Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Meghibásodott gépkocsi esete

Meghibásodott gépkocsi esete

2021. június 29.

meghibásodott autó, ügyféltörténet,
Ügyfelünk egy 10 éves használt gépkocsit vásárolt tavaly nyáron. Zoltánnak azért tetszett meg a jármű, mert egy megbízható márka jól sikerült szériájának darabja volt, futásteljesítménye nem irreálisan alacsony, de elfogadható nagyságrendű. A biztonság kedvéért az átvételt követően is alaposan átvizsgáltatta a járművet, a szerviz azokat a kopó alkatrészeket, amiknél szükségesnek mutatkozott, ki is cserélte.

A probléma

A gépkocsi 2 hónapja volt Zoltánnál, amikor meghibásodott. A motorvezérlő elektronika tiltott le, így a járművet trélerrel kellett elszállíttatni. A szervízkönyv adatai alapján mindössze 2500 km-t futott a jármű az utolsó olajcsere óta, a műszerfalon a hibáról nem jelent meg hibaüzenet, sőt, az autószerelő hibakód olvasója sem talált hibakódot. A motorolajszint ellenőrzésekor azonban a nívópálca alját sem érte olaj, különösen nem a minimum szintet. Zoltán tehát mindösszesen 2 hónapig, pár ezer km távolságon használta a járművet, amikor az autó “megette” az összes olajat. Az ellenőrzést végző autószerelő álláspontja az volt, hogy ez motorproblémára utal.

Zoltán a jármű meghibásodását még ezen a napon írásban jelezte az eladó kereskedés felé. A kereskedés meglepő együttműködést mutatott, így a felek megállapodtak abban, hogy Zoltán megjavíttatja a járművet, a kereskedés pedig a javítás költségét megtéríti. Ráadásul a javításhoz az alkatrészeket a kerekedés bocsátotta rendelkezésre. A megállapodás úgy szólt, hogy a javítást a Zoltán által felkért szerelő végzi el. Alperes futárszolgálattal juttatta el az alkatrészeket tartalmazó csomagot a javítást végző szerelő címére.

Meghibásodott gépkocsi szerelése

A szerelés során bebizonyosodott, hogy a hiba a dugattyúgyűrűk kopása és ún. elkokszolódása volt a motorban. Az olaj azért tűnt el a motorból, mert emiatt a tömítőgyűrűk nem mozogtak. A javítás elvégzése után ez az olajfogyasztás megszűnt. A kiszerelt alkatrészeket Zoltán megőrizte, később ez jó döntésnek bizonyult, bár a történet ekkor még meseszerű íven haladt.

Zoltán a költségek minimalizálása érdekében az adott hibára szakosodott, de normál óradíjjal dolgozó szervizet bízott meg. A szerelő egyértelműen tájékoztatta Zoltánt arról, hogy az ilyen kopás kialakulása feltétlenül hosszabb időt vesz igénybe, egyértelműen megvolt már az adásvételkor is. Az ilyen jellegű hibára nem is kellett számítania, hiszen az adásvételi szerződésen megjelölt km-óra állás mellett ez nem várható meghibásodás.

Váratlan fordulat

A meglepetés ezt követően érte Zoltánt. Az eladó ugyanis a javítás munkadíjának a megtérítésétől ezt követően elzárkózott. Zoltán a DAS Jogvédelmi Biztosítót kérte fel az ügy intézésére. Társaságunk levélben kereste meg a kereskedést, de fizetés ezt követően sem történt, ezért fizetési meghagyás benyújtása mellett döntöttünk. A fizetési meghagyásos eljárás során a kereskedés ügyvédjén keresztül ellentmondást nyújtott be, így az perré alakult. A rendelkezésre álló 15 napos határidőn belül benyújtottuk az illetékes bíróságra a keresetlevelet. Kifejtettük, hogy a jelen ügyre alkalmazandó jogszabályi vélelmek alapján a kereskedésnek kell bizonyítania azt, hogy a határidőben jelzett hiba nem volt meg az adásvételkor, ez pedig szakkérdés. A szerelést végsző szakembert tanúként jelentetteük be, és jeleztük, hogy amennyiben a kereskedés szakvéleményt csatol, készek vagyunk szakértő kirendelését indítványozni.

Megoldás

A bíróság gyors határidőn belül továbbította a beadványt a kereskedés felé, aki erre azonnal felvette a kapcsolatot Zoltánnal, és a javítás költségét az addig keletkezett eljárási költségekkel együtt megfizette. Így a bírósági tárgyalásra már sor sem került.

Zoltán elmondta, hogy a kereskedés a peren kívüli egyeztetések során arra hivatkozott, hogy bár többszázezres javítási költségről van szó, de a peres ügyvédi és szakértői költségek miatt egészen biztos benne, hogy Zoltán úgysem viszi perre az ügyet. Tekintettel arra, hogy az eljárás költségeit Zoltán jogvédelmi biztosítása fedezte, azokat megelőlegezni sem volt szükséges, a kereskedés pedig hamar belátta, hogy a saját ügyvédi költségeit növeli a további időhúzással, így végül az ügy gyorsan és eredményesen zárult.

 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: DASadmin
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Hibás teljesítés
  • Cikktípus: Esettanulmányok

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2021. június 29. ( 2 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Gyerek vezet - átadhatjuk a kormányt?
Következő bejegyzés Az elővásárlási jog

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy festő egy üres szobában a falat javítja.

Esettanulmányok

Ügyfelünk családjával önkormányzati lakást bérelt. A lakást Ügyfelünk felújításra szoruló állapotban vette ki, arról azonban nem kapott tájékoztatást, hogy az ingatlan szinte lakhatatlan, és kialakítása miatt nem szellőzik, ezért a falak penészednek. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép