Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • Ügyfélszolgálati munkatárs – Adminisztrációs osztály
    • IT Biztonsági szakember – Informatikai osztály
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Autópálya-használat után pótdíjözön?

Autópálya-használat után pótdíjözön?

2013. szeptember 16.

Sokba kerülhetnek aprónak tűnő hibáink. Ki ne futott volna bele pótdíjjal végződő autópálya használatba?

Sőt, egymás után sorjában is érkezhetnek a pótdíj megfizetésére felszólító csekkek. Hosszabb időtartamra megvásárolni szándékozott matricák esetén ugyanis előfordulhat, hogy az ember csak akkor szembesül azzal, hogy noha szeretett volna jogosultságot szerezni, valamilyen oknál fogva mégsem sikerült megvásárolni a matricát, amikor az első pótdíjfizetési felszólítás megérkezik. Akkor azonban már foghatja a fejét, a többi felszólítás is jön majd egymás után.

Kevesebb csekkre számíthat, aki tíz napra szeretett volna autópálya-használati jogosultságot szerezni, ám megszámolni is alig tudja a csekkeket az, aki egy hónapra váltott volna matricát, vagy az éves jogosultság mellett döntött és napi szinten használta is az autópályákat. Még szerencse, hogy egy naptári napon belül „csak” egy pótdíjfizetési kötelezettség keletkezhet.

Vitán felüli, hogy az autópályák használata előtt jól meg kell győződni arról, hogy autópálya matricával márpedig valójában rendelkezünk. Előfordulhat ugyanis, hogy nagy gondosság mellett is hiba csúszik a gépezetbe és rossz a rendszám, nem stimmel a telefonszám, nem nyomtuk meg az elengedhetetlen ’ok’ gombot a vásárlás végéhez közeledve, és így tovább.

A pótdíj megfizetésére felszólító csekket meg kell fizetni? Tényleg az összes pótdíjat be kell fizetnem, különben még a végrehajtó is becsenget?

Van megoldás! A tavalyi év elejétől azokban az esetekben, ha a jármű vezetője több, egymást követő alkalommal is abban a téves feltevésben használja az útdíj-köteles autópálya szakaszokat, hogy érvényes jogosultsággal rendelkezik és ennek ellenkezője csak akkor válik számára ismertté, amikor az első csekk megérkezik, – közben pedig már sokszor használta így az autópályákat – úgy kérheti a pótdíjfizetési kötelezettség összegének maximalizálását.

A maximum a vonatkozó jogszabályban kettő pótdíj összegében van meghatározva. Nagyon fontos, hogy ezt nem alkalmazza automatikusan az autópálya üzemeltetője, (Állami Autópálya Kezelő Zrt.) erre nincs is jogszabályi kötelezettsége. A plafon alkalmazását személyesen vagy írásban kérelmezni kell.

Ami még elengedhetetlenül fontos…

  1. A kérelmet az első fizetési felszólítás kézhezvételét követő 15 napon belül meg kell küldeni az autópályák üzemeltetőjéhez, vagy a személyes ügyintézés is lehetséges
  2. Egy adott rendszámra évente csak egy alkalommal lehet a pótdíjak maximalizálását kérni
  3. A kérelem benyújtását követő 15 napon belül be kell fizetni a kettő pótdíj összegét is, ellenkező esetben a kérelmet nem bírálják el.

Hibázhat az autópálya üzemeltetője és a mobiltelefonon megváltott e-matricák esetén a telefonos szolgáltató is. Így a fentiek mellett alapjában is lehet vitatni a pótdíjfizetési kötelezettséget. A szűkös határidők miatt mégis mindenképpen érdemes a fenti lehetőséggel élni, majd siker esetén a megfizetett pótdíjak összegét visszakövetelni.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Fésü Gizella
  • Kategóriák: Közlekedés, Közlekedési szabálysértés, Útdíj
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2013. szeptember 16. ( 9 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Gyermek az autóban, biztonságban
Következő bejegyzés Behajtsak, ne hajtsak?

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!

Tájékoztatjuk, hogy a járványügyi készültség miatt, Ügyfeleink és munkatársaink egészségének védelme céljából a személyes ügyfélszolgálatunk kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a +36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap 8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy a járvány terjedésének megelőzése érdekében továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható, e-mailben juttassa el az
info@das.hu
e-mail címre.

Megértésüket köszönjük!

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy férfi hason fekve laptopot használ.

Esettanulmányok

Ügyfelünk nagy értékű elektronikus szájápolási terméket rendelt meg interneten. Rövid használatot követően a termék elromlott, használhatatlanná vált. Ügyfelünk vissza kívánta küldeni a terméket javítás- vagy csere céljából, de a forgalmazó elutasította arra hivatkozással, hogy higiéniai terméket nem köteles visszavenni, javítani pedig nem tudja, mert nincs magyarországi szervizre lehetőség. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1082 Budapest, Futó utca 47-53. VI. emelet
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép