Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Green Holidays-ügy: százmilliókra perelhetik a károsultak a Magyar Államot

Green Holidays-ügy: százmilliókra perelhetik a károsultak a Magyar Államot

2017. szeptember 05.

Két útlevél és egy napszemüveg egy térképen.

A Green Travel, majd Green Holidays néven működő utazási iroda tisztázatlan csődje miatt idén nyáron ismét életbe lépett az ehhez hasonló katasztrófa helyzetek kezelésére szolgáló vagyoni biztosíték rendszere. Az UNIQA Biztosítónál erre a célra rendelkezésre álló pénzügyi biztosíték azonban nem lesz elegendő a károsultak teljes vagyoni kárpótlására. Csakhogy az alapos kárigényeknek a biztosító által nem fedezett részéért a Magyar Államot kártérítési felelősség terheli. Az alábbiakban segítséget kívánunk nyújtani az érintetteknek jogaik érvényesítéséhez.

utazási iroda fizetésképtelenségének beállta esetére a 90/314/EGK Irányelv írt elő minden tagállam, így a Magyar Állam részére is jogalkotói kötelezettséget. Ez a kötelezettség kiterjed arra, hogy a jogalkotó olyan biztosítéki szabályokat írjon elő, amelyek hatásosan és eredményesen védik meg az utasok vagyoni jogait. Ezen szabályozásnak ténylegesen alkalmasnak kell(ene) lennie arra, hogy az utazási iroda csődje esetén a befizetett díj megtérüljön és fedezet álljon rendelkezésre a kint rekedt utas hazatérésének költségeire. Az uniós irányelvnek nem felel meg az olyan szabályozás, ami azt eredményezi, hogy csak részben térüljön meg az utas vagyoni kára, mert az irányelv a teljes reparáció elvét követi. Ha a Magyar Állam által alkotott biztosítéki szabály nem tudja hatékonyan megóvni az utas vagyoni jogát, akkor jogalkotói kártérítési felelősségről beszélhetünk (jogharmonizációs kötelezettség elmulasztása). Ezt mára több jogerős bírósági ítélet támasztja alá.

Ki nyújthatja be a kárigényét a Magyar Állammal szemben?

Mindazon utasok, akikre kiterjed a Korm. rendelet szerinti vagyoni biztosítéki szabályok hatálya, és akiknek dokumentált, jogos kártérítési igényét nem fedezte 100%-ban az UNIQA. Tehát azok az utasok perelhetnek, akik utazási csomaggal rendelkeztek (nem csak szállás vagy csak repülő).

Milyen károk érvényesíthetők ilyen módon?

A befizetett utazási díj teljes egészének vagy egy részének (esettől függően), illetve a hazautazással kapcsolatos költségek együttes összegének az a része, amely nem térül meg a kárrendezési eljárásban. Nem tartozik ide sajnos az elszenvedett bosszúságok, kényelmetlenségek, a meghiúsult vagy tönkrement utazás miatt egyébként igényelhető sérelemdíj. Igénylehetők viszont a késedelmi kamatok.

Mikortól és meddig érvényesíthető a kárigény?

Amikor az utas végleges tájékoztatást kapott a kárrendezési eljárásban az őt megillető biztosítási összegről, ekkor határozható meg a különbözeti összeg, azaz a kártérítés összege. A kártérítési igény az általános elévülési időn belül (5 év) érvényesíthető. Ennek kezdetéül ajánlatos a hibás teljesítés (nem teljesítés) megnyilvánulását tekinteni.

Hová lehet benyújtani a kártérítési igényt?

Az államot a polgári jogi jogviszonyokban az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter képviseli. A 152/2014-es Korm. rendelet alapján az állami vagyonért felelős minisztérium a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Nem valószínű, hogy az NFM-hez forduló érintettek kártérítési igényét az államot képviselő miniszter peren kívül elismeri és megtéríti. Ettől függetlenül a károsultaknak célszerű és érdemes kárigényüket igazolható módon, írásban közölni első lépésben az NFM-mel. Ezt követően az elévülési időn belül bíróságon érvényesíthető a kártérítési igény.

Budapest, 2017. 08.24.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Utazás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. szeptember 05. ( 6 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A drón használatának jogi háttere
Következő bejegyzés Ki fizeti meg a vadkárt?

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk nemzetközi gépjárművezetőként dolgozott az egyik nagy hazai fuvarozó vállalkozásnál.

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép