Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Bank & biztosítás
  • Aláírták a magatartási kódexet

Aláírták a magatartási kódexet

2009. október 01.

Az egyik fa ember papírpénzt ad a másiknak.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a Bankszövetség, a Gazdasági Versenyhivatal és a Kormány azzal a céllal dolgozta ki a magatartási kódexet, hogy nagyobb biztonságot nyújtson az ügyfeleknek, helyreállítsa és erősítse a bizalmat az adósok és a hitelezők között.

A kódex a hitelfelvevők számára nem ad mentesítést a hitelek visszafizetése alól, ellenben a bankok erőfölénnyel való visszaélésétől igyekszik megóvni őket.A kódexben rögzítésre kerültek a felelős hitelezés általános normái, a feltételek futamidő alatti egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok, azok az eljárások, amelyek a fizetési nehézségek kezelését szolgálják, és a végrehajtáshoz kapcsolódó magatartási szabályok. Tartalmi elemként megjelenik egy ún. ok-lista is, amely alapján a kódex aláírói arra vállalnak kötelezettséget, hogy csak a listában szereplő okok bekövetkezése esetén módosítják a kamatot egyoldalúan. Az aláíróknak a devizaalapú hitelek esetében lehetőséget kell adniuk a hitelfelvevőknek a hitel egyösszegű, devizában történő törlesztésére. Kötelezik magukat a kódex aláírói arra is, hogy ha az adós késedelembe esik a fizetéssel, akkor azonnal felveszik vele a kapcsolatot és a végrehajtás elkerülése érdekében együtt alakítják ki a tartozás kiegyenlítésének módját. Abban az esetben, ha a szerződés mégsem lenne fenntartható, akkor legalább kilencven napot biztosítanak az adósnak arra, hogy elsőként saját maga értékesíthesse az ingatlanát.Az aláírók vállalták, hogy legkésőbb 2009. december 1-ig nem kezdeményeznek az ügyfeleket hátrányosan érintő egyoldalú módosítást, illetve a már felmondott szerződések esetében nem kezdeményeznek árverezést. A kódexben foglaltak megvalósulása és érvényesülése érdekében kiszélesítették a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének jogkörét, amely ennek következtében jogosult lesz a kódex előírásait be nem tartó, százmillió forintnál nagyobb bevételű pénzügyi intézményekkel szemben akár két milliárd forint összegű büntetés kiszabására is.A kódex aláírása a pénzügyi intézmények részéről a jelen állás szerint nem kötelező, így hatálya azokra a pénzügyi intézményekre terjed csak ki, akik hajlandók annak aláírására. A kódexet alá nem író (illetve az aláíró, de azt be nem tartó) bankok listáját a Felügyelet nyilvánosságra hozza. Ennek ellenére felröppentek olyan hírek, amelyek szerint egyes bankok már most jelezték, hogy nem írják alá a kódexet. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Horváth Viktória
  • Kategóriák: Bank & biztosítás, Hitel
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2009. október 01. ( 14 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Kötelező ügyészi jelenlét a tárgyalásokon
Következő bejegyzés A WABARD felfüggesztve

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő! Tájékoztatjuk, hogy 2023.07.25. napjától az alábbi elérhetőségen érik el új ügyfélportálunkat: ugyfelportal.das.hu Részletes tájékoztatást a portál működéséről ezen a linken talál: https://das.hu/ugyfelter/ Amennyiben a megadott oldalon nem találja a keresett információt, kérem hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-1/486-36-00-as telefonszámon vagy írjon e-mailt az info@das.hu címre. Üdvözlettel, D.A.S. Jogvédelem

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk ingatlanához tartozó villanyóra szekrény kigyulladt. Az elektromos szolgáltatást a szolgáltató csak abban az esetben tudná visszaállítani, amennyiben Ügyfelünk a villanyórák kicseréléséhez szükséges javítást elvégezteti és annak költségeit megelőlegezi. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép