Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Devizahitelesek, irány a békéltető testület! Na de hogyan?

Devizahitelesek, irány a békéltető testület! Na de hogyan?

2015. október 02.

Egy kéz egy ceruzával egy 46-os számra mutat egy táblázatban.

A devizahitelesek részére a kötelező elszámolást a 2014. évi XL. törvény írja elő. A bankok ezt meg is tették, ki előbb, ki utóbb. Az ügyfelek panasz formájában fejezhetik ki nemtetszésüket az elszámolássokkal szemben. A panaszok szép lassan kivizsgálásra kerülnek, amivel szemben az ügyfelek a PBT-t, azaz a Pénzügyi Békéltető Testületet kereshetik fel. Az emberek többsége ez előtt a fórum előtt soha nem járt és feltehetően nem is akart. A következő sorok hasznosak lehetnek mindazoknak, akik a PBT eljárás megindítását tervezik.

A PBT részletes felépítéséről és eljárásrendjéről, valamint  a kérelmek megfelelő kitöltéséről a http://felugyelet.mnb.hu/pbt weboldalon lehet bővebb információt szerezni. Ha megfelelően kiműveltük magunkat a fentiekről, akkor merül fel a  kérdés, hogy mit is írjunk bele a kérelembe? Ugyanis, ha valamit a bank nem válaszolt meg nekünk, akkor azon túlmenően csak és kizárólag számítási hiba miatt lehet a PBT-hez fordulni.

Alapvetően a bankok a devizahiteles elszámolást a Magyar Nemzeti Bank által jóváhagyott szoftverekkel végzik, ezért a számítások módjával nem lehet probléma. Természetesen az adatok betáplálását a bankok végzik, ezért érdemes felülvizsgálni a számításokat. A siker érdekében mi magunk  tudunk a legtöbbet tenni. Mi ismerjük a hitelünk történetét, és mi veszünk észre olyan részleteket, amit egy külsős szem nagy valószínűséggel figyelmen kívül hagyna.

Össze kell vetni, hogy a befizetések összegei és időpontjai egyeznek-e az általunk korábban rendezett postai sárga csekkes/átutalásos fizetések adataival, vagy a számlaszámunkról levont törlesztő részletekkel. Szintén érdemes megnézni, hogy szerepel-e 0,-Ft os tétel a befizetéseink között. Ebben az esetben előfordulhat, hogy nem abban a hónapban könyvelték el számunkra, mint amikor befizettük, hanem következő hónapban, jóval magasabb árfolyamon. Ha valahol hibát észlelünk, ne habozzunk panaszolni.

A következő tétel a kamat mértéke. Hitel típustól függően negyedévente/évente /félévente kapunk értesítést arról, hogy megemelték-e a hitel kamatát. Ezeket az értesítéseket szintén össze kell vetni a táblázatban található kamatmértékekkel. Ha ezek egyeznek, nézzük meg, hogy milyen kamaton számolták újra hitelünket. Érdemes a tisztességesnek feltüntetett kamatmértéket minden időpontban összevetni azzal, amit a MNB is tisztességesnek tüntetett fel a honlapján. Amennyiben az előbbiekben eltérés mutatkozik, akkor feltehetően ezekre az időpontokra vonatkozóan jóváírtak nekünk egy bizonyos összeget,ha viszont nem, akkor hiba esetén ezt is írjuk bele a panaszunkba.

Rengeteg egyéb esetkör merülhet fel, amikor nem jó összeget könyveltek el, például, ha előtörlesztettünk, casco összeget írtak jóvá, vagy ha elárverezték az autót és ezt könyvelték el. Ezeket az esetköröket mindig érdemes összevetni a korábbi levelekkel, hogy kiszúrjuk az esetleges eltéréseket. Szintén fontos, hogy az hitelek többségében utólag tisztességtelennek nyilvánították, az előtörlesztése és végtörlesztésre felszámolt díjakat, akárcsak a jelzálogjog törlésének díját. Nézzük meg, hogy milyen árfolyamon írták jóvá nekünk a visszajáró összeget. A kötelezően előírt átváltási árfolyam az alábbi: CHF-256.47,- Ft, EUR 308.97,- Ft, 100JPY 216.3,- Ft, USD 236.56,- Ft.

Csodaszer nincs és feltehetően nem fogunk milliókat érő hibákat találni. Ugyanakkor előfordulhat, hogy néhány apróbb hibát észreveszünk és módosul a szerződés havonta pár ezer forinttal. Ez az összeg azonban hosszabb távon már igen sokat számíthat, ezért fokozottan figyeljünk az elszámolások részleteire.

                                                                                                              

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Fodor Ádám
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Hitel
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2015. október 02. ( 7 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Kisokos a tanévhez
Következő bejegyzés Búcsú a munkahelytől, de hogyan?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy vízcsőből spriccel a víz.

Esettanulmányok

Ügyfelünk ingatlanán kárt okozott a szomszéd épületben keletkezett csőtörés miatt kiáramló víz. Ügyfelünk rendelkezik lakásbiztosítással, azonban a saját biztosítója úgy gondolta, hogy a kárt a szomszédos épület lakásbiztosítója köteles megtéríteni. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép