Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Ünnepi káresemények

Ünnepi káresemények

2021. december 31.

karácsony, tűzeset, felelősség, biztosítási szerződés
Sajnos minden évben, karácsony és szilveszter idején rengeteg balesetről hallani, melyek jellemzően ezekhez az alkalmakhoz kapcsolódnak. Ezeknek a káreseményeknek egy része az elkerülhető tűzesetekkel, vagy a szilveszteri petárdázással vannak összefüggésben. Ebben a mostani cikkünkben az esetleges kárigény érvényesítés lehetőségével foglalkozunk, konkrétan azzal, hogy a bekövetkezett kár, kivel szemben és milyen úton érvényesíthető.

Melyek a tipikus károk?

Sajnos volt már arra példa, hogy a karácsonyi gyertya, vagy mécses mekkora tüzet okozott egy ingatlanban. Vitán felüli, hogy tűz használata során igen körültekintően és gondosan kell eljárni, folyamatosan biztosítva a felügyeletet. Ha valahol tűz üt ki, akkor az illetékes katasztrófavédelem vizsgálatot folytat le, a tűz okának megállapítása céljából. Ez ténylegesen szakértői véleménynek is minősül az előbbiek meghatározása vonatkozásában. És hogy ennek miért van jelentősége? Azért, mert a polgári jog szabályai szerint alapvető követelmény a károsult a tőle telhető módon megelőzze a kárt, vagy annak bekövetkezte esetén enyhítse. Ez a kármegelőzés és kárenyhítési kötelezettség. Ennek a vizsgálata azért fontos, mert ha lakásbiztosítás terhére kívánja valaki rendeztetni a fenti típusú kárát, úgy sajnos lehetséges, hogy a biztosító részben, vagy egészben mentesülni fog a helytállási kötelezettsége alól. Ez különösen akkor valósulhat meg, amikor a tűzoltóság jegyzőkönyve alapján is egyértelműen megállapíthatóvá válik, hogy a tűz gondatlanságból keletkezett, például egy felügyelet nélkül hagyott gyertya miatt.

Mikor térít a biztosító?

Ha a káresemény bekövetkezik, a kárt mindenképp be kell jelenteni a biztosító irányába. Sokszor hallani azt ügyfelektől, hogy a biztosító minden kárt megtérít, hisz erre szerződött le. Ez azonban nem igaz. A biztosító előre, rögzített módon, az általános szerződési feltételeben határozza azt meg, hogy milyen biztosítási eseményekre szolgáltat. Ezen felül azt is meghatározza, hogy az egyes biztosítási eseményekre, mint amilyen a tűzkár is, pontosan milyen feltételek fennállása esetén teljesít szolgáltatást. Itt van jelentősége annak, hogy sok biztosító például elektromos tűzesetekre térít és a helytállását tipikusan ki is zárja a gondatlanság vagy szándékosság miatt bekövetkezett tűzesetekre is.

Fontos azzal is tisztában lenni, hogy a károsultnak kell azt bizonyítania, hogy olyan káreseménye következett be, melyre a biztosítási szerződés alapján szolgáltatási kötelezettsége áll fenn a biztosítónak. Ugyanígy az érvényesített kár összegszerűségét is a biztosítottnak kell bizonyítania, mely számlákkal, vagy szakértői véleményben meghatározott megállapításokkal, számításokkal, esetleg javítási árajánlattal lehetséges.

Mi van akkor, ha nincs lakásbiztosítás?

Sajnos, ha nincs valakinek lakásbiztosítási szerződése, akkor nyilvánvaló, hogy a kárt is önerőből szükséges viselnie. Abban az esetben, ha a kárt gondatlanul, vagy netán szándékosan okozta valaki, azt szükséges vizsgálni, hogy az Ő felelőssége megállapítható-e az okozott kárért? Szándékosan okozott tűzeset kapcsán jó eséllyel büntetőeljárásban vizsgálják a történteket. Amennyiben az érintett büntetőjogi felelőssége megállapíthatóvá válik, akkor jó eséllyel kártérítési igény is érvényesíthetővé válhat vele szemben.

Mi lehet a megoldás?

A balesetek 100%-osan nem előzhetőek meg, azonban kellő körültekintéssel a nyilvánvaló kockázatok csökkenthetőek. Ugyanakkor, ahogy a tűzkár egyes eseteire, úgy más elemi, vagy egyéb károkra a biztosítás megtérülést is jelenthet az érintettek számára.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: biztosítási szerződés, felelősség, karácsony, tűzeset
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. december 31. ( 1 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A szilveszteri tűzijátékozásról
Következő bejegyzés Személyiségi jogok megsértése

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy piros modern kanapé.

Esettanulmányok

Ügyfelünk egy nagy bútoráruházban vásárolt 200.000 Ft értékben egy kanapét, amely 2 hét rendeltetésszerű használat után fesleni kezdett.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép