Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Kártérítés
  • Villám kár – mit térít a lakás biztosító és mit nem?

Villám kár – mit térít a lakás biztosító és mit nem?

2022. július 15.

viharkár, villámcsapás, biztosítás
Nyilván nemcsak egyéni megérzés, de egyre veszélyesebb és hevesebb viharokat élhetünk át, immár Magyarország területén is. A nyár kezdetével az idei évben is jelen vannak a súlyosabb viharok, melyek nemcsak a terményben, hanem ingatlanokban és bizonyos elektronikus eszközökben, háztartási gépekben is kárt okoz. Logikusan merül fel a kérdés, hogy egy sima ingatlanra, például egy családi házra vonatkozó biztosítás vajon milyen károkra és jellemzően milyen feltételek szerint térít?

Bár általánosságban ebbe senki nem gondol bele, de a biztosítók és szakembereik nagyban foglalkoznak a klímaváltozás kérdésével, mivel elkerülhetetlen kockázatokat jelent, akár egy átlagember, akár egy mezőgazdasági szakember számára. A klímaváltozás tehát nagyon is aktuális kérdés a biztosítási piacon, mivel sajnos véglegesen alkalmazkodni kell ehhez a helyzethez a biztosítási piacon, azaz a biztosítóknak is meg kell találniuk a megfelelő válaszokat a klímaváltozás által okozott károkra. Ilyen a viharkár is, mely egyre jellemzőbb és ez alól egyetlen földrész vagy kontinens sem kivétel. Maradjunk azonban Európán, azon belül is Magyarország területén.

Mire figyeljünk a biztosítási szerződéskor?

A kiindulás az, hogy igenis szánjunk arra időt, hogy átgondoljuk, hogy nekünk milyen kockázatok biztosítására van szükségünk. Arra is venni kell a fáradságot, hogy a biztosítási terméket az igényeink alapján tekintsük át és válasszuk ki a számunka legmegfelelőbb szolgáltatást. Aranyszabály, hogy ahány biztosító, annyi termék és szerződési feltétel van. Sok ügyfél jelez vissza azzal a felvetéssel, hogy Ő teljes-körű, tehát minden elemi kockázatra kiterjedő szerződést kötött. Az igazság azonban az, hogy a biztosító csak azokra a biztosítási eseményekre térít és csak olyan mértékben, melyekre a szerződésben a szolgáltatását is kikötötte. Itt pedig jelentősége van annak, hogy az egyes biztosítási események meghatározásánál milyen részletfeltételek fennálltát követeli meg a biztosító a teljesítéséhez, illetve, hogy milyen eseteket zár ki a szolgáltatásából.

Vajon minden esetre jó lesz a régen megkötött biztosítási szerződés?

Mint minden, hosszútávú szerződésnél, így a lakásbiztosítások esetében is fontos, hogy célszerű néhanapján felülvizsgálni azt, hogy az adott szerződés megfelelően passzol-e a jelenlegi életkörülményeinkhez. Tehát a szerződések megújítása szintén elengedhetetlenül fontos.

A viharkárok, villámcsapásból eredő károk

Szinte minden biztosító szolgáltatást nyújt az elemi károk vonatkozásában a viharokra, valamint a villámcsapás által okozott elsődleges és másodlagos károkra is. Hogy milyen feltétel alapján történik a teljesítés, a szerződési feltételekben található.

A biztosítók általában akkor tekintenek viharkárnak valamely kárt, ha a szélsebesség a biztosító által meghatározott mértéket meghaladja. Ezt általában minimum 50-55 km/h erősségben határozzák meg.

Villámkár vonatkozásában is hasonló szabályozásra számíthatunk a legtöbb biztosítási termék vonatkozásában. Ugyanis a biztosítók tipikusan meghatározzák azt, hogy a biztosított ingatlantól számított, hány kilométeren belüli villámcsapást minősítik biztosítási eseménynek. Ami ezen a távolságon túl esik, általában már nem számít biztosítási eseménynek sem.

A viharkár és villámkár esetén is beszélhetünk elsődleges, valamint másodlagos károkról. Elsődleges kár az, amely a biztosítási eseménnyel konkrétan és közvetlenül például az épületben okoz kárt. Másodlagos kár ugyanakkor az, melyet vagy a viharkár, illetve tipikusan a villámkár a biztosított ingóságokban okoz. Ilyen az, amikor a villámcsapás miatt kialakuló túlfeszültség az ingatlanban lévő híradástechnikai eszközökben okoz kárt.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Egyéb, Kártérítés
  • Címkék: biztosítás, viharkár, villámcsapás
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2022. július 15. ( 8 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A gyermeknevelési támogatás (GYET)
Következő bejegyzés Szállás, ami nem a mi barátunk

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

takarékoskodás

Esettanulmányok

Ügyfelünk éveken keresztül lakástakarék pénztár keretein belül tett félre, amely összeget lakásfelújításra kívánt fordítani.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép