Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Indulnak a devizaperek – de mit is jelent ez pontosan? (II. rész)

Indulnak a devizaperek – de mit is jelent ez pontosan? (II. rész)

2014. augusztus 28.

Egy fa mérleghinta egyik oldalán egy százalék, másikon egy piros ház.

Azok a pénzügyi intézmények, melyek a közöttük és a fogyasztók között létrejött kölcsön-, hitel-, vagy lízingszerződésekben a kamatemelés, a költségemelés, illetve a díjemelés vonatkozásában lehetővé tették a szerződések egyoldalú módosítását, ám azok nem felelnek meg a közelmúltban hatályba lépett törvény által meghatározott alapvető elveknek, most peres eljárás során bizonyíthatják, hogy az általuk alkalmazott kikötések tisztességesek és jogszerűek volt.

Az eljárásokat a pénzügyi intézményeknek a Magyar Állammal szemben kellett megindítani. A per alapvetően a polgári peres eljárás szabályai szerint zajlik, ám a törvény által eszközölt módosításokat figyelembe kell venni.

A törvény értelmében a pénzügyi intézményeknek a deviza alapú szerződések esetén a törvény hatálybalépésétől, vagyis 2014. július 26. napjától számított 30 nap állt rendelkezésre a keresetlevelek előterjesztésére, míg forint alapú szerződések esetén ez a határidő 120 nap.

Az ügyeket a Fővárosi Törvényszék tárgyalja, aki a kereseteket 30 napon belül bírálja el. A bíróság kizárólag abban a kérdésben hoz döntést, hogy a pénzügyi intézmény által tisztességesnek tartott szerződéses kikötés megfelel-e a törvényi előírásoknak.

Abban az esetben, ha a bíróság által hozott ítélettel valamelyik fél nincs megelégedve, lehetősége van az ellen fellebbezést, illetőleg ha a másodfokon születne rá nézve kedvezőtlen döntés, felülvizsgálati kérelmet benyújtani.

Mindhárom fokon lefolytatott eljárás közös jellemzője, hogy a törvény igen szigorúan határozza meg azokat a határidőket, melyeket a bíróságoknak egy-egy kérelem elbírálása, eljárási cselekmény lefolytatása során be kell tartani. A határidők meglehetősen rövidek, a megszokott eljárásokban alkalmazottaknak csupán töredéke: így például 1 órás határidővel is találkozhatunk a törvényben.

A jogalkotók gondoltak a már folyamatban lévő peres eljárásokra is a jogszabály megalkotása során: a törvény kimondja, hogy a külön jogszabályban meghatározott intézkedésig, de legkésőbb 2014. december 31. napjáig hivatalból fel kell függeszteni – meghatározott kivételekkel – azokat a peres eljárásokat, amelyeknek a tárgya részben vagy egészben a törvény hatálya alá eső szerződéses kikötés, függetlenül attól, hogy azt az eljárást az adós, a fogyasztó kezdeményezte-e, vagy egy ilyen kikötésre alapozott követelés érvényesítése iránt a pénzügyi intézmény indított eljárást.

A törvény a kölcsönszerződésen alapuló követelések behajtása iránt folyamatban lévő végrehajtási eljárásokra nézve is tartalmaz rendelkezéseket, melyek értelmében a külön törvény által meghatározott időpontig – jogszabály által nevesített kivételekkel – eljárási cselekmény, intézkedés nem foganatosítható, a felek és egyéb érdekeltek által tett nyilatkozatok hatálytalanok, a meghatározott időpontig minden határidő megszakad, és majd csak azt követően indul újra.

A törvény tehát alapjaiban teszi kérdésessé a pénzügyi intézmények által az elmúlt évek során tanúsított magatartás jogszerűségét, melyek felett ítélet hozatala most a bíróság feladata. A törvény által meghatározott határidőknek köszönhetően remélhetőleg hamarosan sor kerül a felmerült kérdések jogerős lezárására.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bekk Judit
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Hitel, Lakásbiztosítás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2014. augusztus 28. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Indulnak a devizaperek – de mit is jelent ez pontosan? (I. rész)
Következő bejegyzés Felmondási védelem

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünknek Pápa belvárosában egy lakóház előtt kellett parkolnia addig, amíg unokáit a szemközti iskolába bekísérte. Az autó a járda és az úttest közötti közterületen állt, sem a járdára, sem az úttestre nem lógott be. A fenti időpontban viharos széllökések voltak a településen. Amikor 20 perccel később visszatért az autóhoz, körben összetört tetőcserép és vakolatdarabokat talált. Az autó tetőlemezére zuhant egy tetőcserép, horpadásokat, valamint egy apró sérülést okozott az első szélvédőn, amely azonban a látótér közepére esik. Az esetet fényképekkel dokumentálta, bement a lakóházba, felkereste a közösképviselőt, és bejelentette neki és a lakóépület biztosítójának a történteket. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép