Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Biztosítási szerződések megszüntetése

Biztosítási szerződések megszüntetése

2021. november 27.

biztosítás, biztosító, biztosítási szerződés, szerződés megszüntetése
Ebben a cikkben a kárbiztosítások megszüntetésének eseteivel foglalkozunk. Ennek elsődleges oka, hogy több esetben érkeztek hozzánk olyan megkeresések, melyek egyes biztosítási szerződések megszüntetésének, például felmondásának téves felvetésére alapoztak.

Mi az a kárbiztosítás?

A kárbiztosítás leegyszerűsítve egy gyűjtőfogalom. Ebbe a körbe tartoznak a vagyon, a felelősségbiztosítási szerződések, de a jogvédelmi és segítségnyújtásra vonatkozó szerződések is. A mindennapokban tipikusan ilyen a lakásbiztosítási, vagy a casco biztosítási szerződés is. Ezekben az esetekben is a biztosító arra vállal kötelezettséget, hogy amennyiben az általános szerződési feltételeiben rögzített biztosítási esemény bekövetkezik (lopáskár), akkor azt a szolgáltatását nyújtja, melyre szintén a szerződésében vállalt kötelezettséget. Ezzel szemben a szerződő fél a biztosítási szerződésben vállalt ideig köteles a biztosítási díjat a biztosító számára megfizetni.

Miként szüntethetőek meg ezek a szerződések?

Először is szeretném leszögezni, hogy senki számára nem szeretném azt sugallni, hogy a biztosítási szerződésekre nincs szükség. Hiszen mindig bekövetkezhet egy olyan váratlan esemény, mely kapcsán csak ebből a szerződésből eredően kaphat az érintett, biztosított megtérülést. Ilyen lehet például egy önhibás közlekedési baleset, ahol a sérült jármű javítási költsége térülhet meg a casco biztosítási szerződés terhére.

Mégis! Vannak olyan helyzetek – és ez teljesen természetes – amikor a szerződő vagy maga a biztosító valamilyen okból kifolyólag szeretné a szerződését megszüntetni.

A Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján, a biztosítási szerződést bármelyik fél, így akár a biztosító is írásban, a biztosítási időszak utolsó napjára felmondhatja. Ez a határozatlan időre kötött szerződésekre irányadó. Nem kell egyik félnek sem indokolnia a felmondását, azonban azt bizonyítaniuk szükséges, hogy az egyoldalú nyilatkozatukat a másik fél részére megküldték.

Egy picit mások a szabályok, ha a biztosítási szerződést határozott időre kötötték meg egymással a felek. Ez nem egy tisztességtelen kikötés, ugyanis a törvény alapján nincs ennek akadálya. Ebben az esetben ugyanis a felek a felmondási jogot legfeljebb három évre kizárhatják. Ha a szerződés három évnél hosszabb időre szól, és a felek esetleg nem kötötték ki, hogy az a megállapított időtartam eltelte előtt is felmondható, akkor a negyedik évtől kezdve a szerződést bármelyik fél írásban felmondhatja.

Lényeges, hogy a biztosítók a hosszabb, akár a legalább három éves időtartamú szerződések esetében díjkedvezményt adnak a szerződő számára. Abban az esetben, ha mégis idő előtt szűnne meg a szerződés, a biztosítók erre a díjkedvezményre, tartamengedményre igényt szoktak tartani.

Amikor a biztosítási díj nem kerül befizetésre.

Előfordulnak olyan esetek is, amikor a díj meg nem fizetése miatt szűnik meg a szerződés. Ebben az esetben arról van szó, hogy a szerződő az esedékes biztosítási díjat nem fizeti meg időben. Ilyenkor a biztosító felszólítást küld a szerződőnek és 30 napos póthatáridőt tűz a díj befizetésére. Ha ez a póthatáridő eredménytelenül telik el, akkor a biztosítási szerződés az esedékesség napjára visszamenő hatállyal megszűnik. De! Ez alól kivételt képez az az eset, amikor a biztosító esetleg peres eljárást kezdeményez az érintett biztosítási díj megfizetése iránt.

Biztosítási szerződések megszüntetése – milyen más lehetőség van még?

Akár határozatlan, akár határozott időre kötötték a felek a biztosítási szerződést, annak nincs akadálya, hogy a felek bármikor egymással, közös megegyezéssel megszüntessék a biztosítási szerződést.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: biztosítás, biztosítási szerződés, biztosító, szerződés megszüntetése
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. november 27. ( 1 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Bántalmazott nők – van segítség
Következő bejegyzés A munkaviszony vége - tudnivalók

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Két kék ruhás férfi egy kisteherautóban bútorokat pakol.

Esettanulmányok

Ügyfelünk antik bútort kívánt eladni interneten keresztül. Talált is vevőt, így Ügyfelünk a bútor szállításával megbízott egy fuvarozó céget.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép