Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Elfújta a szél

Elfújta a szél

2012. április 06.

Egy mólón, egy nő nagy viharban kinyitott esernyővel emelkedik fel.

Újra itt a várva várt tavasz, de a sok napsütés mellett, a záporok, zivatarok, sőt az erős széllökések és viharok is jellemzői ennek az évszaknak. 

Sajnos adott esetben ez kevésbé súlyos vagy igen súlyos károkat tud okozni a lakásunkban, gondoljunk egy beázásra, szélvihar okozta károkra vagy villámcsapásra. Ekkor jut mindenkinek eszébe, hogy van lakásbiztosítása és eljött az ideje, hogy használja is valamire. Azonban fontos tudni, hogy a lakásbiztosítás nem terjed ki mindennemű kárra…Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy lakásbiztosítás megkötése előtt mindig alaposan olvassuk át a szerződési feltételeket. Ez persze egy igen kellemetlen, hosszú olvasmány, de átbogarászásában talán segíthet, ha eszünkbe jut, hogyan érezzük majd magunkat, ha abban a tudatban fizettük éveken át a biztosítási díjat, hogy egy esetleges káresemény után a biztosító kifizeti részünkre a lakásban okozott kárainkat, és a kárunk bejelentése utána biztosító mégsem pénzt küld, hanem egy elutasító levelet.A lakásbiztosításoknál ugyanis fontos tudni, hogy minden biztosító saját maga szabja meg, hogy adott biztosítási csomagjaiban milyen káresemény bekövetkezésért fog helytállni, azaz milyen károkért fizet.Ha a szerződési feltételekben kizártak valamilyen kockázatot és beleírták, hogy a biztosító mentesül, hiába írunk dühös hangú levelet a biztosítónak, sajnos az általunk megkötött szerződésben foglaltak minket is köteleznek, így ez alól nem tudunk kibúvót találni. Akkor sem, ha a lakásbiztosítást értékesítő üzletkötő teljesen mást mondott, mint ami a szerződési feltételekben feketén-fehéren le van írva.Mint fentiekből kiderül, minden biztosító és azon belül minden biztosítási csomag más és más feltételeket vállal és tartalmaz. Az esetleges károk kifizetése érdekében azonban összefoglaltuk a biztosítók viharral kapcsolatos legáltalánosabb kötelezettségvállalásait. A biztosító megtéríti:Villámcsapásnál: a vagyontárgyakba közvetetten és közvetlenül becsapott villám okozta károkatViharkárnál: meghatározott sebességű szélmozgás (biztosítók egyedileg írják elő a mértéket) a biztosított vagyontárgyakban okozott károkatFelhőszakadásnál: a szerződési feltételekben meghatározott intenzitású esővizet elnyelni képtelen vízvezető rendszeren keresztül beáramlott víz okozta károkatA felsorolt három esetben a szerződési feltételek tartalmazzák azokat a konkrét részletszabályokat, ahol meghatározzák, hogy milyen feltételek teljesülése esetén és pontosan milyen kárért fizetnek valamint azt is, hogy miért és mely esetben nem fizetnek.Fontos tudni! A biztosítás szerződési feltételei nemcsak a biztosítókra írnak elő kötelezettségeket, hanem a biztosítottakra, azaz ránk is. Ilyen kötelezettségek általában a kármegelőzési, kárenyhítési és kárbejelentési kötelezettség.Jó tanács: Amennyiben érvényes lakásbiztosítással rendelkezik és kár érte, tegyen meg mindent a kár enyhítése érdekében és haladéktalanul jelezze a biztosító felé a kárigényét, telefonon és írásban is, legbiztosabb mód postán, tértivevényes levél útján. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Tóth Hajnalka
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Ingatlan, Lakásbiztosítás, Lakóközösség
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. április 06. ( 11 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A tudatos vásárló kézikönyve
Következő bejegyzés Hadjárat a csekkek ellen

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünknek közlekedési balesetben kára keletkezett és Ő maga meg is sérült. A helyszínen rendőri intézkedésre is sor került, jegyzőkönyv rögzítette a baleset körülményeit, és Ügyfelünk felelőssége nem merült fel. Kárigényét még a kórházból benyújtotta a biztosítónak. A biztosító hetekig hallgatott, majd közölte, hogy sajnos a büntetőeljárás befejezéséig nem tudja elbírálni a kárigényt. Ekkor fordult hozzánk az Ügyfél. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép