Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Karácsonyi ajándékok – visszavihetjük-e a problémás terméket?

Karácsonyi ajándékok – visszavihetjük-e a problémás terméket?

2015. december 18.

Egy karácsonyi doboz.

Az ünnepek közeledtével lassan mindenkinek eszébe jutnak a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos teendők. Míg egyeseknek külön örömet okoz a személyre szabott ajándékok kiválasztása, másokat előre nyomaszt ez a kedves kötelezettség. Az azonban mindenkit érint, ha a nehezen megválasztott ajándékkal kapcsolatban valamilyen probléma merül fel, például a rendelt termék nem érkezik meg vagy netán hibás árut veszünk kézhez. Érdemes tudni, hogy ilyenkor milyen jogaink vannak ezekben a kellemetlen helyzetekben az eladóval szemben.

A Polgári Törvénykönyv ezeket az eseteket a hibás teljesítés címszó alatt rendezi. Fontos, hogy hibás teljesítésről jogilag akkor beszélhetünk, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg az elvártaknak és a hibát a vevő nem ismerte. Ez alapján tehát nem minősül hibás teljesítésnek a rosszul megválasztott méretű ruha vagy a tévesen rendelt termék – bár vannak áruházak, melyek üzletpolitikája ilyen esetekben is megengedi a termék visszavitelét és vételára levásárlását. Ezekben a helyzetekben azonban nem élhetünk a szavatossági jogainkkal. Ha viszont a termék valóban hibás, akkor az alábbiakat tehetjük:

Mivel a szavatossági jogoknál fontos a sorrend, első sorban a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérhetjük, ahelyett, hogy rögtön visszakérnénk a termék árát. Ezt megtenni, tehát a szerződéstől elállni csak akkor lehet, ha az eladó fentieknek nem tesz eleget. Ha az eladó a kijavítást vagy kicserélést megtagadja, de a hiba nem olyan jelentős, hogy elállási jogunkkal élhessünk, úgy a hibát saját költségünkre kijavíttathatjuk. Ekkor a javítási költség az, aminek megtérítését követelhetjük az eladótól. A bizonyítás érdekében minden esetben fontos a hiba jellegének és a felmerült költségeknek a dokumentálása. Különösen jó, ha ez utóbbi helyzetben javítási árajánlat vagy számla is rendelkezésre áll.

Nincs tehát például a köztudatban élő, vásárlást követő 3 napon belüli általános érvényű elállási jog, de speciálisak ebből a szempontból a távollevők között, illetve üzlethelyiségen kívül kötött szerződések, tipikusan az internetes rendelések esetén. Ekkor ugyanis a termék átvételét követő 14 napon belül elállhatunk a szerződéstől. Ilyenkor szintén 14 nap áll rendelkezésünkre a termék visszaküldésére, az eladónak pedig a vételár visszafizetésére. Az elállási jog gyakorlása alól azonban szűk körben kivételt is biztosít az ezt szabályozó, 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, például romlandó vagy kifejezetten a fogyasztó kifejezett kérésére előállított, személyre szabott termék esetén – ilyenkor ugyanis szintén csak hibás teljesítés esetén követelhetjük vissza a termék árát.

Fenti eszközök állnak tehát rendelkezésre a termékek és szolgáltatások hibás teljesítése esetén. A teljesítés elmaradása esetén hatékony eszköz lehet a kezünkben a fogyasztói panasz, mely intézményről már korábbi cikkünkben szóltunk, az erre adott esetleges elutasító válasz esetén pedig a fogyasztóvédelemhez is fordulhatunk. Reméljük azonban, hogy erre nem lesz szükség és mindenki még időben megtalálja a szeretteinek a megfelelő és hibáktól mentes ajándékot!

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Rózsa Petra
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2015. december 18. ( 7 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Félretájékoztatott banki ügyfél
Következő bejegyzés Mulatságból bűncselekmény

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünknek Pápa belvárosában egy lakóház előtt kellett parkolnia addig, amíg unokáit a szemközti iskolába bekísérte. Az autó a járda és az úttest közötti közterületen állt, sem a járdára, sem az úttestre nem lógott be. A fenti időpontban viharos széllökések voltak a településen. Amikor 20 perccel később visszatért az autóhoz, körben összetört tetőcserép és vakolatdarabokat talált. Az autó tetőlemezére zuhant egy tetőcserép, horpadásokat, valamint egy apró sérülést okozott az első szélvédőn, amely azonban a látótér közepére esik. Az esetet fényképekkel dokumentálta, bement a lakóházba, felkereste a közösképviselőt, és bejelentette neki és a lakóépület biztosítójának a történteket. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép