Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Társadalombiztosítás
  • Betegjogi képviselő – ki az és miben tud segíteni?

Betegjogi képviselő – ki az és miben tud segíteni?

2021. április 01.

betegjogi képviselő
Kevesen tudják, de jelenlegi jogszabályaink alapján minden beteg számára van arra lehetőség, hogy betegjogi képviselőhöz forduljon akkor, hogyha úgy érzi, valamelyik egészségügyi szolgáltatótól nem megfelelő ellátást kapott vagy egyéb problémák merültek fel kezelése során. Jelen cikkünkben arra kívánunk választ adni, hogy kik is azok a betegjogi képviselők, milyen jogosítványokkal rendelkeznek és miben tudnak a beteg segítségére lenni.

Fontos kiemelni, hogy a betegjogi képviselő sosem egy konkrét kórházól avagy annak főigazgatójától függ. A betegjogi képviselői hálózatot ugyanis az Emberi Erőforrások Minisztériuma önálló szervezeti egységeként az Integrált Jogvédelmi Szolgálat működteti. Ők így független, pártatlan személyeknek minősülnek a betegek és az egészségügyi szolgáltatók közötti vitákban.

A betegjogi képviselők – a törvényekben és a jogszabályokban meghatározott keretek között – védik a betegek jogait, segíti őket azok megismerésében és érvényesítésében. Tehát elsődlegesen a betegek jogainak érvényesítésében működnek közre.

Hatékony segítséget azért is jelenthet a betegek számára a betegjogi képviselő eljárása, mert ő jogosult arra, hogy belépjen a vitával érintett egészségügyi szolgáltató területére. Betekinthet az ügyre vonatkozó iratokba, kérdéseket tehet fel az egészségügyi dolgozóknak.

Főbb feladatai közé tartozik, hogy segítsék a hozzájuk forduló beteget jogai megismerésében, az egészségügyi dokumentációhoz való hozzájutásban, valamint annak megértésében. Továbbá az azzal kapcsolatos megjegyzések, kérdések feltételében is.

A betegjogi képviselők ezen túlmenően segítenek a betegnek saját panasza megfogalmazásában, kezdeményezhetik annak kivizsgálását. Fontos, hogy ezen megkeresésre főszabály szerint az egészségügyi szolgáltató, illetve a fenntartó köteles a lehető legrövidebb időn belül, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban válaszolni.

Arra is lehetőségük van, hogy a beteg írásbeli meghatalmazása alapján – a beteg gyógykezelésével összefüggő ügyekben – panaszt tegyenek az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnál, és az eljárás során akár képviselhetik is a beteget.

Ugyanakkor az egészségügyi dolgozókat is segíti, részükre rendszeres tájékoztatást nyújt a betegjogokra vonatkozó szabályokról, illetve azok változásáról.

A betegjogi képviselő legfontosabb feladata azonban talán mégiscsak az, hogy egyfajta mediátorként, közvetítőként segítséget nyújt a beteg és az egészségügyi szolgáltató közötti vita békés megoldására, egyezség létrehozására.

Végezetül kiemelnénk, hogy szolgáltatásait nem csak akkor lehet igénybe venni, hogyha az állami egészségügyben ér minket sérelem. A betegjogi képviselő az egészségügyi szolgáltató tulajdonosi viszonyaitól függetlenül jogosult betegjogi sérelem esetén eljárni, így panaszukkal akkor is felkereshetjük, ha magán-egészségügyi szolgáltatónál ért minket sérelem.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bálint Boglárka
  • Kategóriák: Társadalombiztosítás
  • Címkék: beteg, betegjogi képviselő, egészségügyi szolgáltató
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. április 01. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Lomtalanítás – mit lehet és mit nem?
Következő bejegyzés Mi az az uzsorás szerződés?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Van az úgy, hogy a jogkövető magatartás ellenére mégis jogtalan kötelezettséggel szembesítenek A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép