Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Fogyasztóvédelem
  • A javító-karbantartó munkálatokra vonatkozó jótállásról

A javító-karbantartó munkálatokra vonatkozó jótállásról

2017. július 20.

Az autószerelő átadja a tulajdonosnak az autó kulcsait az szerelőműhelyben a karbantartás után.
Manapság nem ritka, hogy az elromlott telefon, óra vagy háztartási gép javítása helyett inkább az új termék vásárolása mellett döntünk. A javítás költségtakarékosabb és környezetkímélőbb eljárás, azonban sok bosszúságot okozhat, ha hiábavalónak mutatkozik. Akik ugyanis emellett döntenek, nem ritkán bosszankodhatnak, hogy hiába fizették meg a javítás nem ritkán magas összegét, a hiba rövid időn belül újra felbukkan. A gépjárművek karbantartása sem kíméli a tulajdonosok pénztárcáját, így hasznos tudni, hogy a számla végösszege nem feltétlenül ablakon kidobott pénz, ha a hiba újra jelentkezik.

Fontos tehát, hogy ilyen esetben is tisztában legyünk jogainkkal. A 249/2004 sz. Kormányrendelet kimondja, hogy a rendelet mellékletében felsorolt javító-karbantartó szolgáltatások esetén a szolgáltatást nyújtó vállalkozást jótállási kötelezettség terheli.

Ilyenek például a lakás-karbantartási és – javítási szolgáltatások, a háztartási gépek és készülékek, barkács – és kerti szerszámok javítása, személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása. A jótállási kötelezettség kiterjed a gyógyászati segédeszközök javítására, telefonokra, hangszerekre és órákra is.

Fontos kiemelni, hogy a jótállási igényt a tulajdonos érvényesítheti, még pedig abban az esetben, ha fogyasztónak minősül. Míg a régi Ptk. szerint a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy – vagyis nem csak természetes személy, hanem akár cégek, alapítványok, egyesületek is fogyasztónak számítottak, addig a jelenlegi szabályozás csak a természetes személyek számára biztosítja a fogyasztói szerződésekből eredő többletvédelmet.

Egy másik fontos kritérium a jótállási igény érvényesítéséhez, hogy a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja meg kell haladja a húszezer forintos értéket.

A jótállás időtartama ilyen esetekben 6 hónap. Természetesen a jótállási kötelezettség nem azt jelenti, hogy 6 hónapon belül jelentkező minden hiba megjavítása automatikusan a vállalkozás költségére történik. A jótállás esetén a bizonyítási teher fordul meg. Amennyiben a vállalkozás nem tudja bizonyítani, hogy nem az általa teljesített javítási, karbantartási munkálatokra vezethető vissza a hiba oka, akkor a fogyasztó kérheti az ismételt javítást, vagy ha ez nem vezet eredményre, avagy a vállalkozás elzárkózik ettől, úgy mással javíttathatja ki a dolgot a jótállásra kötelezett költségén.

Mint minden igényérvényesítés esetén, nagyon fontos, hogy a hibát mihamarabb, dokumentáltan jelezzük a vállalkozás felé. A jótállási igényről a vállalkozás jegyzőkönyvet köteles felvenni, a jótállási jegyen pedig a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontján túl kötelező feltüntetni a hiba okát, a kijavítás módját, továbbá a visszaadás időpontját is. Gépjárművek esetén speciális előírás, hogy a km óra állását is kötelező rögzíteni.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Gombolai Éva
  • Kategóriák: Fogyasztóvédelem, Hibás teljesítés
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló
dr. Gombolai Éva fényképe

Szerző: dr. Gombolai Éva

jogtanácsos

Jogi tanulmányait az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán, illetve az Europa Universität Viadrinán (Frankfurt) végezte. Minisztériumi gyakorlatot követően ügyvédi irodában helyezkedett el, majd a D.A.S. Jogvédelmi Biztosítónál folytatta jogi pályafutását, ahol jelenleg is dolgozik peres- és médiaszakértőként. Munkajogi szakjogász tanulmányai mellett szenvedélye a nyelvtanulás, a cross core és a jóga.

dr. Gombolai Éva összes bejegyzése

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2017. július 20. ( 6 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Hogyan szűrhetőek ki a kockázatos utazási irodák?
Következő bejegyzés Amire nyaralás során is figyelni kell

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Egy autó az autópálya szélén, az eleje nagyon össze van törve.

Esettanulmányok

Ügyfelünk az M1-es autópályán Győr északi levezető szakaszán közlekedési balesetet szenvedett. Gépjárműje durrdefektet kapott, melynek következtében az kormányozhatatlanná vált, megpördült és az útszéli korlátnak csapódott. 

A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép