Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Biztonság
  • Újabb átverések terjednek

Újabb átverések terjednek

2023. április 04.

csalás, SMS üzenet, bank, Netflix, átverés, gyanú, feljelentés, csalók
Úgy gondoljuk, nem lehet elég olyan cikket írni, amelyben arra hívjuk fel olvasóink figyelmét, hogy mindennapjaink során nagyon körültekintően kell eljárnunk azért, hogy ne váljunk csalás áldozatává. Az elmúlt időszakban ismét terjednek a különböző SMS üzeneteken keresztül elkövetett csalások, amelyek jelentős, a legtöbb esetben visszafordíthatatlan károkat okozhatnak a károsultak számára. Jelen cikkünkben néhány jó tanáccsal kívánunk szolgálni, amelyet érdemes megfogadni annak érdekében, hogy ne váljunk csalás áldozatává.

Az SMS átverések

Az elmúlt időszakban terjedő, SMS üzeneteken keresztül megvalósuló csalások általában arra irányulnak, hogy különböző, adathalász SMS üzeneteken keresztül az elkövetők hozzáférjenek az áldozat bankkártyájának adataihoz. A csaló SMS üzenetek között találhatunk olyat, amelyben arról tájékoztatnak minket, hogy bankkártyánk le van tiltva és kérik, hogy egy meghatározott weboldalon jelentkezzünk be és frissítsük adatainkat. De találhatunk olyanokat is, amelyben az elkövetők magukat valamelyik futárszolgálatnak adják ki és kérik, az általuk megadott weboldalon jelentkezzünk be, majd a kézbesítés minimális díját ismételten fizessük ki bankkártyával annak érdekében, hogy csomagunkat kiszállítsák. Olyan SMS üzenetet is kaphatunk, amelyben arról tájékoztatnak minket, hogy Netflix előfizetésünk díjának levonása kártyánkról sikertelen volt és arra kérnek minket, hogy az SMS-ben megadott weboldalon keresztül erősítsük meg fizetési adatainkat.

Ami ezekben az üzenetekben közös, az az, hogy azokat nem a bankunk, nem a futárszolgálat és nem is a Netflix küldte. Az SMS üzeneteknek pusztán egyetlen céljuk van: megszerezzék az áldozat bankkártya adatait. Az SMS-ben feltüntetett weboldal linkjére kattintva az áldozatot gyakran egy olyan grafikájú weboldalra irányítják, amely megtévesztésig hasonlít az adott szolgáltató oldalához, azonban azok mögött nem a bank, futárszolgálat vagy a Netflix áll, hanem azok a csalók, akik a kártyaadatok ellopására törekednek.

Mire figyeljünk?

Eleve gyanakodjunk, hogyha egy SMS üzenet után, az abban szerelő linkre kattintva kell bármilyen okból megadnunk bankkártya adatainkat. Érdemes továbbá ellenőrizni, hogy az a weboldal, amelyre a linkre kattintva jutunk megegyezik-e a szolgáltató hivatalos weboldalával. Ezen túlmenően érdemes figyelni arra is, hogy az általunk meglátogatott weboldal rendelkezik-e megbízható tanúsítvánnyal. Ezt általában az internetes böngészők egy kis lakat jellel vagy zöld jelzéssel a böngésző címsorában is jelzik. Érdemes továbbá figyelni arra is, hogy külföldi vagy magyar telefonszámról érkezett-e az SMS. Magyar szolgáltatók esetén a külföldi telefonszám eleve gyanúra ad okot.

Általános jelleggel pedig elmondható, hogy amennyiben csak a legkisebb gyanú is felmerül, hogy a kapott SMS nem az abban szereplő feladótól származik, úgy érdemes a szolgáltató ügyfélszolgálatát felkeresni. A legtöbb szolgáltató a nevében elkövetett csalásokról hamar tudomást szerez, gyakran még ezzel kapcsolatos közleményeket is közzétesznek hivatalos honlapjukon. Kétség esetén azonban legalább telefonon, vagy valamilyen online felületen kérjünk tájékoztatást a szolgáltatótól.

Mit tegyünk ha már bekövetkezett a baj?

Az ilyen és ehhez hasonló átverések azért tudnak terjedni, mert sajnos mindig vannak olyan emberek, akik nem kellően körültekintőek és megadják bankkártya adataikat az adathalászok számára. Jobb esetben az áldozat gyorsan ráeszmél, hogy hibát követett el, rendkívül szerencsés esetben még az előtt, hogy bankkártya adataival visszaélnének. Kevésbé szerencsés esetben csak akkor tudatosul az áldozatban, hogy hibát követett el, miután már jelentős összeg eltűnt bankszámlájáról, bankkártya adatainak felhasználásával.

Mindkét esetben az első és legfontosabb teendő a bankkártya letiltása a visszaélések, vagy további visszaélések elkerülése érdekében. A bankkártya tiltása mellett érdemes az esetet a banknak is jelezni mihamarabb. A jelzés alapján a bank el tud indítani egy belső vizsgálatot, amely során megvizsgálják, hogy a bakszámláról leemelt összeget, vagy legalább annak egy részét vissza tudják-e szerezni a károsult számára.

A fentieken túlmenően pedig az áldozat jogosult feljelentést tenni bármely, magyarországi rendőrkapitányságon, vagy online felületen keresztül, ismeretlen tettessel szemben, csalás miatt. Amennyiben a bank nem tudja az áldozat számára a leemelt összeget visszatéríteni, úgy kártérítési igényt csak akkor tud a károsult érvényesíteni, hogyha a rendőrség eljárásnak köszönhetően kiderül, pontosan ki vagy kik követték el a csalást.

És az egyéb átverések

Gyakorlatilag lehetetlen felsorolni azt, hogy a csalásoknak, átveréseknek hány fajtája van, az elkövetők pedig igen változatos módszerekkel próbálnak meg pénzt kicsikarni áldozataiktól. Továbbra is léteznek az úgymond „klasszikus” társasházi átverések, illetve az „unokázós” csalások is, amelyekre korábbi  a cikkünkben hívtuk fel olvasóink figyelmét.

Az internet továbbra is veszélyes hely, továbbra is igaz azon állításunk, miszerint csalás áldozatává azok is válhatnak, akik egyébként otthonosan mozognak az internet világában. Érdemes körültekintően eljárnunk nem csak abban az esetben, hogyha mi magunk vásárlunk interneten keresztül, hanem akkor is, hogyha mi értékesítünk valamilyen online platformon keresztül terméket. Az elmúlt időszakban ugyanis olyan jellegű csalások is elterjedtek, melyben bizonyos termékek vásárlói felajánlják, hogy futárt küldenek az értékesített termékért, az eladónak csak annyi a feladata, hogy a futár költségét átutalja a vevő számára. Ezekben az esetekben a vevők általában a futár költségének átutalása után eltűnnek és természetesen eszük ágában nem volt a terméket megvásárolni.

Mindezeken túl továbbra is léteznek a különböző, érzelmekhez kapcsolódó átverések is, így legyünk körültekintőek az internetes párkeresés során is.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Bálint Boglárka
  • Kategóriák: Biztonság
  • Címkék: átverés, bank, csalás, csalók, feljelentés, gyanú, Netflix, SMS üzenet
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2023. április 04. ( 2 hónapja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Társasház és lakásszövetkezet: előnyök-hátrányok
Következő bejegyzés Az öröklésből való kiesés esetei

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk bérelt egy eszközt, amelyben sérülést okozott. A cég közölte, hogy nem vonja le a kaucióból a kárt, hanem Ügyfelünk térítse meg az egészet, és majd utólag (egyszer majd) visszautalják, a letétben ott hagyott kauciót. Hivatkoztak is az ÁSZF rendelkezéseire, amely tiltja a kaució felhasználását az okozott károk megtérítésére.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép