Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Egyéb
  • Ünnepi káresemények

Ünnepi káresemények

2021. december 31.

karácsony, tűzeset, felelősség, biztosítási szerződés
Sajnos minden évben, karácsony és szilveszter idején rengeteg balesetről hallani, melyek jellemzően ezekhez az alkalmakhoz kapcsolódnak. Ezeknek a káreseményeknek egy része az elkerülhető tűzesetekkel, vagy a szilveszteri petárdázással vannak összefüggésben. Ebben a mostani cikkünkben az esetleges kárigény érvényesítés lehetőségével foglalkozunk, konkrétan azzal, hogy a bekövetkezett kár, kivel szemben és milyen úton érvényesíthető.

Melyek a tipikus károk?

Sajnos volt már arra példa, hogy a karácsonyi gyertya, vagy mécses mekkora tüzet okozott egy ingatlanban. Vitán felüli, hogy tűz használata során igen körültekintően és gondosan kell eljárni, folyamatosan biztosítva a felügyeletet. Ha valahol tűz üt ki, akkor az illetékes katasztrófavédelem vizsgálatot folytat le, a tűz okának megállapítása céljából. Ez ténylegesen szakértői véleménynek is minősül az előbbiek meghatározása vonatkozásában. És hogy ennek miért van jelentősége? Azért, mert a polgári jog szabályai szerint alapvető követelmény a károsult a tőle telhető módon megelőzze a kárt, vagy annak bekövetkezte esetén enyhítse. Ez a kármegelőzés és kárenyhítési kötelezettség. Ennek a vizsgálata azért fontos, mert ha lakásbiztosítás terhére kívánja valaki rendeztetni a fenti típusú kárát, úgy sajnos lehetséges, hogy a biztosító részben, vagy egészben mentesülni fog a helytállási kötelezettsége alól. Ez különösen akkor valósulhat meg, amikor a tűzoltóság jegyzőkönyve alapján is egyértelműen megállapíthatóvá válik, hogy a tűz gondatlanságból keletkezett, például egy felügyelet nélkül hagyott gyertya miatt.

Mikor térít a biztosító?

Ha a káresemény bekövetkezik, a kárt mindenképp be kell jelenteni a biztosító irányába. Sokszor hallani azt ügyfelektől, hogy a biztosító minden kárt megtérít, hisz erre szerződött le. Ez azonban nem igaz. A biztosító előre, rögzített módon, az általános szerződési feltételeben határozza azt meg, hogy milyen biztosítási eseményekre szolgáltat. Ezen felül azt is meghatározza, hogy az egyes biztosítási eseményekre, mint amilyen a tűzkár is, pontosan milyen feltételek fennállása esetén teljesít szolgáltatást. Itt van jelentősége annak, hogy sok biztosító például elektromos tűzesetekre térít és a helytállását tipikusan ki is zárja a gondatlanság vagy szándékosság miatt bekövetkezett tűzesetekre is.

Fontos azzal is tisztában lenni, hogy a károsultnak kell azt bizonyítania, hogy olyan káreseménye következett be, melyre a biztosítási szerződés alapján szolgáltatási kötelezettsége áll fenn a biztosítónak. Ugyanígy az érvényesített kár összegszerűségét is a biztosítottnak kell bizonyítania, mely számlákkal, vagy szakértői véleményben meghatározott megállapításokkal, számításokkal, esetleg javítási árajánlattal lehetséges.

Mi van akkor, ha nincs lakásbiztosítás?

Sajnos, ha nincs valakinek lakásbiztosítási szerződése, akkor nyilvánvaló, hogy a kárt is önerőből szükséges viselnie. Abban az esetben, ha a kárt gondatlanul, vagy netán szándékosan okozta valaki, azt szükséges vizsgálni, hogy az Ő felelőssége megállapítható-e az okozott kárért? Szándékosan okozott tűzeset kapcsán jó eséllyel büntetőeljárásban vizsgálják a történteket. Amennyiben az érintett büntetőjogi felelőssége megállapíthatóvá válik, akkor jó eséllyel kártérítési igény is érvényesíthetővé válhat vele szemben.

Mi lehet a megoldás?

A balesetek 100%-osan nem előzhetőek meg, azonban kellő körültekintéssel a nyilvánvaló kockázatok csökkenthetőek. Ugyanakkor, ahogy a tűzkár egyes eseteire, úgy más elemi, vagy egyéb károkra a biztosítás megtérülést is jelenthet az érintettek számára.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Egyéb
  • Címkék: biztosítási szerződés, felelősség, karácsony, tűzeset
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. december 31. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A szilveszteri tűzijátékozásról
Következő bejegyzés Személyiségi jogok megsértése

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő! Tájékoztatjuk, hogy 2023.07.25. napjától az alábbi elérhetőségen érik el új ügyfélportálunkat: ugyfelportal.das.hu Részletes tájékoztatást a portál működéséről ezen a linken talál: https://das.hu/ugyfelter/ Amennyiben a megadott oldalon nem találja a keresett információt, kérem hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/486-36-00-as telefonszámon vagy írjon e-mailt az info@das.hu címre. Üdvözlettel, D.A.S. Jogvédelem

Közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy szőke nő, két kezével, könyökölve tartja a fejét gondterhelten.

Esettanulmányok

Ügyfelünk házastársa évek óta összevont tartózkodási engedéllyel rendelkezik. Az ilyen típusú engedély jogosultja, harmadik országbeli állampolgárként, egyszerre jogosult Magyarország területén meghatározott foglalkoztatóval foglalkoztatási jogviszonyt létesíteni, és Magyarország területén tartózkodni.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép