Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Utazás
  • Külföldi utazás
  • 9 dolog, amire figyeljünk oda, ha utazási irodával utazunk

9 dolog, amire figyeljünk oda, ha utazási irodával utazunk

2012. január 31.

Egy háromtagú család fürdőruhában a medence szélén ül, háttal nekünk.

Az iroda prospektusában talált, a földi paradicsomot hirdető képnek köze sincs a lepusztult szállodához, ahova nagy reményekkel megérkezett?

Netán zavargások törtek ki úti céljától nem messze, de az utazási iroda nem hajlandó visszatéríteni a díjat? Összefoglaltuk, milyen problémákba futhatnak bele azok, akik nem saját szervezésű nyaralásra vállalkoznak, és azt, hogy ilyenkor mi a teendő.1. Előleg: Utazási szerződés megkötésekor előlegként csak a teljes részvételi díj 40%-át kérheti el az iroda, kivéve, ha a külföldi közreműködővel kötött szerződés alapján ennél korábbi teljesítésre van kötelezettsége az irodának. A teljes részvételi díj befizetését az utazási iroda legkorábban az utazás megkezdése előtt 30 nappal követelheti.2. Díjemelés: A részvételi díjat az utazási iroda csak akkor emelheti meg, ha ezt a szerződésben belefoglalták, illetőleg kizárólag a szállítási költségek, adó, illeték és egyéb kötelező terhek, valamint deviza forintárfolyamának változása esetén lehetséges.3. Meghiúsult út: Az utazási iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 15 nappal tett írásbeli nyilatkozatával állhat el az utazási szerződéstől.4. Utazási szerződés: Az utazási irodának arra terjed ki a kötelezettsége, ami az utazási szerződésben szerepel. Ezért a szerződést érdemes átolvasni és megőrizni, hogy esetleges vita esetén erre hivatkozni tudjunk.5. Szolgáltatások: Az utazási irodának olyan szolgáltatásra terjed ki a kötelezettsége, amely az utazási katalógusban/tájékoztatóban szerepel. Sajnos a gyakorlati tapasztalat az, hogy hiába ígér valamit az utazási iroda alkalmazottja az utazási szerződés megkötésekor, ha a katalógusban/tájékoztatóban nincs pontosan leírva és körülírva, hogy milyen szolgáltatásokat vehetünk igénybe és járnak nekünk az utazásunk ideje alatt, akkor sajnos erre nem tudunk sikerrel hivatkozni vita esetén.6. Jegyzőkönyv: Ha a katalógusban/tájékoztatóban szereplő leírás vagy ígért szolgáltatás nem teljesül, pl. nem tengerre néző szobát kapunk, pedig azt kértünk és azért is fizettünk, akkor azonnal jelezzük ezt az utaskísérőnek vagy az utazási iroda szállodához telepített vagy rendelt alkalmazottjának. Panaszunkról, kifogásunkról vetessünk fel jegyzőkönyvet és kérjük el annak példányát.7. Tanúk: Amennyiben sehogyan sem tudunk jegyzőkönyvet felvetetni, keressünk tanúkat, legcélszerűbb a velünk együtt utazó, nyaraló magyarokat megkérni, hogy adják meg címüket, nevüket, elérhetőségüket, hogy a későbbiek során tanúként tudják őket meghallgatni az ügy kapcsán.8. Díjleszállítás: Ha az utazásszervező az utazást nem a szerződésnek megfelelően teljesíti, köteles a díjat arányosan leszállítani. Ez abban az esetben nem követelhető, ha az utas saját elhatározásából nem vett igénybe valamely szolgáltatást.9. Külügyminisztérium: Amennyiben a Külügyminisztérium honlapján feltünteti, hogy nem ajánlja bizonyos országba történő utazást, akkor bármikor elállhatunk az utazástól és kérhetünk helyettesítő szolgáltatást vagy a befizetett összeg visszatérítését. 

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Tóth Hajnalka
  • Kategóriák: Külföldi utazás, Utasbiztosítás, Utazás
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2012. január 31. ( 11 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Kerékpár KRESZ tegnap és ma
Következő bejegyzés A szállodák felelőssége

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

légitársaság csődje

Esettanulmányok

Ügyfelünk egy diszkontlégitársasággal utazott volna a koronavírus-járvány kirobbanásakor egy olasz nagyvárosból Budapestre. Mivel az indulást megelőző két héten túl tájékoztatták, hogy a járatot törlik, Ügyfelünk a légiutasokra irányadó európai uniós szabályoknak megfelelően nem követelhetett volna kártérítést. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás
  • Hétfő: 9-11 óráig
  • Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép