Kezdőlapra ugrás
  • Főoldal
  • Jogvédelem
  • Magunkról
    • A D.A.S. csoport
    • A D.A.S. csoport története
    • A D.A.S. csoport története évszámokban
    • Panaszkezelés
    • Belső védelmi vonalak működése
    • Fizetőképességi jelentés (SFCR)
    • Éves beszámolók
    • Fogalomtár
    • Tájékoztatás örökösök részére
  • Karrier
    • JogSzerviz Értékesítési Menedzser
  • Média
  • Kiadványok
    • Jogi kalauz árvíz esetén
    • Szórólap
    • Jogtárs – hírújság a D.A.S. ügyfeleinek
  • Kapcsolat
    • Érdeklődés
    • Benyújtandó dokumentumok listája
    • Hogyan kapok tájékoztatást folyamatban lévő ügyemben?
    • Hogyan kapok tanácsot írásban?
    • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
    • Leendő ügyfeleinknek: munkatársaink megyénként
    • Mi történik a szolgáltatási igénybejelentésem beérkezése után?
    • Parkolási információk

Olvasási beállítások

Az alapbeállítástól eltérő beállítást sütiben tároljuk.

Színséma:
Betűtípus:
Betűméret:
Sortávolság:
Betűk közti távolság:
Bekezdések közti távolság:
Szavak közti távolság:
Elválasztás:
Animáció:
Link megjelenés:
Link megnyitása:
  • Szolgáltatások
  • Jogi esetek és hírek
  • Ügyféltér
  • Koronavírus – Elérhetőségeink
Ön itt áll:
  • Kezdőlap
  • Jogi esetek és hírek
  • Közlekedés
  • Új EU döntés születhet a kamionok környezetterhelési díjáról

Új EU döntés születhet a kamionok környezetterhelési díjáról

2010. november 05.

Megjelent a Kamionhírek.hu weboldalán

 

2010. október 15. napi ülésén az Európai Unió tagállamainak közlekedési minisztereiből álló Tanács elfogadta az Eurovignette irányelv módosítását, amely új alapokra kívánja helyezni az eddig kiszabott fuvarozáshoz kapcsolódó díjakat.

Az úgynevezett Eurovignette irányelv előzménye egy 1993-ban létrejött irányelv volt, ami már kifejezetten a nehéz teherszállító járművekre kiszabott díjak egységesítése céljából született. Az Eurovignette irányelvet jelenleg 11 tagállam alkalmazza, és az EU-ban 10 különböző díjat szabnak ki miatta. A díjakat vagy illetékszerűen szabják ki, azaz a fuvarozási időhöz képest, illetve az adott tagállamban megtett távolság alapján. A jelenlegi módosítást már évek óta készítették elő, de a felvetett javaslatokat sok szakmai bírálat érte, az irányelvnek a Tanács által elfogadott szövegét a szokásoshoz képest szoros szavazati aránnyal fogadták el a tagállamok szakminiszterei. Az irányelv végleges létrejöttéhez -a Tanács elfogadásán kívül- még az EU parlamentjének jóváhagyása is kell majd, ami várhatóan nemsokára megtörténik. Az új rendelkezések nem lesznek kötelezőek a tagállamokra, az ő saját döntésüktől függ, élnek-e a díjemeléssel és a szigorúbb szabályok kínálta lehetőségekkel.

A módosítással azt akarja elérni az EU, hogy a fuvarozók jobban kivegyék a részüket az általuk okozott környezetterhelés kompenzálásában. A célt sajnos magasabb díjak bevezetésével akarják megvalósítani. Az új szabályok szerint a jövőben a közúti fuvarozóknak nem csak útdíjat, hanem a zaj, a légszennyezés és a forgalmi torlódás fejében is díjat is kell fizetniük. Eddig az EU-ban 30 ezer kilométernyi autópályára voltak kivetve úthasználati díjak, amik útfenntartási jellegű hozzájárulást foglaltak magukban. A korábbi szabályozás környezetvédelemmel kapcsolatos díjakat nem foglalt magában, kizárólag a nehézgépjárművek által az utakban okozott amortizáció megtérítését szolgálta.

Az irányelv új formájában kiterjeszti a díjfizetést a transzeurópai folyosókon kívüli útvonalakra is, az új díjat az EU területén lévő összes autópálya esetében ki lehet szabni a 3,5 tonna fölötti tehergépjárművekre. A zaj és a légszennyezéssel, valamint a torlódással okozott károk kompenzálása várhatóan 20-30 százalékos emelkedést eredményez majd az útdíjakban, de csak azokban a tagállamokban, amelyek élnek a módosítás teremtette lehetőséggel. A díj növekedés becslését az EU a módosítással foglalkozó tájékoztatójában tette közzé, de azért nehéz előzetesen megjósolni a várható díjnövekedést, mivel a tagállamokra tartozik az is, hogy milyen százalékban emelik azokat. A legmodernebb, Euro 5 és Euro 6 kategóriájú motorokkal felszerelt járművel 2013-ig, illetve Euro 6 esetében 2017-ig mentességet élveznek a díj alól. Fontos megkötés, hogy az így beszedett összegeket a tagállamok nem költhetik el akármire, csak a fuvarozással kapcsolatos környezetterhelés enyhítésére. Hazánkra az illetékesek véleménye szerint előnyös az új szabályozás, mivel a Magyarországon átmenő forgalom 70%-ára ki lehet szabni majd a nagyobb pótdíjakat. A forgalmi torlódás miatt kiszabható díjat csak csúcsidőben lehet majd kiszabni, de csak akkor, ha ugyanilyen szintű kedvezményt biztosítanak más időszakokban.

Az Európai Unión belüli egységes szabályozás mindenki közös érdeke, viszont el kell azt is mondani, hogy a fuvarozók nem fognak kevesebbet közlekedni a megemelt bírságok miatt. Csak annyi fog történni, hogy vagy az alacsony fuvardíjakat fogják megemelni, vagy az eddigi díjakon végzik tovább a tevékenységet, és az egyre kevesebb nyereségükből fizetik a többletterheket. A környezetterhelés tehát az új szabályozással sem lesz majd kevesebb.

Érdekes az is, hogy a hosszú törvénykezési folyamat közben a legtöbb vita pedig azért volt a tagállamok között, mert nem akarták meghagyni a végleges verzióban azt a megkötést, hogy a beszedett díjat a tagállamok csak a környezeti károk enyhítésére használhatják fel.

Bejegyzés adatai

  • Szerző: dr. Vizi András
  • Kategóriák: Közlekedés, Külföldi utazás, Utazás, Útdíj
  • Címkék: jogvédelem, munka, munkaszünet, munkavállaló

Jogi problémája van?
Ilyen és hasonló esetekben is segít a D.A.S.

Kérjen
visszahívást!

A cikk utolsó frissítésének időpontja: 2010. november 05. ( 13 éve )

Előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt a cikkben közölt információk már nem időszerűek. Az információk pontosságáért és hasznosságáért mindent megteszünk, de tartalmukért és felhasználásukért következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Aktuális információkért vegye fel velünk a kapcsolatot!

Megosztás
Előző bejegyzés Gépjárműkár járulékos kiadása: a bérgépkocsi költsége
Következő bejegyzés Újabb hitelezővédelmi törvénymódosítás

Rendkívüli közlemény

Tisztelt Ügyfelünk, Tisztelt Érdeklődő!


Tájékoztatjuk, hogy 2023.02.01. napjától Társaságunk, és azon belül ügyfélszolgálati irodánk új helyre költözött.
Új székhelyünk: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.

Személyes ügyfélszolgálatunk a fenti címen, továbbra is kizárólag telefonon történő előzetes időpontegyeztetés után, szerdai napokon érhető el (telefonos időpontegyeztetés a
+36-1/486-36-00-ás telefonszámon hétköznap
8-17h között lehetséges).

Kérjük Önt, hogy továbbra is az elektronikus kapcsolatfelvételt részesítse előnyben, ezért kérdését, kérését amennyiben megoldható,
e-mailben juttassa
info@das.hu
e-mail címre.

Üdvözlettel, D.A.S. Jogszerviz

Főbb kategóriák

  • Esettanulmányok
  • Szakmai cikkek
  • Közlekedés
    • Casco
    • Kerékpáros közlekedés
    • Kötelező biztosítás
    • Közlekedési balesetek
    • Közlekedési szabálysértés
    • Parkolás
    • Tömegközlekedés
    • Útdíj
  • Munkajog
    • Alkalmi munka
    • Diákmunka
    • Felmondás
    • Munkabér
    • Munkaszerződés
    • Szabadság
  • Társadalombiztosítás
    • Családi pótlék
    • Gyes, tgyás, gyed
    • Nyugdíj
    • Táppénz
  • Utazás
    • Külföldi utazás
    • Üdülési jog
    • Utasbiztosítás
  • Oktatás
    • Iskolakezdés
  • Ingatlan
    • Adásvétel
    • Lakóközösség
  • Fogyasztóvédelem
    • Garancia
    • Hibás teljesítés
    • Szavatosság
    • Telefon
  • Polgári törvénykönyv
    • Családjog
    • Kártérítés
    • Szerződésjog
  • Bank & biztosítás
    • Diákhitel
    • Életbiztosítás
    • Hitel
    • Lakásbiztosítás
  • Adózás
    • Adóbevallás
    • Illetékfizetés

Vélemények

Vélemények

Esettanulmányok

Ügyfelünk felmondta internet előfizetését, mert nem volt elégedett a szolgáltatóval. Szerződést kötött egy másik céggel, mert feltételezte, hogy ügyfélbarátabb módon szolgáltatnak, ráadásul hasonló előfizetési díjért gyorsabb internetet is biztosított a cég. Megkötötték a szerződést, a szolgáltató vállalta, hogy a szerződéskötés időpontjáról számítva 30 napon belül beköti a netet, telepíti a szükséges infrastruktúrát. A teljes történet

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás előzetes bejelentkezés alapján.   Szerda: 8-20 óráig
Azonnali segítségkérés esetén Ügyfeleink telefonon a nap 24 órájában vehetik igénybe szolgáltatásunkat a +36-1-486-36-06-os telefonszámon. A D.A.S. Panaszkezelési szabályzata

Személyes ügyfélfogadás

Az Ön bizalma Társaságunk és szolgáltatásaink iránt rendkívül megtisztelő számunkra.
Továbbra is célunk, hogy jogi kérdését legjobb szakmai tudásunkkal felvértezve a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban megoldjuk.
Azért, hogy félfogadási időben az Ön várakozási idejét a legminimálisabbra tudjuk csökkenteni, kérjük, egyeztessen munkatársainkkal időpontot a 06-1/486-3600-ás központi telefonszámunkon, vagy ha Ön ügyfelünk, foglaljon időpontot.
Továbbá felhívjuk figyelmét arra, hogy személyes jogi tanácsadás igénybevétele csak félfogadási időben lehetséges
(hétfő: 09.00 - 11:00, szerda: 08.00 - 20:00).

A D.A.S. a legintelligensebbek között!

Pénzügyi Navigátor

Magyar Nemzeti Bank - Pénzügyi Navigátor logó

10 tipp a könyvelőváltáshoz

D.A.S Könyvelés - Vállalkozói szemléletű könyvelőiroda

Hírlevél feliratkozás

Sikeres Feliratkozás

Sikeresen feliratkozott. Most egy automatikus visszaigazoló levelet küldünk. Ha nem érkezett meg, kérjük, ellenőrizze a levélszemét mappát. Ha ott sem találja, akkor próbálja meg még egyszer a feliratkozást, és kérjük, ellenőrizze e-mail címét.

Kapcsolat

  • +36 1 486 3600
  • Kérjen visszahívást!
  • Kapcsolatfelvétel ügyfeleinknek
  • E-mail: info@das.hu
  • Ügyféltér

Facebook

Közösségi oldalak

  • Mondja el véleményét a Facebookon!
  • Nézze meg jogi tanácsainkat Youtube-csatornánkon!
  • © D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt., 2017
  • Cím: 1083 Budapest, Bókay János utca 44-46. 8. em.
  • Postacím: 1428 Budapest, Pf. 9
  • Telefon: +36 1 486-3600
  • Fax: +36 1 486-3601
  • Email: info@das.hu
  • Adatvédelem
  • Honlaptérkép