Félretájékoztatott banki ügyfél

Ügyfelünk egy banknál érdeklődött hitelfolyósításra vonatkozóan, mivel jelzálog alapú kölcsönt szeretett volna felvenni.

Ügyfelünk egy banknál érdeklődött hitelfolyósításra vonatkozóan, mivel jelzálog alapú kölcsönt szeretett volna felvenni. Az ügyintéző közölte, hogy meghatározott időpontig Ügyfelünknek lehetősége van kedvezményes akciós ajánlat keretében kölcsönt felvenni, azonban erre korlátozott idő áll rendelkezésre és igyekezzen eldönteni, hogy kívánja-e a hitelt igénybe venni, mert már csak pár óra áll a kedvezményes akció igénybevételéhez rendelkezésre. Ekkor Ügyfelünk ajánlatot kért, majd jelezte, hogy igényli a kölcsönt, a bank ügyintézője kiállította a papírokat. Az ajánlaton a kedvezményes akció zárónapja azonban nem adott hónap 30, hanem a következő hónap 30. napja volt. A bank ügyintézője félretájékoztatta Ügyfelünket. Ezt követően az ügyintéző közölte, hogy az ingatlan értékbecslési díját, 30.000 Ft-ot Ügyfelünk lakossági folyószámlámról leemeli, mert ezt akkor is szükséges megfizetni, ha valójában az értékbecslési munkát nem végzik el. Az összeget Ügyfelünk számlájáról leemelték, a kezelési költséggel együtt, tiltakozása ellenére. Ügyfelünk ezt követően fordult Társaságunkhoz.

A bankot felszólítottuk az ügyintéző téves tájékoztatása és hozzáállása miatt, hogy vizsgálja felül az eljárást, valamint utalja vissza Ügyfelünk részére az el nem végzett szolgáltatásért jogtalanul levont díjat. Egy felszólító levelünk hatására a bank felülbírálta álláspontját és értesítette Ügyfelünket, hogy a vitatott összeget jóváírta bankszámláján.