Problémás jegyár visszatérítés

Ügyfelünk egy diszkontlégitársasággal utazott volna a koronavírus-járvány kirobbanásakor egy olasz nagyvárosból Budapestre. Mivel az indulást megelőző két héten túl tájékoztatták, hogy a járatot törlik, Ügyfelünk a légiutasokra irányadó európai uniós szabályoknak megfelelően nem követelhetett volna kártérítést.

Arról azonban nem informálták, hogy a jegyár visszatérítése helyett egy angol nagyváros és Budapest között közlekedő járatra foglalták át utazását: ezt véletlenül tudta meg az online légitársasági felhasználói fiókjába belépve.

Kezdetben maga próbálkozott a helyzet rendezésével, kérte a jegyár visszatérítését, hiszen hiába foglalták át az angliai járatra, ha ő Olaszországból szeretett volna Budapestre utazni. Miután azonban a légitársaság nem állt rendelkezésére, Társaságunkhoz fordult. Néhány hónap kitartó munkája révén bejártuk a szükséges jogi utat, melyet egyezség zárt a Budapesti Békéltető Testület előtt. Ügyfelünk az egyezségre tekintettel a jegyárat visszakapta, melyen felül a repülőjegye árának közel egynegyedét kártérítésként harcoltuk ki számára. Nem véletlenül írta ügyfelünk eljáró jogász kollégánknak az aktazáráskor azt, hogy „valószínű, Ön és a D.A.S. nélkül ez nem ment volna”.