Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Poggyászkár miatti igény

Poggyászkár miatti igény

2021. március 11.

Bár a járványhelyzetre tekintettel az utazások száma jelentősen csökkent, ugyanakkor most is szembe kell nézni azzal a helyzettel, ha a repülés előtt feladott poggyász elveszik, megsemmisül. Ennek eseteivel foglalkozunk most.

A poggyászkár sokféle lehet, kezdve a megsemmisülésig, a rongáláson át, a késedelmes teljesítésig. A reptéren feladott poggyászért a légitársaság felel. Nyilván ezalól egyértelműen kivételt képeznek azok az esetek, amikor a poggyász már eleve sérült, ütött-kopott volt.

Az Európai Unió külön, a 2027/1997 EK rendeletben is szót ejt a poggyászkárokról, melyek kötelezőek a légitársaságokra nézve is.

Eszerint a légitársaságoknak kötelezettségük a részletes szabályokat ismertetni és az utasok részére átadni.

Először is le kell szögezni, hogy minden egyes légitársaság igen részletes szabályokat, előírásokat tartalmaz a poggyászokra vonatkozóan.

Ennek keretében meghatározzák az eljárási rendet, tehát azt, hogy hol, milyen időn belül és módon kell a problémáját az utasnak jeleznie, milyen esetben mentesül a légitársaság, legfeljebb mekkora összegig áll helyt a légitársaság stb. Ezt az üzletszabályzatban szokták közzétenni, mely a légitársaságok honlapján is megtalálhatóak. Ezeknek a szabályoknak azonban összehangban kell lenniük az uniós előírásokkal.

A rendelet szerint a helytállás összege a poggyász késésért és megsemmisülésért is legfeljebb 1000 SDR lehet. Ez kb. 1200 EUR összegnek felel meg.

Fontos, hogy a fenti összeghatáron felül nincs akadálya annak, hogy a légitársaság ennél az összegnél magasabb helytállást vállaljon magára nézve a poggyászkár miatt, ugyanakkor ennél kevesebbet összegű összeghatárt nem határozhat meg.

Kiemelendő, hogy az utas az igényt – ha az megalapozott – nemcsak a légitársasággal szemben érvényesítheti, hanem erre kötött biztosítás terhére. Tipikusan az utasbiztosítási szerződésekben találhatóak meg a poggyászkárra vonatkozó biztosítási események. Itt jelentősége van annak, hogy a biztosító csak és kizárólag a szerződési feltételekben meghatározott esetekben és módon térit. Tehát, ha valamilyen káresemény kizárt a szerződésből, akkor a biztosító sem fog helytállni. Az is lényeges, hogy a biztosítók tipikusan csak azt a kárt térítik meg, amelyeket nem fizetett ki a légitársaság. Ezért van az, hogy a biztosítók előírják, hogy a kárbejelentés során csatolni szükséges minden olyan iratot, mely a légitársasággal történő eljárás része volt.

Bár most valóban nincs utazási szezon, ugyanakkor, ha erre a jövőben mégis sor kerülne, nemcsak a légitársaság szerződési feltételeit érdemes megvizsgálni, hanem javasolt utasbiztosítást is kötni, annak érdekében, hogy akár a poggyászkárunk is teljeskörűen megtérülhessen.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Utazás
  • Címkék: kárbejelentés, pggyászkár, utazás
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. március 11. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Jogosítvány külföldről?
Következő bejegyzés Olvasóink kérdezték 1. Diszkriminálás az elbocsátáskor?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

December beköszöntével Anna elindult beszerezni a családja részére a karácsonyi ajándékokat. Útja a közeli bevásárlóközpontba vezetett. Vásárlás közben az egyik boltban a földön heverve talált egy borítékot, mely egy értékes wellness utalványt rejtett. Anna fejében egy pillanatra megfordult, hogy férjével felhasználja a talált luxuskényeztetést, azonban második gondolatára cselekedve leadta a talált utalványt a bevásárlóközpont információs pultjánál. Vajon ördögtől való gondolat lett volna megtartani?A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép