Gyakori, hogy a rendkívül kedvezményes áron hirdetett repülőjegyek csak korlátozott számban állnak az eladó rendelkezésére, melyről a fogyasztó csak a rendeléskor értesül. Noha a gyakorlat alapján bizonyos számban (a reklámkampánytól függően) biztosíthatók akciós jegyek, a fogyasztóvédelmi hatóságok álláspontja szerint az eladónak meg kell jelölnie a hirdetésben, pontosan milyen mennyiségben nyújtja a kedvezményt, ennek elmaradása csalogató reklám, melynek eltávolítására is kötelezhető a hirdető.
Széles körben elterjedtek a gyógyhatást vagy esztétikai eredményt (fogyás, hajnövesztés) hirdető termékek. Arra, hogy mely termékek tekinthetők a közösségi jog szerint például gyógyhatású készítménynek, igen részletes szabályozás vonatkozik. Azonban az ezzel kapcsolatos igényérvényesítés jellemzően már nem áll meg a fogyasztóvédelem peren kívüli szintjénél, hanem peres útra tartozik, ugyanis a termékek hatásának megállapítása elsődlegesen szakkérdés.
Zömmel szintén fogyasztóvédelmi hatóságok előtt megoldható problémák merülnek fel abban az esetben, ha a vállalkozás azt a látszatot kelti, hogy valamilyen extra szolgáltatást nyújt a fogyasztónak a termékre (például egyéves jótállást), melyről utóbb kiderül, hogy a jogszabályok alapján az egyébként is megilletné a vásárlót. Ugyancsak fogyasztóvédelmi panasszal érdemes élni azon reklámok esetében, melyek korlátozott időre hirdetnek nagyértékű kedvezményt (például 50%-os engedmény egy termék árából, mely csak 24 óráig él), utóbb azonban a fogyasztó még hetekig találkozik ugyanezen akciós hirdetéssel.