Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Munkajog
  • Három hiba, amit ne kövessen el munkavállalóként!

Három hiba, amit ne kövessen el munkavállalóként!

2020. augusztus 04.

főnük üvölt a munkavállalóval aki már csontváz lett
Kár lenne tagadni, hogy a munkajog sokszor szövevényes, első látásra ellentmondónak tűnő rendelkezésein nagyon nehéz kiigazodni. Nem könnyíti meg a helyzetet az sem, hogy a munkavállaló akkor is érzi a munkáltató erőfölényét, ha a munkaviszonyt alapvetően egyenlő felek közötti megállapodáson alapuló kapcsolatnak képzelte el a jogalkotó. Lássuk, mik a leggyakoribb hibák, amiket elkövethetünk, ha nem vagyunk kellően tudatosak!

„A munkaviszony elején nem rögzül írásban minden feltétel”

A szerződésben csak garantált bérminimum szerepel, de szóban a munkáltató további juttatást ígér? Nem írjuk bele a próbaidőt a megállapodásba, csak beszélgetünk róla? Ezzel valójában esélyt adunk a későbbi jogviták bekövetkezésére, és fokozzuk azok elbírálásának nehézségét. Hiszen a szóbeli megállapodások megtörténte és tartalma nehezen bizonyítható. Éppen ezért törekedjünk arra, hogy minden számunkra fontos körülmény és rendelkezés szerepeljen a szerződésben. Kérjünk időt annak elolvasására, szükség esetén kérdezzünk rá a bizonytalan pontokra, akár kérjük hozzáértő személy tanácsát! Ne akkor szembesüljünk a hiányosságokkal, amikor már túl késő orvosolni a problémákat.

„Megteheti egyoldalúan, mert ő a főnök, el kell fogadnom”

Sok munkavállaló sajnos úgy véli, hogy a munkaszerződésben rögzített feltételek bármikor megváltoztathatók az ő beleegyezése nélkül is. Bizonyos esetekben ez valóban így van. Például ideiglenesen az eredeti munkakörtől eltérő feladatokra is alkalmazhatják a munkavállalót. De leggyakrabban nem ebből származik a konfliktus, hanem a munkabér és a munkaidő módosításából. A munkabér és a munkakör a munkaszerződés kötelező elemei, azokban a munkáltatónak és a munkavállalónak közösen kell megállapodnia. Erre tekintettel ezek véglegesen nem változtathatók meg egyoldalú akarattal. A tévhittel ellentétben a munkavállalónak ezekre vonatkozó megállapodást nem kötelessége aláírni, s az, hogy nem fogadja el a felajánlott változtatásokat, nem jelenti azt, hogy a munkaviszonyának szükségszerűen véget kell érnie. Egyfelől a módosítás el nem fogadása nem minősül munkavállalói felmondásnak, másfelől nem ad alapot arra sem, hogy a munkáltató kizárólag emiatt bocsássa el a dolgozót.

„Bármilyen sérelem esetén megoldásként kezelem az azonnali hatályú felmondást”

A hatályos jogszabály alapvetően két esetben teszi lehetővé az azonnali hatályú felmondást: a másik fél súlyos kötelezettségszegése esetén és egyéb olyan magatartás miatt, ami a munkaviszony fenntartását lehetetlenné tenné. Ez utóbbi fordulatot minden fél igyekszik a maga elképzeléseinek megfelelően kitölteni tartalommal, ugyanakkor fontos leszögeznünk, hogy nem minden sérelem ad alapot az azonnali hatályú felmondásra! A munkahelyi rossz légkör, esetleg vezetővel való szakmai konfliktus önmagában nem elég, nem is említve az olyan esetköröket, amikor jobb ajánlatot kap a munkavállaló, és következő héttől várják az új helyre. Egy jogszerűtlen felmondásnak komoly kártérítési vonzata van, amit nem érdemes kockáztatni. Öröm az ürömben, hogy ez a másik irányba is igaz: a munkáltató sem teheti meg, hogy légből kapott indokokkal máról holnapra elküldi a dolgozóját.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Heinrich Renáta
  • Kategóriák: Munkajog
  • Címkék: munkahely, munkáltató, munkavállaló
  • Cikktípus: Szakmai cikk
dr. Heinrich Renáta fényképe

Szerző: dr. Heinrich Renáta

jogi előadóDiplomáját 2016-ban szerezte meg az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, majd rövid ügyvédjelölti pályafutás után októberben a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt-nél helyezkedett el. Szívügye elsősorban a munka- és szociális jog, emellett érdeklődik a peren kívüli alternatív vitarendezés és a kommunikáció iránt is. Célja, hogy a jogi tudást közérthetően és életszerűen oszthassa meg másokkal, és minden relációban a gyengébb felet segíthesse.

dr. Heinrich Renáta összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2020. augusztus 04. ( 3 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Horgászjegyet a gyermeknek!
Következő bejegyzés Változás a németországi kárrendezés szabályaiban

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk 30.000,- Ft-os csekket kapott a rendőrségtől gyorshajtás miatt, a rendőrség szerint ugyanis Ügyfelünk Budapest belvárosában a megengedettnél gyorsabban, 50 km/h sebesség helyett 72 km/h sebességgel hajtott. Társaságunk megtekintette a gyorshajtásokról készített fényképeket és Ügyfelünkkel egyetértve arra a megállapításra jutottunk, hogy a bírság alapját képező fényképfelvételek nem bizonyítják minden kétséget kizáróan a gyorshajtást. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép