyen, melyik felelősségbiztosító lesz az illetékes, ha lesz egyáltalán ilyen. Mivel az iratok között ott volt az egynyelvű, ismeretlen tartalmú nyomtatvány is, benyújtás előtt a biztonság kedvéért és kíváncsiságból is beütötte a nyomtatvány címét egy internetes fordítóprogramba.

A második meglepetés

Legnagyobb megdöbbenésére a nyomtatvány egy gépjármű adásvételi szerződés volt! Gyorsan konzultált jogász ismerősével, aki elmondta neki, hogy a nyomtatványnak jelen esetben semmilyen következménye nincs, hiszen a felek között szó sem volt arról, hogy Zoltán megvásárolná a károkozó járművet, de ha aláírta volna, bizony ezt utólag nehezen bizonyította volna be.

Rossz szándék, vagy valami más?

Zoltán azóta sem tudja, hogy rossz szándéktól vezérelve, vagy kellő nyelvismeret okán töltött-e ki a saját roncsjárművére a károkozó sofőr adásvételi szerződést, de megfogadta, hogy a történetet mindenkinek elmeséli tanulságként. Egy baleset helyszíne és időpontja olyan sokkhatás az azt elszenvedőknek, ami miatt utólag teljesen irracionális dolgokat tesznek, vagy hagyják, hogy elaltassák gyanakvásukat, éberségüket. Pedig ez nem engedhető meg, hiszen súlyos százezrek, milliók múlnak egy aláíráson.

Időközben a MABISZ tájékoztatta Zoltánt, hogy a károkozó egy másik felelősségbiztosítónál érvényes biztosítással rendelkezett, amit a szélvédőn elhelyezett és Zoltán által lefényképezett másik felirat adataiból derítettek ki. Mivel az ismeretlen nyomtatványt Zoltán nem írta alá, a károkozó akkor sem tudna arra hivatkozni, hogy a roncs értékét is számolják bele a kártérítésbe, ha ez lett volna az eredeti szándéka (no, meg az, hogy a roncs sorsának rendezése ne az ő dolga legyen).

 Így nem vásárolta meg Zoltán a károkozó járművet, ám a tanulságot, miszerint soha, semmilyen körülmények között ne írjunk alá ismeretlen tartalmú iratot, terjeszti, ahol csak lehet. Ahogyan azt is, hogy a higgadt helyzetkezelés, az adatok minél teljesebb körű összegyűjtése később százszorosan megtérül.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Gombolai Éva
  • Kategóriák: Közlekedési balesetek
  • Címkék: baleset, biztosítás, biztosító, koccanás, külföldi rendszám, MABISZ
  • Cikktípus: Esettanulmányok
dr. Gombolai Éva fényképe

Szerző: dr. Gombolai Éva

jogtanácsos

Jogi tanulmányait az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, illetve az Europa Universität Viadrinán (Frankfurt) végezte. Minisztériumi gyakorlatot követően ügyvédi irodában helyezkedett el, majd a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítónál folytatta jogi pályafutását, ahol jelenleg is dolgozik peres- és médiaszakértőként. Munkajogi szakjogász tanulmányai mellett szenvedélye a nyelvtanulás, a cross core és a jóga.

dr. Gombolai Éva összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2019. november 19. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A túlvett szabadság
Következő bejegyzés Derült égből károkozás

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözik.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

károsulti közrehatás, kármegelőzési kötelezettség, kárenyhítési kötelezettség, biztosító, biztosítás, közúti baleset

Esettanulmányok

Ügyfelünk idegenhibás közlekedési baleset részese volt, amelyben nem csak az autója, de a középkonzolban tartott mobiltelefonja is megsérült. Ügyfelünk bejelentette a kárigényét a biztosítónak, a felelősségi kérdés nem volt vitatott. Minden simának tűnt, amíg a biztosító egy elég nyakatekert érveléssel mentesülni nem akart a telefonban esett kár megtérítése alól. Mindemellett a járműben esett károkat sem teljesen térítené, a hatszázezer forintos javítási költségből csak háromszázezret.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép