Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Polgári törvénykönyv
  • Marasztalás a fogyasztói csoportokat szervező társaságok egy részére

Marasztalás a fogyasztói csoportokat szervező társaságok egy részére

2012. január 19.

Az úgynevezett fogyasztói csoportok folyamatos reflektorfényben vannak, legalábbis ami a Gazdasági Versenyhivatalt érinti.

Bármilyen szerződés, vagy termékértékesítés során történő iratok aláírása előtt figyelmesen olvassuk el az elénk tett iratokat, és előre győződjünk meg arról, hogy valóban olyan tartalmú szerződést írunk alá, mint amilyet mi szeretnénk.

A fogyasztói csoportok lényege általánosságban abban van, hogy a csoportba szervezett fogyasztók, mint tagok az általuk választott és hónapokban megállapított részletfizetés időtartam – a futamidő – minden hónapjában az általuk megvásárolni kívánt termék éppen aktuális árának vagy értékének egy hónapra eső hányadát fizetik meg.

A csoporttagok által befizetett díj egy része a szervező cég, másik része pedig a fogyasztói csoport közös vagyona lesz. Az ily módon keletkezett pénzalapból történnek a vásárlások a jogosultságot szerzett tagok részére. A szerződés tárgyát képező, meghatározott értékű dologra vonatkozó vételi jogot a szerződésben foglalt feltételekkel lehet megszerezni. A csoportot szervező cég közvetítő szerepet tölt be, megszervezi a csoportot, beszedi a havi részleteket és közreműködik az arra jogosult tag által megszerezni kívánt termék megvásárlásában.

Lényeges eleme a rendszernek, hogy a termékhez jutás pontos időpontja előre nem meghatározható, miután azt sorsolással döntik el, így a szerencsének is szerepe van az ügyletben. Az a tag, aki előtörlesztést vállal, a többi tagot megelőzve juthat a kiválasztott termék tulajdonához. A problémát az jelenti, hogy a tag úgynevezett gyorshitel reményében válik taggá. Ennek oka lehet az, hogy valaki már bizonyos bankoknál nem hitelképes, vagy egyszerűen – kiszolgáltatott helyzeténél fogva –  gyorsan, nagyobb összeghez szeretne hozzájutni és a megoldást a fogyasztói csoportban látja. Sokan azonban nem tudják azt, hogy a kifizetés feltételtől, azaz a sikeres sorsolástól is függ, így nagyot csalódhatnak úgy, hogy ezért pénzt is fizettek.

A GVH éppen, bizonyos fogyasztói csoportok hirdetései miatt indított eljárást, azt vizsgálva, hogy az érintett, és a fogyasztói csoportot szervező cégek hirdetései nem nyújtottak-e valótlan tájékoztatást a fogyasztók számára?

A GVH egyértelműen megállapította, hogy az általa vizsgált cégek esetében a hirdetések nem adtak megfelelő tájékoztatást és eligazítást a fogyasztók – leendő tagok – számára arról, hogy mit is jelent ez a csoport, hogyan működik? A hatóság arra jutott, hogy a hiredtésekből konkrétan nem derül ki, hogy a szolgáltatás nyújtása a tagok befizetéséből történik, az sem tisztázott, hogy nagy jelentősége van a fentiekben már említett szerencseelemnek, egyben nem derül ki az sem, hogy a tagok nem pénzhez jutnak, hanem valójában vásárlói joghoz (és lehet, hogy csak a szerződés megkötését követő több év elteltével). Mindennek az eredménye az lett, hogy a Gazdasági Versenyhivatal megtiltotta a vizsgálatával érintett tájékoztatók megjelenését, egyben marasztalási bírság megfizetésére kötelezte az érintett cégeket.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Polgári törvénykönyv, Szerződésjog
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. január 19. ( 12 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Itt a hó, hol a hó?
Következő bejegyzés Nincsenek korlátok

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő! Tájékoztatjuk, hogy 2023.07.25. napjától az alábbi elérhetőségen érik el új ügyfélportálunkat: ugyfelportal.das.hu Részletes tájékoztatást a portál működéséről ezen a linken talál: https://das.hu/ugyfelter/ Amennyiben a megadott oldalon nem találja a keresett információt, kérem hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/486-36-00-as telefonszámon vagy írjon e-mailt az info@das.hu címre. Üdvözlettel, D.A.S. Jogvédelem

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk ingatlanához tartozó villanyóra szekrény kigyulladt. Az elektromos szolgáltatást a szolgáltató csak abban az esetben tudná visszaállítani, amennyiben Ügyfelünk a villanyórák kicseréléséhez szükséges javítást elvégezteti és annak költségeit megelőlegezi. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép