300 ezer forint előleg – Látom még valaha?

Egy munkásember a zsebébe csúsztat egy pénzköteget.
Ügyfelünk 2018.03.03. napján rendelt egy bejárati ajtót, illetve 2018.03.10. napján egy szekcionált garázskaput egy vállalkozástól. A két termékre előlegként Ügyfelünk körülbelül 300 ezer forintot fizetett meg. A termékek megrendelésekor Ügyfelünk szóban azt a tájékoztatást kapta, hogy a termékek szállítására várhatóan 3-4 héten belül kerül majd sor.

A vállalkozás honlapján fellelhető Általános Szerződési Feltételek értelmében a vállalkozásnak legfeljebb 40 nap állt volna rendelkezésére a termékek legyártására, s kiszállítására, melyet csupán különleges események bekövetkezte esetén hosszabbíthatott volna meg további 45 nappal.

Ügyfelünk 2018.06.20. napján fordult Hozzánk, mivel eddigre már sajnos a szaküzlet, ahol a termékeket vásárolta, a telefont sem vette fel neki. Időközben visszavonta a bejárati ajtóra vonatkozó megrendelését, viszont a garázskapura továbbra is igényt tartott.

Ügyfelünk képviseletében eljárva felszólítottuk a vállalkozást, hogy a bejárati ajtóra befizetett előleget is számítsák be a garázskapuért fizetendő összegbe, a garázskaput pedig haladéktalanul szállítsák ki Ügyfelünknek, és szereljék fel. Továbbá követeltük, hogy a 300 ezer forintból fennmaradó összeget fizessék vissza Ügyfelünk részére.

Levelünk kézhezvétele után a szaküzlet vezetője telefonon keresztül elnézést kért a kialakult helyzetért, és jelezte számunkra, hogy készek eleget tenni kérésünknek, így Ügyfelünk ügye hamar, bírósági eljárás nélkül megoldódott.