Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Amikor síelés során nem fizet a biztosító

Amikor síelés során nem fizet a biztosító

2023. március 16.

károkozás síelés során, utasbiztosítás, biztosító mentesülése
Többször is ejtettünk arról szót és hívtuk fel olvasóink figyelmét arra, hogy mennyire lényeges utas biztosítási szerződést kötni. Akkor is, ha városnézésre vagy tengerparti nyaralásra utazunk, de akkor is, ha épp a téli időszakban síelésre adjuk a fejünket. Ez utóbbinak van most aktualitása, ezért szedjük össze azokat a tudnivalókat, támpontokat, melyekre a szerződéskötéskor és a kárigény bejelentésekor, a kárrendezéskor figyelemmel kell lenni.

Az utas biztosítási szerződést is az utazás jellegére tekintettel javasolt megkötni. Ez azt jelenti, hogy más és más biztosítási eseményeket tartalmazó szerződést javasolt választani, attól függően, hogy milyen utazást tervezünk. Ha valaki a téli sportoknak szeretne hódolni, akkor erre specializált termékeket tud a biztosító is kínálni. A legtöbb félreértés abból adódik, hogy a biztosított azt gondolja, hogy a biztosító mindenre és teljes költségre térít. Ez azonban nem így van. A biztosítottat is terhelik ugyanis bizonyos kötelezettségek, elvárható magatartások, melyek, ha nem teljesülnek, akkor a biztosító a szolgáltatását sem fogja a biztosított számára nyújtani.

Hogyan és mi alapján térít a biztosító?

A biztosító kizárólag a nála megkötött biztosítási kötvény és az ahhoz tartozó általános szerződési feltételek alapján köteles eljárni és szolgáltatni. Kifejezetten azokra a biztosítási eseményekre nyújt szolgáltatást, melyek a szerződésben szerepelnek. A biztosító azt is meghatározza azokat a kizárásokat, melyek fennállta esetén biztosan nem téríti meg, illetve teljesíti a számára bejelentett kárigény megtérítését. Ezeket nevezzük a biztosítási szerződésben kizárásoknak. A konkrét kizárásokon túl azonban vannak olyan esetek is, amelyek a biztosító mentesüléséhez vezetnek. Ezek általában olyan esetek, melyeket a biztosított súlyosan gondatlan, vagy szándékos magatartásra alapoznak meg.

Mi az a mentesülés?

Általában a biztosító mentesüléséhez olyan esetek vezetnek, amikor a biztosított személyek nem tettek eleget a kármegelőzési kötelezettségüknek, esetleg annak bekövetkeztéért súlyosan gondatlanul felelnek. Konkrét esetben ez azt jelenti, hogy a biztosítottaknak az utasbiztosítási szerződésből eredően is kötelezettségük az esetleges kárt a tőlük elvárható módon megelőzzék, illetve enyhítsék. A síelés kapcsán egyértelműen ilyen eset, ha a biztosított személy ittasan, vagy egyébként bódult állapotban megy síelni és emiatt okoz kárt, vagy esik el úgy, hogy megsérül.

Az ilyen magatartás, előzmények során egyértelműen megállapítható, hogy a biztosított a kármegelőzési kötelezettségének nem tett eleget, annak bekövetkeztéhez ő maga egyértelműen hozzájárult, hiszen ittasan síleni veszélyes. Egy ilyen eset kapcsán tehát biztos, hogy olyan súlyos gondatlanság állapítható meg a biztosított részéről, mely a kárrendezés eredményeként a biztosítót is mentesíti a szolgáltatási kötelezettsége alól. Ugyanez a helyzet, ha valaki szándékosan okoz kárt magának vagy más személynek.

A biztosítók sokszor az általános szerződési feltételeikben meg is határozzák azokat a konkrét eseteket, melyeket súlyosan gondatlannak tekintenek, ugyanakkor általánosságban mindenképpen a mentesüléshez vezető magatartásnak tekintik, a biztosított súlyosan gondatlan, vagy szándékos magatartását. Ez mindenképpen iránymutatás a biztosítottak számára. Azonban annak valódi megítélése, hogy mi lett volna megfelelő módja a kármegelőzésnek, vagy mennyiben voltak az érintettek súlyosan gondatlanok, egyedileg vizsgálandó körülmények.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Burján Zsuzsanna
  • Kategóriák: Utazás
  • Címkék: biztosító mentesülése, károkozás síelés során, utasbiztosítás
  • Cikktípus: Szakmai cikk

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2023. március 16. ( 15 napja )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Büntethetőséget kizáró ok
Következő bejegyzés Amit a kötelesrészről tudni kell

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy görög tengerparti domb fehér falú, kék tetejű házakkal.

Esettanulmányok

Ügyfelünk utazási irodán keresztül 4 fő részére foglalt görögországi nyaralást. Az utazási szerződésben részletesen meghatározták, hogy a szálloda a tengerpart közelében helyezkedik el, az ellátás pedig all inclusive.A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép