Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Késő bánat? – A PPO éves szolgáltatási díja

Késő bánat? – A PPO éves szolgáltatási díja

2010. február 04.

Egy bevásárló piktogram kék laptop előtt.

Ez év január elején a PPO elektronikus szolgáltatásokat nyújtó cég ügyfelei hirtelen azon kapták magukat, hogy a cég 2490,- Ft-tal terhelte meg ügyfelei egy részének számláját éves szolgáltatási díjként. 

A probléma társaságunk több ügyfelét is érinti, ezért az ügy eddig ismert legfontosabb részleteit röviden összefoglaljuk.A PPO (pre paid online = interneten kiegyenlített kényelmi szolgáltatás) 2004. óta nyújt elektronikus, digitális kereskedelmi szolgáltatásokat, mint például telefonegyenleg feltöltés, online autópálya matrica vásárlás, online fax, sms, iq teszt, biztosításkötés.A weboldalon történt bankkártya regisztrációt és a hozzá tartozó szolgáltatási csomag kiválasztását követően a beregisztrált bankkártya terhére lehetett vásárolni. Bizonyos szolgáltatási csomagokat díjmentesen, éves regisztrációs díj ellenében lehet igénybe venni, illetve vannak olyan csomagok is, melyeket a regisztrált tagok előfizetői díj ellenében az ebbe beszámított regisztrációs díj megfizetésével érhetnek el.A most regisztrációs díjlevonással meglepett ügyfelek leginkább a régi ügyfelek közül kerültek ki, akik 2008. novemberétől 2009. január 20-ig a PPO Light csomagra szerződtek, és a PPO oldalán kártyaregisztrációt hajtottak végre, valamint éltek a PPO által kínált egyedi ajánlattal, amely szerint a PPO Light 2009. akciós díjcsomagot 2009. december 31-ig térítésmentesen használják. Ezen időszak után regisztráló ügyfelek azonban már a PPO Light díjcsomagnak megfelelő díj megfizetése után tudták csak használni a portált.A PPO ügyfelei szerint ők egy ingyenes szolgáltatásra regisztráltak, és a cég nem értesítette őket az éves díjról, ill. nem megfelelő módon értesítette. A cég általános szerződési feltételei 2009. novemberében megváltoztak, és a korábban ingyenes szolgáltatás éves díja 2.490,-Ft lett. A változást megelőző kommunikáció e-mailben zajlott a cég és ügyfelei között, ezt a változtatást azonban csak a cég honlapján tüntették fel. Így tehát azok az ügyfelek, akik 2009. novembere óta nem látogattak a cég honlapjára, nem értesülhettek a változásról. A cég nem értesítette őket sem e-mail-ben, sem egyéb módon tájékoztatást nem kaptak arról, hogy a szerződési feltételeket a cég egyoldalúan megváltoztatta.A cég szerint azonban jogszerűen terhelték meg a számlákat, az ügyfelek is tudtak erről, amikor aláírták a szerződési feltételeket. A díjemelésről pedig a feltételekben meghatározott módon kommunikáltak.Jogi szempontból vizsgálva az eddigieket, valószínű, hogy az éves díj ilyen módon történt levonása nem jogszerű.A szolgáltató ugyanis általános szerződési feltételeket alkalmazott, amelyek lényeges módosítása esetén a Polgári Törvénykönyv értelmében két feltételt is teljesíteni kell:

  1. A Ptk. szerint külön tájékoztatni kell a másik felet arról az általános szerződési feltételről, amely a szokásos szerződési gyakorlattól, a szerződésre vonatkozó rendelkezésektől lényegesen vagy valamely korábban, a felek között alkalmazott kikötéstől eltér.
  2. Ilyen feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha azt a másik fél – a külön, figyelemfelhívó tájékoztatást követően – kifejezetten elfogadta.

Amennyiben tehát az általános szerződési feltételek közé olyan új feltétel, jelen esetben az éves regisztrációs díj kerül, ami eltér a felek között korábban alkalmazottaktól, akkor ahhoz, hogy a változtatás hatályos legyen, és így a díj levonhatóvá váljon, egyrészt külön, figyelemfelhívó tájékoztatást kell közölni a változásról, másrészt szükséges az érintett ügyfél nyilatkozata, hogy a változást kifejezetten elfogadja. Az első feltétel teljesülését még esetleg megmagyarázhatja a szolgáltató, azonban a második feltétel nem teljesült.Az ügyben számtalan bejelentés, panasz, feljelentés érkezett a különböző hatóságokhoz. Jelen pillanatban minden érintett hatóság, így a rendőrség, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa, a fogyasztóvédők és a Versenyhivatal is vizsgálódik az ügyben, ezért kérik minden érintett ügyfél türelmét. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Fésü Gizella
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Polgári törvénykönyv, Szerződésjog
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2010. február 04. ( 13 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Ha esik a hó
Következő bejegyzés Tűzmegelőzési feladatok a munkahelyeken

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk lakóházában a szeszélyes nyári időjárás komoly károkat okozott: egy augusztusi viharos erejű szél nem csupán a tetőt, de a villanyvezetéket is számottevően megrongálta. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép