Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Utasbiztosítás
  • Baleset, káresemény fürdőzés közben

Baleset, káresemény fürdőzés közben

2010. július 31.

A nyár már javában tombol, alig várjuk, hogy szabadidőnket önfeledt lubickolással, csúszdázással és napozással töltsük a strandokon. A felhőtlen kikapcsolódás mellett azonban nem árt arra is odafigyelnünk, hogy a vizes - ezek közül is elsősorban a mesterséges - fürdőhelyek veszélyt is hordozhatnak a család bármely tagja számára. Ebben a cikkben a fürdők üzemeltetésével kapcsolatos kártérítés témáját járjuk körbe jogi szemmel.

Milyen veszélyekről beszélhetünk?
A fürdőhelyeken számításba veendő veszélyek a fürdőhely műszaki kialakításától, az időjárástól és tőlünk, pontosabban életkorunktól is függnek. A kisebbeknek leginkább a mély víz és a vízi játszótér eszközei, az idősebbeknek az elcsúszás és értékeik eltulajdonítása jelenti a fő kockázatot. A forró vezetékek, a fertőzés, ételmérgezés és az időként előforduló épülethullás veszélye mindenkit egyformán érint. A bírósági határozatok között a legelképesztőbb balesetekre is találhatunk példát, bár a feljegyzett esetek döntő többsége csupán könnyű sérüléssel járt: szakadt már le álmennyezet, égetett már meg fürdőzőt forró vízcső, és közelmúltból sajnos közismert, hogy a medence halálos csapdának bizonyulhat az óvatlan gyermekek számára.

A kármegelőzés, gondosság szerepe
Minden fürdőnek szigorú használati rendje van, amit mindenki számára jól látható helyre kifüggesztenek. Azzal, hogy jegyet váltunk, jogi értelemben elfogadjuk ezeket a szabályokat és vállaljuk azok betartását, különös tekintettel a baleset-megelőzésre. Ismeretlen helyen érdemes előre tájékozódnunk, hogy az általunk használni kívánt medence ún. vízforgatóval ellátott-e. Ha ugyanis nem, akkor az ide vonatkozó jogszabály értelmében az üzemeltető a medence vizének bakteriológiai vizsgálatát legalább kéthetente köteles elvégeztetni. A vizsgálati eredményt a fürdő bejáratánál, jól láthatóan nyilvánosságra kell hozni. Ha ezt mégsem találnánk, óvakodjunk a medencehasználattól. A jogszabály előírja, hogy bakteriológiai kifogásoltság esetén egyrészt soron kívül bakteriológiai vizsgálatot kell végeztetni, másrészt a medence napi üzemelési idejét a felére kell csökkenteni, és erről az illetékes ÁNTSZ-t értesítenie kell az üzemeltetőnek. Három egymást követő kifogásoltság esetén a medence üzemeltetését felfüggesztik, majd takarítás, fertőtlenítés és újratöltés után újabb bakteriológiai vizsgálatot végeznek. A medence üzemeltetése csak megfelelő eredmény esetén folytatható (121/1996. (VII. 24.) Korm. rendelet). Lehetőleg csak olyan értéket, tárgyat, műszaki eszközt vigyünk be magunkkal a fürdő területére, amelyekre feltétlenül szükségünk van. Ha rendelkezésre áll őrzött értéktároló, akkor vegyük igénybe.

Teendők a baleset bekövetkezésekor
Bármilyen baleset vagy káresemény adódjék, igyekezzünk arról azonnal értesíteni a fürdő személyzetét. Ha nem kell mentőt hívnunk, vegyük igénybe az orvosi segítségnyújtó szobát. Minden fürdőben kötelező egy ilyen helyiség fenntartása. Ha ellátták a sérülést vagy elszállították a sérültet, vetessünk fel a helyszínen (baleseti) jegyzőkönyvet, amelyet az érintett vagy hozzátartozója, a fürdő vezetője vagy alkalmazottja és két tanú ír alá. Igyekezzünk a baleset/káresemény tanúinak nevét és címét is feljegyezni. Vegyük számba, ha ruházatunk vagy egyéb ingóságunk sérült vagy tűnt el. Minden olyan költekezésünkről őrizzük meg a blokkot/számlát, ami a balesettel összefügg. Őrizzük meg az orvosi iratokat is, ha ilyenek keletkeznek.

A kártérítés jogi háttere
Az említett rendelet alapján közfürdőt az üzemeltethet, aki biztosítja az üzemeltetéshez szükséges közegészségügyi, tárgyi és személyi feltételeket. Az üzemeltetőnek folyamatosan kell gondoskodnia az üzemeltetéssel járó műszaki és közegészségügyi követelmények teljesítéséről, az elsősegélynyújtás személyi és tárgyi feltételeiről, a közfürdő tisztántartásáról. Ha a baleset vagy káresemény azért következik be, mert az üzemeltető a fenti kötelezettségének nem megfelelően tett eleget, akkor vagyoni kártérítést, továbbá nemvagyoni kártérítést (sérelemdíjat) igényelhetünk. Ennek a mértékét azonban nekünk kell bizonyítani. Ha a baleset vagy káresemény bekövetkezésében részben magunk is hibásak vagyunk, kármegosztásra kerül sor. A gyermekeket ért balesettel összefüggésben akkor igényelhető kártérítés, ha a felügyeletet ellátó szülőt, gondozót mulasztás nem terheli (pl. kiesik a gyermek a műszakilag nem biztonságos csúszdából).

Az őrzött tárolóban elhelyezett értéktárgyak eltűnéséért teljes felelősséggel tartozik az üzemeltető. Az egyszerű ruhatárolóban hagyott holmik közül csak azokért felel, amelyeket a fürdővendégek szokásos módon bevisznek (elsősorban ruházat). Az őrizetlenül hagyott holmink eltulajdonításáért az üzemeltető nem vonható felelősségre.

Végezetül érdemes megemlíteni, hogy a jog nem támaszt akadályt a felek megegyezésének. Ha az üzemeltető elismeri a felelősségét, nemcsak pénzbeli kártérítést kérhetünk, hanem pl. kedvezményes időszaki/éves bérletet, belépőt vagy kedvezményes árú egyéb fürdőszolgáltatást (masszázs, spa stb.). Érdemes ezt a lehetőséget is számításba vennünk, mivel az üzemeltető részére egy ilyen tartalmú jóvátétel sokkal kedvezőbb, nekünk pedig végső soron ugyanakkora vagy nagyobb pénzbeni előnyt jelenthet, ráadásul vitatkozni, pereskedni sem kell érte. Természetesen a megegyezést írásba kell foglalni.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vágány Tamás
  • Kategóriák: Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2010. július 31. ( 13 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Adó-és járulékmentessé válik a háztartási munka
Következő bejegyzés Két nap alatt több mint százötven családnak adtunk jogsegélyt Borsodban

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Az országos lefedettségű műszaki áruházlánc szerint az, ha egy több mint félmillió forintot érő hűtőgépnek púpos az oldala, nem alapozza meg a fogyasztó jótállási igényét. Bepereltük érte.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép