Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Kártérítés
  • Légitársaság csődje

Légitársaság csődje

2021. február 16.

légitársaság csődje
A tavalyi év egyértelműen megviselte anyagilag a légitársaságokat. Nemcsak a kisebb fapados társaságok inogtak meg, váltak fizetésképtelenné, hanem a nagyobb, komoly múlttal rendelkező társaságokat is megviselte a járvány miatti lezárások. Mit tehet azonban az az utas, aki emiatt sem utazni nem tudott, sem a jegyárat nem kapta vissza?

Tudható, hogy vannak olyan légitársaságok, melyeket az érintett ország kormánya támogatott. Akár akként, hogy hitelt biztosított számára, megóvva attól, hogy valóban becsődöljön. Ez akár rövid távon megoldás is lehet, ugyanakkor fontos, hogy az érintett állami támogatás semmiként se minősüljön tiltott állami támogatásnak.

Azok az utasok, akik tavaly a lezárások miatt nem tudták repülőútjaikat igénybe venni, azt tapasztalhatták, hogy a jegyárak visszatérítése szinte minden légitársaság esetében nehézkessé vált. Az Európai Unió Bizottsága éppen ezért egy ajánlást fogalmazott meg 2020 májusában.

Eszerint, az utas választásától függ az, hogy a jegyárának pénzbeli visszatérítését kéri-e, vagy felajánlott vouchert elfogadja-e?

Ennek a vouchernek alapvetően vonzónak kell lennie az utas számára, tehát legalább az érintett jeggyel egyenértékűnek, vagy attól nagyobb értékűnek kell lennie. A Bizottság ajánlása alapján az is alapvető követelmény, ahogy ezek az utalványok hosszú lejáratúak legyenek. Ennek különös jelentősége van 9 hónappal az ajánlást követően, mivel még most is tombol a járvány Európában, így az utazások nehézkesek, korlátozottak.

Légitársaság csődje – mik a lehetőségek?

Nehéz ezt megmondani. Először azt kell megvizsgálni, hogy a légitársaság székhelye szerint illetékes tagállam biztosít-e valamilyen alapot a kifizetésekre. Ha igen, akkor ennek terhére lehetséges az igénybejelentés. Ha nem, akkor a fizetésképtelenségi eljárásban lenne mód a hitelezői igény bejelentésére. Ha nagyobb légitársaságról van szó, akkor kérdés, hogy tagja-e valamilyen szövetségnek, mely légitársaság csődje esetén biztosíthat alapot a károsultak számára.

Mivel a legtöbb légitársaság külföldi székhelyű, ezért az egyszerű utas számára a fenti eljárások nemcsak komplikáltak, de talán még nagyobb költséggel is járnak, mint maga a visszatérítésre vonatkozó igény. Épp ezért mindig egyedileg kell megvizsgálni azt, hogy megéri-e további jogi lépést tenni az ügyben.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Kártérítés
  • Címkék: csőd, légitársaság, visszatérítés
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. február 16. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Virtuális véleményszabadság 2. - Bejegyzéseink és hozzászólásaink jogi vonatkozásai
Következő bejegyzés Nem kapott számlát a vállalkozótól?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Jogtárs szerződéssel rendelkező céges ügyfelünk egy irodaházban bérelt egy irodahelyiséget. A szerződés rendelkezési alapján Ügyfelünk fizetési kötelezettsége az irodabérlettel összefüggésben 3 költség-tételből tevődik össze, mely szerint bérleti díjat, üzemeltetési díjat, és áramdíjat köteles fizetni. Az üzemeltetési díj a következőket foglalja magában: fűtés, víz, közös költség, hulladék.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép