Nyaralás kuponnal

Ma már nemcsak utazási irodákon keresztül van lehetőségünk kiválasztani a családi nyaralás színhelyét, hanem számtalan kuponos akció is az utazni vágyók rendelkezésére áll.

Kiemelt figyelmet kell azonban szentelnünk arra, hogy mit is tartalmaz a megvásárolt szolgáltatás, meddig lehet a kupont beváltani, hogyan lehet azt felhasználni.

A kupon megvásárlása előtt az ajánlatot részletesen át kell olvasni, hiszen az ajánlat tartalmazza, hogy a megvásárolt kupont milyen szolgáltatásra tudjuk beváltani: hány napra szól a foglalás, tartalmazza-e az utazás és ellátás árát is, milyen szolgáltatásokat tudunk igénybe venni a szállodában, miért kell felárat fizetni. Amennyiben valaki nem jár el körültekintően, lehetséges, hogy csak a szállodában szembesül azzal, hogy a teljes ellátás nincs az árban, csak a reggeli, míg a többi étkezésért már fizetnie kell. 

Mivel a kupon értékesítője csak közvetítőként jár el a kupon megvásárlója, illetve a szállásadó között. Így nem ők döntenek abban a kérdésben, hogy mikor utazhatunk, milyen felárat kell fizetni egy gyermekért vagy kisállatért, és amennyiben valaki meggondolja magát az utazással kapcsolatban, szintén nem ők döntik el, hogy a kupon árát visszafizetik-e. A kupon megvásárlása után tehát már közvetlenül a szállodával, panzióval kell felvenni a kapcsolatot a foglalás és a részletkérdések tisztázása érdekében. Előzetes időpontfoglalás minden esetben szükséges. 

A kupon megvásárlása előtt kiemelten figyelni kell arra is, hogy mennyi annak az érvényességi ideje, hiszen ha valaki kifut a felhasználási határidőből, a kifizetett pénz elúszik, és a megvásárolt szolgáltatást már nem tudja igénybe venni. Vannak esetek, ahol az is meghatározott, hogy meddig lehet foglalni, mint ahogy külön az is, hogy a szolgáltatás milyen időintervallumban vehető igénybe.

Mivel a kupont közvetítő cég valóban csak közvetítő, a számla kiállítását sem tőle kell várni, hanem a szolgáltatást nyújtó szálláshelytől. Amennyiben a kapott szolgáltatásra panasz van (nem azt kapja az utas, amiről az ajánlatban tájékoztatták), abban az esetben szintén a szállásadónál kell reklamálni, vagy annak sikertelensége esetén a fogyasztóvédelmi hatóságnál bejelentést tenni.