Keleti kényelem…nyugati izgalom: kicserélik a hibás részt?

Ügyfelünk ülőgarnitúrát vásárolt, melynek egyik része sajnos törötten érkezett. Jelzésekor az üzlet rendkívül készséges volt, és másik elemet biztosított számára, mely azonban méretben nem illeszkedett a bútor többi részéhez, így az egyébként kényelmes kanapé sajnos használhatatlan volt.

Amikor Ügyfelünk ismételten felkereste az eladót, korántsem találkozott olyan együttműködő hozzáállással, mint első alkalommal. Az eladó igyekezett azzal hárítani a felelősséget, hogy ez a gyártó hibája, és majd akkor cserélik, ha legyártásra kerül a megfelelő rész, azonban erre határidőt nem jelöltek meg. Mivel a gyártóval a vevő nem állt szerződéses kapcsolatban, vele eleve kilátástalannak mutatkozott a kapcsolatfelvétel.

Ügyfelünk ekkor kérte Társaságunk segítségét. Kollégánk felszólításában kifejtette, hogy az alkatrész illeszkedésének hiánya olyan hiba, melyért helyt kell állnia a kellékszavatosság alapján, s mivel ez a hiba nem javítható, gondoskodjon az elem cseréjéről saját költségén. Levelünk átvételét követő három héten belül a cég kötelezettségének eleget tett, Ügyfelünk legnagyobb elégedettségére.