Utazási kedvezmény álláskeresőknek?

A fővárosban újabb érv szól a nyilvántartásba vétel mellett

A hangzatos cím több híroldalon is így hangzott: „Utazási kedvezmény álláskeresőknek! Ingyen utazhatnak az álláskeresők!”. A fővárosi közgyűlés valóban döntést hozott ilyen utazási kedvezményről, melynek feltételeit ugyanakkor érdemes részletesen is áttekinteni. Ki és milyen feltételekkel jogosult ingyenes utazásra?

Egyfelől nagyon fontos, hogy kizárólag a fővárosi közösségi közlekedésre vonatkozik az új szabályozás, annak is helyi (tehát Budapest közigazgatási határain belüli), menetrend szerinti járataira. Az ingyenes utazásra jogosító bérletet 2020. január 1. napjától lehetséges megváltani a jegypénztárakban, a vásárlás napjától kezdődő érvényességgel (elővételben tehát nem).

A kedvezményszabály kizárólag a fővárosi lakcímmel rendelkező, álláskeresőként nyilvántartásba vett személyekre vonatkozik. Így tehát annak, aki élni akar az új lehetőséggel, mindenképpen nyilvántartásba vételt szükséges kérelmeznie a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnak a saját lakóhelye szerint illetékes foglalkoztatási osztályán.

A bérlet megváltásához személyazonosságot igazoló okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) mellett hatósági igazolásra is szükség van: ez teljesen új formanyomtatvány, melyet Budapest Főváros Kormányhivatala illetékes kerületi hivatalában kell igényelni.

Lényeges, hogy az említett igazolást az arra jogosultnak utazás során is magánál kell tartania, ellenőrzés esetén ugyanis ennek bemutatása is szükséges. A bérletet kizárólag harminc napnál nem régebbi hatósági igazolás birtokában lehetséges kiváltani, így megelőzendő az esetleges visszaéléseket, tehát amíg az álláskeresési időszak tart, minden hónapban igényelni kell az igazolást!