Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Bankkártya csalás áldozata lettem, mitévő legyek?

Bankkártya csalás áldozata lettem, mitévő legyek?

2016. február 24.

Egy férfi laptopnál ülve bankkártyát kínál felénk.

Sajnos egyre gyakoribbak, mikor a bankkártya adatainkkal visszaélve jelentős pénzeket csalnak ki tőlünk. A modern kor Robin Hoodjai nem a gazdagoktól vesznek el, hogy a szegényeknek adják, hanem mindenkitől elvesznek, hogy maguk gyarapodhassanak. Korábbi cikkünkben azzal foglalkoztunk, hogy milyen lépéseket tehetünk az esetleges csalások elkerülésére. Ezek tárháza jóval szélesebb, mint azon konkrét intézkedéseké, amelyeket utólag tudunk megtenni. Utóbbiakat vesszük számba jelen cikkben.

Érdemes előre tervezni, akinek több számlája van érdemes egy kisebbet fenntartani, amiről online vásárlásainkat bonyolítjuk. Mindenképpen állítassunk be egy limitet a kártyára, ezzel tudjuk csökkenteni az esetleges veszteségeinket. Ha PayPass kártyánk van, ez legyen még kisebb, hiszen itt pin kód nélkül is lehet fizetni.

Ha ellopták a kártyánkat vagy az adataival visszaélve fizettek azonnal le kell tiltatni, ezért érdemes SMS szolgáltatást rendelnünk, hogy tudjunk a fizetésekről. Utólag új kártyát kapunk a bankunktól.

Nyilván kézenfekvő, de természetesen tegyünk feljelentést azonnal a rendőrségen. Sok esetekben a jogsértés külföldön történik, itt nyilván nehézkesebb az eljárás, de komoly nemzetközi törekvések vannak a visszaélések csökkentésére. Azért is fontos a feljelentés és a letiltás, mert szerencsés körülmények között a bankunk tudja törölni a megkezdett tranzakciókat. Illetve a letiltást követően már a bank viseli a felelősséget a további kárért. 

Nagyon fontos, hogy a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény értelmében, maximum 45 ezer forintig viseljük a kárt, ha nem vagyunk vétkesek az elszenvedett kárért. Tipikus példa, hogyha ellopják a kártyánkat, és azzal visszaélve vesznek fel pénzt, akkor a 45 ezer forint fölötti összeget a bank viseli helyettünk, fontos azonban hogy letiltsuk a kártyát, és hogy feljelentést tegyünk.

A bankok is felismerték, hogy mekkora veszélyben vannak ügyfeleik és a megtakarított pénzük, ezért több bank is bevezette a bankkártyák külföldi felfüggesztését. Ha a bank észleli, hogy nem biztonságos helyen használják a kártyát vagy az eredeti lakóhelytől távol, akkor felfüggesztheti azt. Erről rendszerint SMS-ben értesítést küld és helyre tudjuk állítani, de jelentős kellemetlenséget okozhat számunkra.  Jobb elébe menni a dolgoknak, és ha nagy távolságra, egzotikus országba készülünk utazni, akkor azt célszerű előre jelezni azt a bankunknál.

A biztonsági megoldások, mint mindenhol, csak követik a rafinált csalók tevékenységét. Legyünk óvatosak és kövessük azokat a biztonsági előírásokat, amit akár a banktól, akár a kártya szolgáltatótól kapunk. Tiltsuk le a kártyát és tegyünk feljelentést, próbáljuk betartani mindent, ami kizárhatja a felelősségünket és akkor legfeljebb 45 ezer forintig vagy a napi limitig károsodhatunk.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Fodor Ádám
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Polgári törvénykönyv, Szerződésjog
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2016. február 24. ( 7 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Közérdekű: A bankkártyák védelme
Következő bejegyzés „Óra átállítás”

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy nő kezében egy piros fa kisautó, a másik keze az autó fölött.

Esettanulmányok

Ügyfelünk egy autószalonban új autót vásárolt hitelre. A hitelszerződés feltételeként casco biztosítást kellett kötnie,...

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép