Nem véletlen, hogy az ilyen beavatkozásokat jogszabály is külön honorálja. Mind a transzplantációs kórházat, mind az eljárásban részt vevő egészségügyi dolgozókat béren felüli juttatásban részesíti.
Ügyfelünk egy ilyen beavatkozásban vett részt, ám egészségügyi dolgozóként részére „csak a taps maradt”. Legalábbis egy ideig. Hónapokon át próbált hozzájutni a teljesítményét méltányoló díjazáshoz, ám kísérletei mindannyiszor eredménytelennek bizonyultak. A jogi utat először csak tanácsadás céljából vette igénybe, később azonban belátta, egyedül nem tudja megszerezni az elmaradt jutalmat.
Társaságunk e ponton lépett be a jogvita rendezésébe. Habár több alkalommal mi magunk is falakba ütköztünk, Ügyfelünk érdekében előterjesztett igényeinket kezdetben figyelmen kívül hagyták. Egy hónap munkájával mégis elértük azt a célt, hogy az érintett egészségügyi központ legfőbb vezetője – sajnálatának kifejezése mellett – személyesen intézkedjen Ügyfelünk járandóságának kifizetése felől.
Az így megkapott jutalmat, bár összegszerűségében inkább csak jelképesnek nevezhetjük, mégis, jelentős sikerként értékelhettük, hogy az egészségügyi dolgozó munkájának elismeréseként nem pusztán a napjainkban oly népszerű gesztussal – tapssal – szolgálhattunk, hanem Társaságunk részéről valódi segítség, megbecsülés volt, amit számára nyújtani tudtunk.