Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • Garantált minőség

Garantált minőség

2013. március 08.

Egy férfi keze lepecsétel egy szerződést.

Időről-időre fennakadnak a fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken a jótállási jegyek.

Tartalmukat ugyan jogszabály határozza meg, mégis akadnak – az eladók (forgalmazók) sajátos, az előírások számukra túlságosan is kedvező értelmezése következtében – "gyöngyszemek" a jótállási jegyek sorában. A laikus vevő pedig örülve annak, hogy legalább kapott jótállási jegyet, belefuthat az eladó csapdájába és a téves tájékoztatás alapján jogait csak részben vagy egyáltalán nem tudja gyakorolni.A jótállás lényege, hogy az eladó vagy valamilyen szolgáltatás nyújtója a szerződés hibátlan teljesítéséért garanciát (jótállást) vállal, s mint ilyen, a jótállás a minőségvédelmének fontos eszköze. A jótállás lehet önkéntesen vállalt, vagy jogszabályban előírt kötelezettség (utóbbi meghatározott termékek esetén, lehet például hűtőszekrény, sütő, személygépkocsi, babakocsi, stb.). A jogszabályban előírt jótállás kötelezettje a forgalmazó, aki a terméket a vevő (fogyasztó) részére közvetlenül értékesíti (egy gépjármű márkakereskedésben történő megvásárlásakor az eladó).A forgalmazónak a jótállásra köteles termék értékesítésével egyidejűleg a vevőnek jótállási jegyet kell adnia. Alakját tekintve a jótállási jegynek írásbeli formát kell öltenie, vagy más bizonyítható módon (maradandó formában) kell átadni.A jótállási jegyen fel kell tüntetni mindenekelőtt a forgalmazó nevét és címét (ide lehet fordulnia a jótállási igénnyel), a termék megnevezését, főbb adatait. Meg kell nevezni a gyártót és – külföldről származó termék esetén – az importáló nevét és címét (ezek az adatok leginkább a termék által okozott károk esetén kaphatnak szerepet). Nem maradhat el tájékoztatás a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokról, azok érvényesíthetőségének határidejéről, helyéről és feltételeiről. A jogok kötelező jótállás esetén a törvényben meghatározottak. Ha netán az eladó ezeket a jótállási jegyen korlátozná vagy kizárná, az érvénytelen kikötés lenne. A vásárlás és az üzembe helyezés időpontja is a jótállási jegy kötelező tartalmi eleme, így nem kell ezeken hosszasan gondolkodni, vagy bizonyítani a jótállási határidő számítása esetén. Utalnia kell arra is, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő egyéb jogait, különösen a szavatossági, kártérítési jogokat nem érinti, azok például a jótállási határidő leteltekor még gyakorolhatók.Jogszabályi előírás, hogy a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti (megjelölése nem kötelező). Mi a helyzet akkor, ha egy gépkocsi a síelés alatt, valahol külföldön hibásodik meg, tetemes javítási költséget eredményezve? Köteles-e az eladó a teljes külföldi javítási költséget megfizetni, vagy csak olyan mértékben, amennyibe itthon, az általa megjelölt szerviznél került volna? A gyakorlat szerint a gépkocsival külföldre történő utazás kockázata nem a vevőé, a jótállási jegy ilyen kikötése hátrányt jelentene a vevőre nézve (érvénytelen kikötés). A lényeg ugyanis, hogy az eladó hibás terméket szolgáltatott, aminek jogkövetkezményeit vállalnia kell.A vevőnek a jótállási jegyet gondosan meg kell őriznie, mert a jótállási igény csak ezzel érvényesíthető. Szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadás elmaradása azonban nem érinti az eladó jótállási kötelezettségét, az ezektől függetlenül fennáll, sőt a fogyasztóvédelmi hatóság is riasztható ezekben az esetekben.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Fésü Gizella
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Garancia
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2013. március 08. ( 10 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés A GYES alatt is felmondhatnak a munkavállalónak?
Következő bejegyzés Kátyúkár biztosítás

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

tolatás, koccanás, szabálysértés

Esettanulmányok

Ügyfelünk ellen azért indul szabálysértési eljárás, mert a várakozóhelyről történő kitolatása során érintőlegesen nekiütközött egy mögötte álló járműnek, melyben néhány ezer forintos kár keletkezett. Ügyfelünk a kárt meg akarta téríteni a károsult részére, ő azonban inkább feljelentéssel élt ügyfelünkkel szemben.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép