Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Az Egészségbiztosítási Felügyelet végnapjai

Az Egészségbiztosítási Felügyelet végnapjai

2010. augusztus 23.

Az orvos kezet fog egy beteg nővel, akinek branül van a kezében.

Sajtóértesülések alapján, a Magyar Köztársaság Országgyűlése 2010. július 22. napján fogadta el azt a törvényt, mely lényegében az Egészségbiztosítási Felügyelet megszűntetését is jelenti.

Ezzel egy olyan, szakmailag független felügyeleti szerv szűnik meg, melynek 2007 óta nagy szerepe volt a betegek jogainak érvényesítésében, valamint az átláthatóbb, ellenőrizhetőbb egészségügyi ellátás biztosításában.Az Egészségbiztosítási Felügyelet 2007. január 1. napjával kezdte meg tevékenységét – többek között – azzal a céllal, hogy az egészségügyi ellátás átláthatóságát biztosítsa, és egyfajta szakmai, felügyeleti kontrollt is jelentsen a kórházak vonatkozásában.Főbb feladatai közé tartoztak az orvosi műhibával kapcsolatos panaszeljárások lefolytatása, melyek alapjaiban könnyítették meg a betegek jogainak érvényesítését. E feladat keretein belül a Felügyelet a jogosult – kérelemre – közigazgatási eljárás folytatott le. Az eljárásban a beteg ügyfélként jelent meg, melynek azért volt nagy jelentősége, mivel ügyfélként joga volt az iratokba betekinteni, azokról másolatot készíteni, tárgyaláson részt venni, egyben nyilatkozatokat tenni. És itt jelent meg a szakértői vélemény beszerzése is. Ugyanis, ha az eljárás során felmerült adatok indokolták, akkor a Felügyelet orvos szakmai kérdésekben igazságügyi orvosszakértőt is bevonhatott a vizsgálatba, melynek a költségét (az állam) viselte, még akkor is, ha az eljárás lezárultával orvosi műhiba nem volt megállapítható. A Felügyelet, ha megállapította az orvos-szakmai szabályok megsértését, akkor az intézményre pénzbírságot szabott ki, és határozatát nyilvánosságra hozta a honlapon. A gyakorlati tapasztalat azt mutatta, hogy a megalapozott igénnyel fellépő betegek kártérítési igényérvényesítését a Felügyelet munkája erősen segítette.Fontos új információ a panaszeljárásokkal kapcsolatosan az, hogy 2010. augusztus 18. napjától már sem személyesen, sem pedig írásban nem kezdeményezhető panaszeljárás a Felügyelet előtt. A Felügyelet tájékoztatása alapján, amennyiben panaszeljárást szeretne valaki kezdeményezni, azt a http://ebf.hu/index.php?m=3.16linken megjelölt intézményeknél kell megtenni. Azonban a folyamatban lévő eljárások 2010. szeptember 15. napját követően áttételre kerülnek a kórház, vagy egészségügyi szolgáltató székhelye szerint illetékes ÁNTSZ Regionális Igazgatóságához.A Felügyelet további feladata közé tartozott a várólisták nyilvánosságra hozatala, melyet a honlapon bárki számára elérhetővé tett. Ezeken felül a Felügyelet másodfokú hatáskörébe tartozott többek között a gyógyszer és gyógyászati segédeszköz társadalombiztosítási támogatásba való befogadása tárgyában benyújtott fellebbezési kérelmek, vagy akülföldi gyógykezelések társadalombiztosítási támogatására vonatkozó, egészségbiztosító által hozott határozat ellen benyújtott kérelmek elbírálása is. Ezeket a feladatokat szintén 2010. szeptember 15. napjától immáron az OEP fogja ellátni, így a fellebbezéseket is az illetékes OEP-hez kell benyújtani.Az Egészségbiztosítási Felügyelet megszűntetésére a törvény indokolása szerit a bürokrácia és a költségek csökkentése miatt volt elsődlegesen szükség, így a jogalkotó elmondása szerint a feladatok átcsoportosításával kívánja ellátatni a Felügyelet feladatait. A kérdés azonban az, hogy a jövőben ugyanazzal a hatékonysággal fognak-e az illetékes szervek dolgozni, mint azt korábban a Felügyelet tette? Bízunk benne, hogy így lesz! 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Életbiztosítás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2010. augusztus 23. ( 13 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Európa elsőszámú jogvédő szervezete országos fórumokon segít a rászorulóknak
Következő bejegyzés A rendkívüli halál jogi megítélése

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy szomorú öltönyös férfi ül egy váróteremben.

Esettanulmányok

Ügyfelünk munkáltatója béren kívüli juttatásként bevezette, hogy a telephelyén található étteremben, valamennyi munkavállaló számára egy meghatározott összegű hozzájárulást biztosít minden munkanapon az étkezéshez. A munkáltató az étkezési hozzájárulás felhasználási módjára írásos szabályzatot nem alkotott, így a munkavállalók körében az a szokás alakult ki, hogy az étkezési hozzájárulásokat egymásnak átengedték, illetve azokat más jogosult munkavállalók beleegyezésével felhasználták.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép